// پنجشنبه, ۳ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۲۸

ظاهرا اسکوئر انیکس استودیو جدیدی تاسیس کرده است

باتوجه‌به ثبت علامت تجاری جدید توسط شرکت اسکوئر انیکس، به نظر می‌رسد Studio Onoma جدیدترین استودیوی غربی این شرکت است.

در پایگاه داده علائم تجاری کانادا درخواست جدیدی برای ثبت علامت تجاری Studio Onoma ثبت شده است. بنابر این درخواست، Studio Onoma قرار است به طراحی، توسعه و انتشار نرم‌افزارهای کامپیوتر و بازی‌های ویدئویی بپردازد. همچنین ممکن است وسایل متعددی نظیر راهنمای بازی، اسباب‌بازی‌هایی مثل «اکشن فیگور و بازی‌های دستی که با باتری کار می‌کنند» هم بسازد.

متقاضی این علامت تجاری Square Enix Newco Limited است که شرکتی تازه تأسیس‌شده در شهر لندن کشور انگلستان به شمار می‌آید. این شرکت ۳۰ فروردین (۱۹ آوریل) ثبت شده بود و وظیفه آن نشر بازی‌های کامپیوتری است.

به‌تازگی شرکت سوئدی Embracer اعلام کرد که مشغول خرید بخش زیادی از دارایی‌های غربی اسکوئر انیکس شده است؛ شامل استودیو Crystal Dynamics، استودیو Eidos Montreal و استودیو Square Enix Montreal و درکنار آن حق فرانچایزهایی نظیر Tomb Raider ،Deus Ex و Thief.

در همان زمان اسکوئر انیکس تایید کرد همچنان برخی آثار غربی را منتشر خواهد کرد: «زین پس، عملکرد توسعه‌ی بازی در شرکت شامل استودیوهای واقع شده در ژاپن، Square Enix External و Square Enix Collective است. استودیوهای خارج از ژاپن شرکت به نشر فرانچایزهایی نظیر Just Cause ،Outriders و Life is Strange ادامه خواهند داد».

مدتی بعد اسکوئر انیکس اعلام کرد قصد دارد مجموعه سرگرمی‌های دیجیتال خود را تا حدی ازطریق خلق IPهای جدید و افزایش قابلیت توسعه بازی با تأسیس استودیوهای جدید، تغییر دهد. به نظر تأسیس استودیو Onoma نشانه‌ای مبنی بر برنامه شرکت نامبرده برای تأسیس استودیوهای غربی جدید در عین سه استودیو به امبریسر گروپ است.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده