نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۹ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۶

Halo Infinite، وسیع ‌ترین و پرماجراترین بازی مجموعه هیلو

کارگردان خلاق استودیوی 343 در اظهارات اخیر خود Halo Infinite را وسیع‌ترین و پرماجراترین بازی ساخته شده در سری هیلو معرفی کرده است.

Halo Infinite در سال جاری میلادی منتشر خواهد شد و مشخصاً تیم توسعه‌دهندگان این بازی نیز آرمان‌های بلندپروازانه‌ای را برای سرنوشت این بازی در سر دارند. پیش از این، از این بازی به‌عنوان یک ریبوت معنوی برای تمامی قسمت‌های مجموعه‌ی هیلو نام برده شده که تجربیات گسترده و بی‌پایانی را برای طرفداران به همراه خواهد داشت. حالا کارگردان خلاق این بازی در اظهارات جدید خود بار دیگر عبارت‌های جسورانه‌ای را درباره اثر جدید 343Industries به کار برده است.

مقاله بلندی که ازطریق وبسایت Halo Waypoint منتشر شده، به صحبت‌های تیم توسعه‌دهندگان هیلو اینفینیت درباره جوانب مختلف بازی اختصاص دارد. جوزف استیتن رئیس جدید بخش خلاقیت استودیوی 343 در پایان این مصاحبه درباره انتظارات بالایی که از این بازی دارد صحبت کرده و Halo Infinite را بزرگ‌ترین و آزادترین تجربه‌ای که تاکنون در مجموعه Halo دیده شده توصیف می‌کند. استیتن Infinite را رویای سازندگان سری هیلو در سال‌های ابتدایی آغاز این مجموعه معرفی کرده و وعده‌ی یک اثر ماندگار را به هواداران داده است.

محیط بازی Halo Infinite

«همین طور که اطلاعات جدید توسعه‌دهندگان درباره جوانب مختلف بازی و اسکرین‌شات‌های جدید Halo Infinite را ملاحظه می‌کنید، ممکن است که سؤالی که پاییز سال گذشته و در زمان ورود من به این تیم در ذهنم ایجاد شده بود را داشته باشید که در Halo Infinite دقیقاً با چه نوع بازی مواجه هستیم؟»

«دنیای Infinite به طرز خیره کننده‌ای بزرگ بوده و مناطق درگیری وسیع این بازی به‌طور یکپارچه‌ای به یکدیگر متصل شده‌اند. چشم اندازهای محیط بازی مملو از ماجراهای مختلفی است که دائماً شما را ترغیب می‌کنند تا از مسیر اصلی داستان فاصله گرفته و درگیر آن‌ها بشوید. شاید در نگاه اول اینطور به نظر برسد که ما در حال ساخت یک بازی جهان باز هستیم اما درواقع اینطور نیست. ما یک بازی Halo می‌سازیم؛ یعنی یک شوتر سندباکس که هدف آن تلقین حس قوی‌ترین شخصیت داستان در یک محیط شبیه‌سازی شده‌ی غنی و علمی تخیلی به بازیکن است.»

«به‌عنوان مثال، اگر روی برخی از اسکرین‌شات‌های جدید بازی تمرکز کنید، می‌توانید حیات وحشی که در حلقه زندگی می‌کنند را مشاهده کنید. این درحالی است که کمپین داستانی Halo Infinite یک سیستم اختصاصی ساخت و ترکیب آیتم‌های مختلف بازی مثل شکار و استفاده از پوست حیوانات برای ساخت یک زره جدید برای مستر چیف را ندارد. اسپارتان‌ها زره هجومی Mjolnir را به تن می‌کنند و نیازی به چکمه‌های چرمی ندارند.»

رینگ در بازی هیلو اینفینیت

«آنچه که شما وقت خود را صرف انجام آن در جریان بازی خواهید کرد، حمله به قلب مواضع دشمن و ازبین‌بردن رهبر آن‌ها با سلاح‌های قدرتمندی مانند نارنجک‌های پلاسمایی و استفاده از گرپلرشات (Grappleshot) برای تصاحب سلاح‌های دشمن خالی کردن خشاب آن به سمت سایر افراد و پراکنده کردن حیوانات وحشی محیط بازی به سمت لانه‌های آن‌هاست.»

«به‌طور کلی باید گفت که ما Halo Infinite را به‌گونه‌ای طراحی کردیم که شما در کارهایی که ابرسربازهای اسپارتان در انجام آن بهترین هستند، بیشترین آزادی عمل را داشته باشید. یعنی بررسی محل نبرد، برنامه‌ریزی برای حمله، درگیری با دشمن، مواجه شدن با همه‌ی اتفاقات غافلگیر کننده‌ای که دنیای سندباکس بازی در مقابل شما قرار می‌دهد و مسلح شدن برای نبرد بعدی که ساختار گیم‌پلی بازی‌های هیلو را تشکیل می‌دهد.»

«اما تفاوتی که اینبار احساس می‌شود، آزادی عمل به مراتب بالاتری است که در مسیر حرکت خود در دنیای بازی احساس می‌کنید. البته یک روایت داستانی قوی همچنان در قلب ماجراجویی‌های مستر چیف قرار گرفته و سرنوشت سفرهای شما در میان مراحل مختلف بازی به‌طور کلی در دست خودتان قرار دارد.»

«حالا می‌رسیم به پاسخ این سؤال که Halo Infinite چه نوع بازی محسوب می‌شود؟ این بازی وسیع‌ترین و پرماجراترین بازی ساخته شده در تاریخ سری Halo است. این همان چیزی است که ۲۰ سال پیش رویای ساخت آن را در سر داشتیم و حالا بی‌صبرانه منتظر تجربه آن هستیم.»

شما هم در پایان می‌توانید نظرات خود در اینباره را با زومجی و سایر کاربران مطرح کنید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده