اسکوئر انیکس: هر بازی Final Fantasy مانند یک IP کاملا جدید است
اخیرا سایت MCV، با یوسو ماتسودا، مدیر عامل اسکوئر انیکس، مصاحبهای جالب انجام داده و سوالهای مختلفی از وی پرسیده است. اول از همه، او با ذکر چند مثال، اعلام کرد که این شرکت سعی میکند تا در دنباله بازیهای مشهورش، تجربه و حس و حالی جدید ارائه کند. برای مثال، بازی NieR: Automata بخشی از سری NieR محسوب میشود، اما کاملا با نسخه اول این بازی متفاوت است. همچنین، بازی Left Alive که در حاضر در دست ساخت است بر اساس دنیای Front Mission ساخته شده است، اما از نظر گرافیکی شباهت زیادی به بازی Metal Gear دارد و همین ویژگی باعث میشود تا مخاطب غربی به سراغ آن برود.
به گفته ماتسودا، حتی بازیهای که از یک نام مشابه استفاده میکنند هم نباید شبیه به یکدیگر باشند:
ماتسودا، همچنین در مورد ارائه بازیها به شکل یک سرویس نیز توضیحاتی داد. او احساس میکند این پوشش برای همه بازیها اعمال نمیشود و این مسئله بستگی به نوع طراحی بازی مورد نظر دارد. به گفته ماتسودا، او حس میکند کسانی که یک بازی را خریداری میکنند، میتوانند تا زمان طولانی از آن بازی لذت ببرند. به همین دلیل این امر بسیار مهم و بسیار حیاتی است که بعد از انتشار بازی، محتویات جدید و اضافی را در اختیار بازیکنان قرار داده شوند تا آنها از بازی لذت ببرند. به گفته او، تفاوتهایی بین بازیهای کنسولی و موبایلی وجود دارد و مردم انتظارات متفاوتی از این دو دسته دارند، بنابراین با دید متفاوتی به این دوسته نگاه میکنند.
نحوه ساخت بازیهای کنسولی و حجم محتوایی که آنها دارند، باعث میشود که کاربران علاقه چندانی به استفاده از خریدهای درون برنامهای نداشته باشند.
از سوی دیگر، ماتسودا به این نکته اشاره کرد که، حتی برای بازیهای بزرگ و کاملی مانند Final Fantasy XV، این کمپانی هنوز باید فکر کند که چگونه این بازی را ارتقا دهد و چگونهاجازه دهد بازیکنانبایکدیگردراین تجربهسهیمشوند.