// جمعه, ۱۰ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۳۹

تعدیل چندین نیرو در استودیو گیرباکس

شرکت گیرباکس پابلیشینگ به خاطر تغییر ساختار گروه امبریسر چندین کارمند خود را تعدیل کرده است.

دیروز بود که اعلام شد استودیو Volition، سازنده سری Saints Row تعطیل شده است. دلیل این امر تغییر ساختار گروه امبریسر است که پس از لغو قرارداد همکاری ۲ میلیارد دلاری صورت گرفته بود. اکنون به موجب این اتفاق، خبر بد دیگری اعلام شده و رسانه GameDeveloper از تعدیل برخی کارمندان گیرباکس پابلیشینگ نوشته است.

الن جکی‌مارت، یک مترجم در گیرباکس در لینکدین نوشت: «هیچکس انتظارش را نداشت، اما قرارداد من و همکارانم که در ماه ژوئن کار خود را شروع کردند باید خاتمه می‌یافت. درواقع ما قربانیان تغییر ساختار گروه [امبریسر] بودیم».

گفتنی است امبریسر یک قرارداد همکاری با Savvy Games از عربستان سعودی به مبلغ ۲ میلیارد دلار داشت که درنهایت به‌خاطر عقب‌نشینی طرف سعودی در آخرین لحظات، لغو شد. از آن زمان امبریسر به تعدیل کارمندان خود پرداخته و همین باعث شده افراد بااستعداد بسیاری شغل خود را از دست بدهند و حتی والیشن پس از ۳۰ سال تعطیل شود.

امبریسر در چند سال گذشته به خرید بیشترین استودیوها و مجموعه‌های ممکن پرداخته و این ایده را داشت که در طول سال آنقدر بازی عرضه کند که شکست احتمالی برخی از آن‌ها با تعداد بالای این آثار جبران شود. اما اکنون می‌بینیم یک سو-مدیریت علیه تمامی تیم‌ها اتفاق افتاده و تمرکز بیش از حد امبریسر روی یک قرارداد باعث شکست آن‌ها شده است. دیدن چنین وضعیتی ناراحت‌کننده است و امیدواریم افراد اخراجی به‌زودی شغل مناسبی برای خود پیدا کنند.


منبع PSU
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده