// شنبه, ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۸

تنوع قابل توجه حملات در سیستم مبارزه بازی Sifu

بازی Sifu چند ماه دیگر برای پلی استیشن 4، پلی استیشن 5 و کامپیوترهای شخصی عرضه می‌شود. این بازی رزمی بیشتر از ۱۵۰ حمله‌ی مختلف را در اختیار گیمر قرار می‌دهد.

در تاریخ ۲۲ فوریه ۲۰۲۲ (۳ اسفند) شاهد عرضه‌ی بازی Sifu روی کامپیوتر، کنسول PS4 و کنسول PS5 سونی خواهیم بود؛ محصولی که با همه‌ی نمایش‌های خود موفق به جلب توجه برخی از گیمرها شد و اکنون سازندگان مشغول سپری کردن مراحل پایانی تولید آن هستند. این وسط مشخص شد که تنوع حملات بازیکن به دشمن در بازی Sifu بسیار زیاد است و شما روش‌های متفاوتی برای نابود کردن حریف‌های خود دارید.

این بازی اکشن خاص به طرز واضحی برای افراد عاشق هنرهای رزمی ساخته شده است. پس بدون شک وجود بیشتر از ۱۵۰ حمله‌ی متفاوت در آن می‌تواند برای مخاطب‌های هدف واقعا هیجان‌انگیز به نظر بیاید. سازندگان می‌گویند که بازی Sifu شدیدا تحت تاثیر فیلم‌های جکی چان ساخته می‌شود. اما ارجاعات زیادی به آثار سینمایی محبوب دیگر دنیای هنرهای رزمی هم می‌دهد.

در مجموع بیشتر از ۱۵۰ حمله به دشمن در بازی Sifu وجود دارند

غالب حرکات رزمی حاضر در بازی Sifu براساس استایل کونگ فو Pak Mei طراحی شده‌اند. اما در بین بیشتر از ۱۵۰ حرکتی که در بازی Sifu باید برای مبارزه از آن‌ها ببرید، فنونی متعلق به استایل‌های رزمی دیگر هم به چشم می‌خورند. تک‌تک حملات با پیشرفت شما در بازی Sifu آزاد می‌شوند. تازه در اصل فقط دو دکمه روی دسته برای کنترل حملات وجود دارند؛ یک دکمه برای حمله‌ی سبک و یک دکمه برای حمله‌ی سنگین. اما براساس شرایط محیطی و ترتیبی که در فشردن دکمه‌ها به کار می‌گیرید، انواع‌واقسام ضربه‌ها را به دشمن‌ها می‌زنید.

ماجرا فقط به مشت‌ها و لگدهای شخصیت اصلی خلاصه نمی‌شود و بازیکن توانایی پرتاب کردن بطری‌ها و لوازم شکستنی به سمت دشمن‌ها را دارد. تقریبا هر جسم قابل حرکت دادن حاضر در محیط‌های بازی Sifu با استفاده‌ی درست می‌تواند تبدیل به سلاحی برای حمله به دشمن شود. تنوع انیمیشن‌ها موقع پیاده‌سازی این حملات هم کاری می‌کند که گیمر لذت بیشتری ببرد. شما توانایی پریدن از روی اجسام را هم دارید تا سرعت بازی Sifu پایین نیاید.

مبارز کونگ فو در محیط قرمزرنگ بازی Sifu پلی استیشن و کامپیوتر

البته که فقط با حمله نمی‌توان از پس چالش‌ها برآمد و گیمر برای پیروزی در مراحل مختلف بازی Sifu باید روی دفاع هم مسلط باشد. جاخالی دادن، راه حمله را بستن یا دفع به موقع ضربه، هر سه نقشی اساسی در گیم‌پلی بازی Sifu دارند. اگر مقاومت حریف به پایان برسد، شما می‌توانید کار او را با یک ضربه تمام کنید. هر دور که در بازی Sifu بمیرید، مقداری سن‌دارتر و قدرتمندتر از قبل برمی‌گردید. اما نوار سلامت شما زودتر خالی خواهد شد.

اگر از تعداد بارهایی مشخص بیشتر بمیرید، به‌صورت کامل شکست می‌خورید و به ابتدای مرحله بازگردانده می‌شوید. پس بازی Sifu آسان نخواهد بود. ولی سازندگان می‌گویند که تمام کردن آن بدون حتی یک بار مردن هم غیرممکن نیست.

بازی Sifu هم روی کنسول PS4 و هم روی پلی استیشن 5 از فریم‌ریت ۶۰ پشتیبانی می‌کند. اما طبیعتا روی کنسول نسل ۹ شرکت سونی رزولوشن بالاتر و جزئیات بصری بیشتری دارد.


منبع The Gamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده