نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۲۷ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۵۴

الگوبرداری سازندگان Alan Wake 2 از اتمسفر بازی‌های سایلنت هیل

کایل رولی، کارگردان بازی Alan Wake 2، اتمسفر بازی‌های سایلنت هیل را به‌عنوان یکی از مراجع کلیدی و اساسی الگوبرداری در طراحی بازی جدید خود عنوان کرد.

استودیوی رمدی در این ماه آماده‌ی عرضه بازی Alan Wake 2 به‌عنوان اولین بازی ژانر وحشت و بقای این تیم که به‌طور کامل توسط توسعه‌دهندگان این شرکت ساخته شده، می‌شود. طرفداران هم بی‌صبرانه منتظر تجربه سبک و سیاق ثابت شده‌ی ژانر وحشت در میان آثار این استودیو هستند. رمدی قبلاً هم اظهار داشته که آن‌ها بیش از هر چیزی به‌دنبال ارائه یک تجربه بی‌نقص از اتمسفر درگیر کننده‌ی دنیای این بازی هستند و این جنبه از ساخته‌ی جدید خود را به جامپ اسکرها و وحشت در غافلگیری ترجیح می‌دهند.

حالا کایل رولی، کارگردان این بازی هم در مصاحبه با GamingBolt یک بار دیگر به این موضوع پرداخته است. زمانی‌که از کارگردان این بازی درباره چگونگی توصیف استیل هنری سبک وحشت در بازی Alan Wake 2 سؤال شده، رولی در پاسخ توضیح می‌دهد:

«در Alan Wake 2 ما بیشتر علاقه‌مند به سبکی از ژانر وحشت هستیم که به آرامی در ذهن مخاطب شکل گرفته و این اتمسفر و جلوه‌های صوتی محیط است که بیشتر بار مسئولیت ایجاد ترس در وجود مخاطب را برعهده دارد. اگر درست به‌خاطر داشته باشم، یکی از نکات کلیدی در ستون‌های اصلی بازی ما، «ترجیح اتمسفر به جامپ اسکر» است که خیلی چیزها در توصیف این بازی را مشخص می‌کند.»

محیط بازی Alan Wake 2

رولی در ادامه توضیح داد که هنگام پرداختن به عناصر وحشت روانشناختی و ساخت اتمسفر بازی، Alan Wake 2 تا حد زیادی از مجموعه‌ی Silent Hill الگوبرداری می‌کند. توسعه‌دهندگان این بازی قبلاً هم به الهام گرفتن از بازی‌های مجموعه Resident Evil در شکل دادن به الگوی وحشت و سبک بقای این بازی اشاره کرده بودند.

نکته‌ی دیگری که سازندگان بازی Alan Wake 2 به‌دنبال تمرکز روی آن بودند، تلفیق استایل وحشت روانشناختی بازی با طراحی اصلی آن است که باعث می‌شود طراحی دنیای بازی منعکس کننده‌ی تجربه بازی در حین روایت داستان آن باشد. چیزی که قبلاً در بازی Dark Place به خوبی دیده شده بود.

«مجموعه Silent Hill و چگونگی استفاده آن از اتمسفر و حس اضطرابی که به آرامی و با گذشت زمان در مخاطب ایجاد می‌کند، یکی از نکات کلیدی الگوبرداری در ساختار این بازی بوده و از آنجایی که ما بیشتر به‌دنبال یک تجربه وحشت روانشناختی هستیم، می‌دانستیم که باید طراحی صوتی و تصویری دنیای بازی ما نشان‌دهنده وضعیت روحی روانی شخصیت‌های اصلی بازی باشد. شما می‌دانید که تجربه الن در بازی Dark Place، خود را از ذهن او نشان می‌دهد. شیاطین درونی ذهن او در همه جا آشکار شدند تا ما بتوانیم از آن به‌عنوان یک وسیله برای ایجاد یک واکنش احساسی در بازیکن استفاده کنیم. بی‌ثباتی، حس پارانویا و همه‌ی این موارد عناصر ترسناک روان شناختی آن هستند که در مکانیک بازی و طراحی دنیای ما آشکار می‌شوند.»

اتمسفر بازی سایلنت هیل

رولی در ادامه‌ی این مصاحبه به تفاوت Alan Wake 2 با نسخه اول این بازی پرداخته و برای توضیح آن به سبک مبارزات بازی اشاره کرده است. همچنین ساختار دو شخصیتی بازی نیز موضوعی بوده که رمدی مدت‌ها است به‌دنبال پیاده‌سازی آن بوده است. همچنین کارگردان این بازی گفته که موفقیت ریمیک بازی Resident Evil 2 در سال ۲۰۱۹، اعتماد به نفس بیشتری به رمدی داده تا تصمیم به توسعه‌ی قسمت دوم این بازی ترسناک و در سبک بقا بگیرد.

Alan Wake 2 برای عرضه در تاریخ ۵ آبان (۲۷ اکتبر) روی پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس و پی سی برنامه‌ریزی شده است.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده