نویسنده: عرفان بدری
// چهار شنبه, ۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۰

بازی‌های یاکوزا موتور Dragon Engine را کنار نمی‌گذارند

مدیر فنی استودیو RGG درباره دلایل استفاده از موتور اختصاصی خود در توسعه بازی‌های Like a Dragon صحبت کرد.

بازی‌های Like a Dragon (یاکوزا سابق) همیشه از موتورهای اختصاصی استودیو Ryu Ga Gotoku استفاده کرده‌اند. از زمان بازی Yakuza 6: The Song of Life موتور Dragon Engine به ابزار اصلی توسعه بازی‌های این سری تبدیل شده است؛ هرچند بازی Like a Dragon: Ishin با موتور آنریل انجین ۴ ساخته شد. بااین‌حال به‌نظر نمی‌رسد که این تغییر، مسیر آینده سری را چندان تحت تاثیر قرار دهد.

یوتاکا ایتا، مدیر فنی استودیو RGG در مصاحبه با رسانه ژاپنی Type در مورد استفاده از موتور بازی‌سازی صحبت کرد و گفت که بهتر است توسعه بازی‌های Like a Dragon همیشه با Dragon Engine یا سایر ابزارهای داخلی استودیو انجام شود. دلایل این انتخاب، سهولت استفاده از موتور و همچنین این واقعیت است که موتور آن‌ها به‌طور خاص برای نیازهای این سری طراحی شده است.

ایتا گفت: «برای توسعه بازی‌های Like a Dragon موتور Dragon Engine ابزاری است که هرگز نباید فراموش شود. ما به ساخت موتورهای اختصاصی خود ادامه خواهیم داد. موتور Dragon Engine منابع خود را روی عملکردهای ضروری توسعه Like a Dragon متمرکز می‌کند و از همه مهم‌تر، سرعت اضافه‌شدن ویژگی‌های جدید در این موتور یک مزیت بزرگ است.

اگر از یک موتور چندمنظوره استفاده کنید، باید برای پشتیبانی ایمیل بزنید و حدود سه روز بعد پاسخ دریافت کنید، اما اگر از برنامه‌نویس کنارتان بپرسید، فقط پنج ثانیه طول می‌کشد. فکر می‌کنم این تفاوت قابل‌توجه است. بااین‌حال این‌طور نیست که موتور ما بهترین باشد. من معتقدم که ما برنامه‌نویس‌ها همیشه باید این احساس نیاز را داشته باشیم که موتورهای دیگر هم عالی هستند و ما باید سخت‌تر کار کنیم.»

گشت و گذار در هاوایی در Like a Dragon Infinite Wealth

یوتاکا ایتا گفت دلیل رفتن استودیو RGG به‌سراغ موتورهایی مثل آنریل انجین و یونیتی برای توسعه یاکوزا تمایل استودیو به افزایش آشنایی با موتورهای مختلف به‌جای وابستگی بیش از حد به یک موتور خاص است و می‌تواند به بهبود موتور Dragon Engine نیز کمک کند: «دلیل این کار تطبیق خودمان با تغییرات صنعت بازی بود. شاید اگر یک موتور بازی‌سازی چندمنظوره بسیار خوب عرضه شود، تمام شرکت‌های بازی‌سازی دنیا از آن استفاده کنند.»

او در این رابطه گفت: «در آن زمان، اگر استودیو Ryu Ga Gotoku فقط قادر به استفاده از موتور Dragon Engine باشد، ممکن است دیگر نتواند در این رقابت جهانی باقی بماند. نمی‌دانیم که در آینده صنعت بازی و محیط توسعه چه مسیری را در پیش می‌گیرد. بنابراین در آموزش کارمندان جدید استودیو، علاوه‌بر Dragon Engine، نحوه ساخت بازی با آنریل انجین و یونیتی نیز آموزش داده می‌شود. آشنایی با این دو موتور کمک می‌کند تا موتور Dragon Engine را بهتر کنیم و هر زمان که جهت‌گیری صنعت بازی تغییر کند، بتوانیم خودمان را با آن وفق دهیم.»

ایتا توضیح می‌دهد که پیشرفت‌های بصری و نورپردازی به‌کاررفته در بازی Like a Dragon: Ishin که با استفاده از آنریل انجین ساخته شد، استودیو را ترغیب کرد تا بهبودهای مشابهی را در Dragon Engine ایجاد کند.

او گفت: «ما متوجه کمبودها شدیم. یکی از این موارد، نمایش نورپردازی است. به‌لطف استفاده از آنریل انجین در بازی Like a Dragon: Ishin، توانستیم بازتاب نور را در محیط‌های روشن با نور روز و عمق میدان دید را به‌شکل بسیار زیبایی به تصویر بکشیم. بازی Infinite Wealth با Dragon Engine ساخته شد، اما پس از درخواست برای گنجاندن جلوه‌های نورپردازی مورد استفاده در Ishin ویژگی‌های نورپردازی جدیدی را به Dragon Engine اضافه کردیم.»


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده