نویسنده: مهدی اسدی
// یکشنبه, ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۳۸

تبدیل شدن Elden Ring به پر فروش‌ترین بازی آمریکا در سال ۲۰۲۲

براساس گزارش NPD، بازی Elden Ring خیلی زود به پرفروش‌ترین بازی سال ۲۰۲۲ در آمریکا تبدیل شده است.

گروه آنالیز و تحقیقات NPD اطلاعات جدیدی از وضعیت فروش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری صنعت بازی در آمریکا را منتشر کرده که بازه زمانی فوریه ۲۰۲۲ اختصاص دارد. دومین ماه از سال جدید میلادی از نظر انتشار بازی‌های جدید، دوره مهمی است که مت پیسکاتلا، سخنگوی گروه NPD در توییتر به تجزیه و تحلیل آمار آن پرداخته است. به جرأت می‌توان گفت که Elden Ring بزرگ‌ترین بازی منتشر شده در این ماه بوده است که سرتیتر اخبار و جداول فروش جهانی را در اختیار دارد.

بازی اکشن نقش آفرینی استودیو FromSoftware، خیلی زود به پرفروش‌ترین بازی سال ۲۰۲۲ تبدیل شده و در یک سال گذشته، رده دوم بهترین شروع عرضه یک بازی را در اختیار دارد. تنها Call of Duty: Vanguard است که از این حیث عملکرد بهتری نسبت به الدن رینگ داشته است. Elden Ring هم‌اکنون پنجمین بازی پرفروش جهان در مدت یک سال گذشته به شمار می‌رود. همچنین این بازی در جداول فروش استیم و ایکس باکس رده نخست را در اختیار داشته و در چارت پلی استیشن دوم است.

آمار فروش ماهانه آمریکا در ماه فوریه 2022

بازی Pokemon Legends: Arceus که ماه قبل رتبه اول جدول فروش NPD را در اختیار داشت، این بار هم به عملکرد خوب خود ادامه داده تا در رده دوم قرار بگیرد. دراین‌میان، Horizon Forbidden West که یکی دیگر از بازی‌های بزرگ این ماه محسوب می‌شود، رتبه سوم این فهرست را به‌دست آورده است. بازی جهان باز و پسا آخرالزمانی استودیوی گوریلا گیمز در چارت پلی استیشن با فاصله در رتبه اول قرار دارد. Forbidden West علاوه‌براین، رکورد جدیدی را در زمینه فروش بازی‌های PS5 در آمریکا به ثبت رسانده است.

پس از این بازی‌ها، Dying Light 2 Stay Human را داریم که در رده ششم این فهرست قرار گرفته است. این در حالی است که Total War: Warhammer 3 همچنان رتبه هشتم جدول فروش را در اختیار داشته و در چارت استیم نیز دوم است. بازی استراتژیک سگا و کریتیو اسمبلی از زمان عرضه در سرویس ایکس باکس گیم پس نیز در اختیار کاربران قرار گرفته است.

پرفروش ترین بازی های آمریکا در فوریه 2022

اما در خصوص فروش سخت‌افزاری، نینتندو سوییچ پرفروش‌ترین کنسول ماه لقب گرفته است. این موضوع هم شامل فروش دلاری و هم تعداد فروش کنسول محبوب نینتندو در آمریکا می‌شود. در رتبه دوم شاهد قرار گرفتن ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس هستیم و در رتبه سوم پلی استیشن 5 دیده می‌شود. البته کنسول نسل نهمی سونی از نظر درآمدزایی همچنان پرفروش‌ترین کنسول بازی در یک سال گذشته است و نینتندو سوییچ از نظر تعداد فروش در این جایگاه قرار می‌گیرد.

در پایان می‌توانید نظرات خود را در این‌باره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده