// دوشنبه, ۱۷ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۵۶

صحبت‌های سازنده Scorn درباره تاخیر بازی

بازی شوتر ترسناک Scorn از استودیو Ebb Software قرار بود در سال ۲۰۲۱ عرضه شود. اما توسعه‌دهنده‌ی این بازی در کیک‌استارتر روی این نکته تاکید کرد که عرضه‌ی آن به سال ۲۰۲۲ منتقل شده است.

بازی Scorn از استودیو Ebb Software از سال‌ها قبل در حال ساخت بوده است و مجددا تأخیر خورد. این محصول که از آثار H.R. Giger، هنرمند سوئیسی الهام می‌گیرد، اولین‌بار در سال ۲۰۱۴ به‌عنوان یک پروژه Kickstarter معرفی شد. بعد از آن چند بار شاهد تغییر جزئیات برنامه‌ریزی شرکت برای ساخت و عرضه‌ی محصول بودیم. سپس در سال ۲۰۲۰ میلادی یک بار دیگر بازی Scorn معرفی شد و سازندگان گفتند که اثر نام‌برده در سال ۲۰۲۱ از راه می‌رسد. چند هفته‌ی قبل تقریبا مطمئن شدیم که بازی Scorn تا سال ۲۰۲۲ میلادی تأخیر خورده است و درنهایت حالا سازندگان این تأخیر را با به‌روزرسانی اطلاعات صفحه‌ی کیک‌استارتر خود قطعی کردند.

در به‌روزرسانی منتشر شده در صفحه‌ی Kickstarter بازی، سازنده‌ی Scorn توضیح داد که به احتمال زیاد بیانیه‌ی رسمی در مورد تأخیر را در ۱۹ آذر (۱۰ دسامبر) به‌صورت عمومی منتشر خواهد کرد؛ یک روز بعد از برگزاری گیم اواردز 2021. استودیو Ebb Software در کیک‌استارتر خطاب به حمایت‌کنندگان مالی پروژه نوشت: «بله؛ بازی به سال ۲۰۲۲ تأخیر خورده است. ما در ۱۹ آذر ماه تأییدیه‌ی رسمی درباره‌ی این تأخیر را منتشر خواهیم کرد. قرار بود در ماه اکتبر آن متن را منتشر کنیم. اما شرایط خارج از کنترل ما، انجام این کار را به تعویق انداخت. اگر به خواست ما یا شخص دیگری در روز ۱۹ آذر نیز بیانیه‌ی رسمی منتشر نشد، از دست ما دلخور نشوید».

نمایی از دنیای ترسناک بازی Scorn

سازنده همچنین در به‌روزرسانی نوشت که از زمان نمایش Scorn در اکتبر سال گذشته، کاملا روی توسعه‌ی Scorn متمرکز شده است و می‌خواهد به‌جای قطع کردن این روند برای تهیه‌ی تریلر، روی ساخت بازی تمرکز کند. جالب اینجا است که توسعه‌دهنده‌ی Scorn به بازاریابی بازی Cyberpunk 2077 و پیامدهای نامطلوب بعدی آن اشاره کرد و توضیح داد که چرا استودیو Ebb Software این رویکرد را اتخاذ می‌کند :«بعضی از مردم واقعاً دوست ندارند ما برای انقدر طولانی ساکت بمانیم. اما تنها چیزی که توسعه‌ی بازی را سریع‌تر می‌کند، متمرکز شدن تمام و کمال روی توسعه‌ی بازی است. این اولویت اصلی ما است».

او در ادامه گفت :«شرکت‌های بزرگ با دلیل مشخص سراغ نمایش تریلرهای سینمایی ساخته‌شده توسط استودیوهای دیگر می‌روند. آن‌ها نمی‌خواهند تیم توسعه را در اواسط تولید بازی متوقف کنند. CD Projekt RED روابط عمومی خوبی برای Cyberpunk 2077 داشت. اما این در آخر به بازی نهایی کمکی نکرد. Cyberpunk 2077 باید یک سال به تعویق می افتاد. اما هیاهو و فشار سهام‌داران مهم‌تر بود.

شاید اگر توسعه‌دهندگان خود را برای ایجاد محتوای بازاریابی تحت فشار قرار نمی‌دادند، می‌توانستند زمان بیشتری را به ساخت بازی اختصاص بدهند. به‌روزرسانی خبری، بازی را بهتر نمی‌کند یا عرضه‌ی آن را جلو نمی‌اندازد. بلکه کاملا برعکس است. این کار (تبلیغ محصول و معرفی بیشتر آن به مخاطب) در پایان فهرست عظیمی از وظایف قرار دارد. اینکه بازی خود را برای عموم به نمایش بگذارید، زمان‌بر است. این کار در انتهای فرایند توسعه انجام می‌شود».

تاریخ مشخصی برای عرضه‌ی بازی Scorn در سال ۲۰۲۲ ارائه نشده است. اما ممکن است در ۱۰ دسامبر (۱۹ آذر) بیشتر در این‌باره بفهمیم. بازی ترسناک Scorn برای ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس و کامپیوترهای شخصی منتشر خواهد شد.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده