نویسنده: عرفان بدری
// یکشنبه, ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۰۰

بازی The Last of Us 2 در ابتدا اثری جهان-باز شبیه بلادبورن بود

ناتی داگ در ابتدا برنامه‌های کاملا متفاوتی برای The Last of Us Part 2 داشت و این بازی در ابتدا اثری جهان‌-باز الهام‌گرفته از Bloodborne بود.

اعضای تیم توسعه استودیو ناتی داگ به‌تازگی اطلاعات جدیدی در رابطه با ساخت بازی The Last of Us Part 2 را به اشتراک گذاشتند. ظاهرا این بازی در آغاز توسعه اثر بسیار متفاوتی بود و توسعه‌دهنده‌ها می‌خواستند آن را به‌شکل جهان-باز بسازند و الهام زیادی نیز از بازی تحسین‌شده Bloodborne گرفته بودند.

طبق گفته اعضای تیم سازنده بازی در مستند Grounded II که به توسعه The Last of Us Part 2 می‌پردازد، دنباله بازی لست آو آس قرار بود که تا حد امکان با بازی اول متفاوت باشد. آنتونی نیومن، کارگردان بازی می‌گوید که در چهار یا پنج ماه اول توسعه برنامه این بود که لست آو آس پارت ۲ یک بازی جهان-باز الهام‌گرفته از Bloodborne باشد که کاملا روی مبارزات تن‌به‌تن و سلاح‌های سرد تمرکز داشت.

امیلیا شاتز، طراح ارشد بازی نیز می‌گوید: «نه‌تنها جنگ تن‌به‌تن، بلکه ساختار طراحی را نیز برای توسعه مد نظر داشتیم. Bloodborne فضای بسیار وسعی داشت که با کاوش شما بزرگ و بزرگ‌تر می‌شد. واقعا این احساس را دوست دارم که بر جهان بازی مسلط می‌شوید. محیط تقریبا خودش به یک شخصیت تبدیل می‌شود و این چیزی بود که ما مد نظر داشتیم.»

سپس مراحل توسعه بازی ادامه پیدا کرد تا اینکه تیم سازنده متوجه شد که ساختار جهان-باز بازی با داستان The Last of Us Part 2 مطابقت ندارد؛ بنابراین آن‌ها این ایده را کنار گذاشتند. امیلیا شاتز می‌گوید: «در آغاز توسعه تا جایی‌که می‌توانستیم قصد داشتیم آن را متفاوت از بازی اول بسازیم و سپس به عقب برگشتیم. عنصر جهان-باز به‌درد داستانی نمی‌خورد که می‌خواستیم روایت کنیم.»

نیل دراکمن، کارگردان و نویسنده بازی‌های The Last of Us در مستند Grounded II تأیید کرد که ایده و طرح اولیه ساخت سومین نسخه لست آو آس را در سر دارد و فکر می‌کند که یک فصل دیگر از داستان باقی مانده است.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده