نویسنده: حسن اکرامی
// شنبه, ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۵۹

Prince of Persia: The Lost Crown یک بازی مترویدوینیا است؛ انتشار اطلاعات جدید

شرکت یوبیسافت جزئیات جدیدی از گیم‌پلی و داستان بازی Prince of Persia: The Lost Crown را با هواداران به اشتراک گذاشت.

یوبیسافت در گذشته سعی داشت با معرفی ریمیک Prince of Persia: The Sands of Time، بار دیگر سری شاهزاده پارسی را احیا کند. با این وجود برنامه‌های این شرکت فرانسوی به خوبی پیش نرفت و به‌نظر می‌رسد توسعه این ریمیک با مشکلات و ریبوت‌های متعدد مواجه شده است. بااین‌حال طرفداران این مجموعه می‌توانند منتظر یک نسخه دیگر باشند.

در رویداد سامر گیم فست شاهد بودیم که یوبیسافت از بازی Prince of Persia: The Lost Crown رونمایی کرد. این بازی جدید در سبک اکشن و پلتفرمر دو‌بعدی توسعه یافته که آن را نسبت به فرمول کلاسیک سری متفاوت خواهد کرد. حال تیم توسعه پس از معرفی بازی و طی یک بیانیه مطبوعاتی، جزئیات تازه‌ای از گیم‌پلی و داستان را با بازیکنان در میان گذاشته است.

بازی Prince of Persia: The Lost Crown توسط شعبه مونپلیه یوبیسافت توسعه می‌یابد که قبلا روی سری بازی‌های Rayman کار کرده‌اند؛ بنابراین واضح است که این تیم می‌تواند از تجربه بالای خود در ساخت بازی‌های پلتفرمینگ دوبعدی بهره ببرد. علاوه‌براین، Prince of Persia: The Lost Crown المان‌هایی از آثار مترویدوینیا خواهد داشت که برای اولین‌بار در سری شاهزاده فارسی استفاده شده‌اند.

داستان این بازی در کوه قاف روایت می‌شود و توسعه‌دهندگان آن را «مکانی شگفت‌انگیز با الهام از اساطیر ایرانی» توصیف می‌کنند که اکنون درگیر نفرین و جادو اهریمنی شده است. بازیکنان می‌توانند در دنیای دست‌ساز بازی به کاوش بپردازند و در مسیر ماجراجویی خود از انواع بیوم‌های منحصر‌به‌فرد با تهدیدها و شگفتی‌های خاص از جمله «ارگ باشکوه دانش» و «مناظر رنگارنگ جنگل هیرکانی» عبور کنند.

فرار از تله‌های مرگبار در بخش پلتفرمینگ بازی Prince of Persia: The Lost Crown

بازیکنان کنترل پروتاگونیست بازی به نام سارگون را به‌دست خواهند گرفت. سارگون به‌عنوان عضو گروهی از جنگجویان آموزش‌دیده موسوم به The Immortals شناخته می‌شود که برای نجات شاهزاده غسان به کوه قاف فرستاده شده‌اند. سارگون در جریان این ماجراجویی متوجه خواهد شد «زمان» می‌تواند به‌عنوان یک دشمن خطرناک پیش روی او ظاهر شود و باید برای مقابله با آن، تعادل را دوباره برقرار کند.

یوبیسافت در ادامه توضیح داد که بازیکنان می‌توانند قدرت‌های مبتنی بر کنترل زمان جدیدی به‌دست آورند و آن‌ها را برای گذر از چالش‌های مختلف پلتفرمینگ و مبارزات نفس‌گیر استفاده کنند. به‌گفته توسعه‌دهنده، سیستم مبارزه بازی Prince of Persia: The Lost Crown بسیار عمیق و جذاب طراحی شده است و به بازیکنان امکان می‌دهد انواع مختلفی از کمبوها را در مقابل دشمنان اسطوره‌ای، باس‌های غول‌پیکر و تهدیدهای مرگبار استفاده کنند. علاوه‌براین گیم‌پلی بازی شامل حل پازل‌های اختیاری، کشف اسرار کوه قاف و مأموریت‌های جانبی هیجان‌انگیز خواهد بود.

موسیقی متن بازی توسط یک آهنگ‌ساز ایرانی الاصل به نام هنری منتریکس ساخته خواهد شد. در ساخت این موسیقی از تلفیق سازهای سنتی و مدرن استفاده می‌شود و گرث کاکر که او را با ساخت موسیقی متن سری Ori و بازی‌های Immortals Fenyx Rising ،Halo Infinite و Mario + Rabbids Sparks of Hope می‌شناسیم، با منتریکس همکاری دارد.

علاوه‌براین موارد، یوبیسافت تایید کرده است که بازی Prince of Persia: The Lost Crown روی تمام پلتفرم‌ها با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا خواهد شد. احتمالا جزپیات بیشتر این بازی در رویداد یوبیسافت فوروارد در تاریخ ۲۲ خرداد (۱۲ ژوئن) ارائه خواهد شد.

بازی Prince of Persia: The Lost Crown قرار است در تاریخ ۲۸ دی ۱۴۰۲ (۱۸ ژانویه ۲۰۲۴) روی پلتفرم‌های کامپیوتر، پلی استیشن 5، پلی استیشن 4، نینتندو سوییچ، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس عرضه شود. یوبیسافت تصاویر جدیدی از بازی را منتشر کرده است که در ادامه می‌توانید به مشاهده آن‌ها بپردازید.

نظر شما درباره این اخبار چیست؟ آن را با تیم زومجی و سایر کاربرها در میان بگذارید.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده