نویسنده: حسن اکرامی
// چهار شنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۵۳

برنامه کپکام برای فروش ۱۰ میلیونی بازی Street Fighter 6

به‌گفته مدیرعامل شرکت کپکام، بازی Street Fighter 6 با هدف فروش 10 میلیون واحدی عرضه خواهد شد.

به‌تازگی هاروهیرو سوجیموتو، مدیرعامل شرکت کپکام، در مصاحبه‌ای با فامیتسو اعلام کرد که این ناشر ژاپنی در نظر دارد بیش از ۱۰ میلیون واحد از بازی Street Fighter 6 را به فروش رساند. سوجیموتو در ادامه پیرامون تلاش سازندگان برای جذب مخاطبان جدید به این سری و هزینه‌ای که این استراتژی می‌تواند برای کپکام داشته باشد، توضیح داد:

«سری‌ مبارزه‌ای Street Fighter، مجموعه پرچم‌دار ما به حساب می‌آید؛ بنابراین ما هیچ تردیدی در سرمایه‌گذاری روی آن نداشتیم. طی چند سال گذشته، نسخه‌های متعددی از سری Resident Evil به فروش بیش از ۱۰ میلیون واحدی رسیدند و در مجموعه Monster Hunter، اکنون نسخه‌هایی با فروش نزدیک به ۲۰ میلیون داریم. بازی Street Fighter 5 در حال حاضر بیش از هفت میلیون نسخه فروخته است؛ بنابراین اگر بتوانیم از تجربه فروش دیجیتال خود استفاده کنیم، باید بتوانیم برای نسخه بعدی این سری، فروش ۱۰ میلیون واحدی را هدف قرار دهیم».

ریو در بازی Street Fighter 6

طبق گفته کپکام، بازی Street Fighter 5 با فروش هفت میلیون واحدی تبدیل به پرفروش‌ترین نسخه این مجموعه شده است و انتظار می‌رود بازی Street Fighter 6 این رکورد را بشکند. سوجیموتو در ادامه مصاحبه خود خاطرنشان کرد نسبت فزاینده فروش بازی‌های دیجیتال در مقابل نسخه‌های فیزیکی که سبب شده است تا کپکام استراتژی فروش خود برای بازی‌ها را تا سه سال پس از عرضه برنامه‌ریزی کند.

رئیس کپکام در این‌باره گفت: «از سال ۲۰۲۱ به بعد، ما هدف خود را روی استراتژی‌های فروش به مدت سه سال پس از عرضه بازی قرار دادیم و برای تحقق آن تلاش بسیاری کردیم. قبل از اینکه فروش نسخه‌های دیجیتال رایج شود، بیشتر بازی‌های ما به‌صورت فیزیکی ازطریق قفسه فروشگاه‌ها فروخته می‌شدند و به همین دلیل ما فقط قادر به برنامه‌ریزی جهت ارسال بازی‌ها به مدت ۶ ماه بودیم».

بازی Street Fighter 6 قرار است در تاریخ ۱۲ خرداد (۲ ژوئن) روی پلتفرم‌های کامپیوتر، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس عرضه شود.

شما می‌توانید نظرات خود درباره جدیدترین اخبار بازی Street Fighter 6 را با ما در میان بگذارید.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده