وینس زامپلا از آزادی عمل استودیو ریسپاون در ساخت بازی سخن گفت
خریده شدن استودیو Respawn، خالق مجموعه Titanfall، توسط کمپانی Electronic Arts، ناشر این مجموعه، جزو اخبار مهمی بود که چند روز پیش منتشر شد و حال کاربران نظرات و عقیدههای مختلفی در این باره دارند. با بسته شدن استودیو ویسرال گیمز بعضی از کاربران بر این عقیده هستند که استودیو ریسپاون نیز به سرنوشت ویسرال گیمز دچار خواهد شد. در این میان عدهای دیگر همیشه الکترونیک آرتز را به این متهم کردهاند که آزادی عمل در ساخت بازی را از استودیوهای خود میگیرد.
حال طبق جدیدترین اخبار بازی، وینس زامپلا، مدیرعامل استودیو ریسپاون، در جدیدترین گفتوگوی خود، در مورد آزادی عمل در توسعه بازیهایشان سخن گفته و در این مورد دید مثبتی دارد. وی در این باره میگوید:
همیشه یک تعادل وجود دارد. شما باید نگران پایه و اساس و امنیت کمپانی خود باشید. اینکه چطور بازیهای جدیدی را به دست میآورید؛ آن هم زمانی که بازیهای قدیمی خود را حفظ میکنید. من نگران نیستم. فکر میکنم هنوز آزادی عمل در ساخت بازی وجود دارد. در نهایت، این یک قرارداد با کمپانی الکترونیک آرتز است و باید با یکدیگر همکاری داشته باشیم و این اتفاق موردی را عوض نخواهد کرد.
این در حالی است که پاتریک سودرلند، معاون اجرایی ارشد الکترونیک آرتز، نیز اعلام کرده که تمامی استودیوهای زیرمجموعه الکترونیک آرتز، آزادیهای خود را در ساخت بازی دارند.
زمانی که در داخل استودیوهای داخلی الکترونیک آرتز نظیر ، یا ونکوور کار میکنید، درمییابید که آنها آزادی عمل کامل خود را دارند. فرهنگهای مختلفی در محیطهای متفاوت وجود دارد. این دقیقا موردی است که سبب میشود این استودیوها بازیهای بزرگی بسازند. ما هیچ علاقهای به اعمال تغییرات در آنها نداریم. حال یکی از دلایلی که ما به سراغ استودیو ریسپاون رفتیم، فرهنگ بازیسازی و ذات این استودیو است. حرکت غیرعاقلانهای است اگر این فرهنگ را تغییر دهیم.