نویسنده: آرش عیاری
// پنجشنبه, ۲۰ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۶

رییس ایکس باکس خواهان سرعت بیشتر رابط کاربری ایکس باکس وان است

فیل‌اسپنسر، رییس بخش ایکس‌باکس در اظهارنظری اعلام کرده است که خواهان رابط کاربری سریع‌تر و روان تری است و این موضوع در صدر لیست خواسته‌های آن‌ها برای بهبود ایکس‌باکس قرار دارد. در ادامه با صحبت‌های فیل اسپنسر همراه زومجی باشید.
این مدیر ارشد حوزه بازی‌های ویدیویی صحبت‌های خود را در خلال یک بحث‌و‌گفتگو با طرفداران در شبکه اجتماعی توییتر انجام داده است. او در جواب به پاسخ یکی از طرفداران مبنی بر این‌که آیا نرم‌افزار سیستمی ایکس‌باکس وان با عرضه دایرکت‌ایکس ۱۲ از قابلیت‌های آن استفاده خواهد کرد یا خیر گفت:
بله، داشبورد ایکس‌باکس وان با عرضه دایرکت‌ایکس ۱۲ ، از تمام قابلیت‌های آن بهره خواهد برد.
او در ادامه صحبت‌های خود اضافه کرد:
بهبود بخشیدن به سرعت اجرا رابط کاربری در صدر لیستی قرار دارد که برای انجام آن در راستای بهبود ایکس‌باکس وان تهیه کرده‌ایم.
دایرکت‌ایکس ۱۲ که ماه مارس سال گذشته میلادی معرفی شد، آخرین نسخه از نرم‌افزار سیستمی مایکروسافت است که به تولیدکنندگان محتوا کمک می‌کند تا بهره‌وری بیشتری از نرم‌افزار و سخت‌افزار داشته باشند. نتیجه چشمگیر استفاده از دایرکت‌ایکس ۱۲ این است که توسعه دهندگان در تئوری می‌توانند استفاده بیشتری از پردازنده، پردازنده گرافیکی و حافظه ایکس‌باکس وان داشته باشند. در ماه اکتبر سال گذشته میلادی، اسپنسر در اظهار نظری عنوان کرده بود که تاثیرات استفاده از دایرکت‌ایکس ۱۲ وسیع نخواهد بود و این تاثیرات بصورت دقیق و جزیی است. او در این‌باره گفته بود:
دایرکت‌ایکس ۱۲ استفاده از چیزهایی که ایکس‌باکس وان در آن خوب است را ساده‌تر می‌کند و دیدن پیشرفت‌های حاصل شده در بازی‌ها به کمک استفاده از دایرکت‌ایکس ۱۲ بسیار مطلوب خواهد بود. اما گاهی اوقات مردم از من می‌پرسند که آیا این تغییرات حاصل شده به کمک دایرکت‌ایکس ۱۲ وسیع و دراماتیک است؟ و من فکر می‌کنم و پاسخ می‌دهم که خیر، در حال حاضر این‌طور نیست اما می‌تواند روند ساخت و توسعه را آسان‌تر کند.
از زمان عرضه ایکس‌باکس وان در اواخر سال ۲۰۱۳ میلادی، مایکروسافت هر ماه اقدام به بهبود بخشیدن نرم‌افزار سیستمی این کنسول کرده است. نظر شما درباره تاثیرات دایرکت‌ایکس ۱۲ روی عملکرد ایکس‌باکس وان و بازی‌های آن چیست؟ منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده