نویسنده: حسن اکرامی
// شنبه, ۸ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۵۹

برنامه سونی جهت افزایش عرضه کنسول پلی استیشن 5 برای فصل تعطیلات

به نظر می‌رسد شرکت Sony در حال برنامه‌ریزی برای افزایش عرضه کنسول پلی استیشن 5 به بازار است تا بتواند نیاز گیمرها در فصل تعطیلات را تأمین کند.

سونی در گزارش مالی سه‌ماهه‌ی اخیر خود اعلام کرد که کنسول PS5 تا پایان ماه ژوئن ۲۰۲۲ بیش از ۲۱.۷ میلیون واحد فروش داشته است. هیروکی توتوکی، مدیر مالی شرکت سونی در جریان کنفرانسی که با حضور سرمایه‌گذارها و تحلیلگرها برگزار شد، در مورد برنامه‌های تعاملی و تشویقی این شرکت برای فصل تعطیلات صحبت کرد. توتوکی گفت که میانگین مدت زمان تجربه‌ی بازی‌ها توسط بازیکنان پلی استیشن تا ژوئن امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۱۵ درصد کاهش داشته است.

اگرچه این آمار در ژوئن امسال تنها سه درصد کمتر از ماه مه و ۱۰ درصد کمتر از مدت مشابه در سال ۲۰۲۱ بوده است، اما تعامل بازیکنان همچنان کمتر از پیش‌بینی‌ها به نظر می‌رسد. بااین‌حال بهبود بحران ناشی از ویروس کرونا فرصت بیشتری را به افراد برای خروج از خانه داده است که همین امر می‌تواند یکی از دلایل مهم افت ساعت تجربه‌ی بازی‌ها توسط بازیکنان باشد. با این وجود شرکت سونی به پیش‌بینی خود مبنی بر عرضه‌ی ۱۸ میلیون کنسول پلی استیشن ۵ طی سال مالی جاری پایبند می‌ماند و با برنامه‌هایی به‌دنبال افزایش تعامل بازیکنان در نیمه‌ی دوم این سال مالی است.

انتشار بازی‌های بزرگ فرست-پارتی (اختصاصی/انحصاری)، افزایش قابل‌توجه عرضه‌ی کنسول پلی استیشن 5 به بازار و تبلیغ بیشتر سرویس پلی استیشن پلاس، از جمله برنامه‌های سونی برای این دوره هستند. پس از بهبود شرایط و اتمام قرنطینه در شانگهای و بهبود قابل‌توجه در بخش تأمین قطعات، سونی منابع بیشتری را برای عرضه‌ی PS5 به بازار در فصل تعطیلات دارد. به نظر می‌رسد که تقاضا برای خرید محصولات پلی استیشن کاهش پیدا نمی‌کند و سونی امیدوار است که اختلالات زنجیره‌ی تأمین در آینده به‌طور کامل حل شوند.

شما می‌توانید نظرات خود درباره‌ی جدیدترین اخبار بازی را با تیم زومجی در میان بگذارید.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده