نویسنده: میثم سبحانی
// سه شنبه, ۳۰ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۳۲

الکترونیک آرتز وجود بخش تک نفره در بازی Star Wars Battlefront 2 را تایید کرد

جاستین مک‌کالی از کمپانی الکترونیک آرتز وجود بخش داستانی در Star Wars Battlefront 2 را تایید کرد.

بازی Star Wars: Battlefront در زمان عرضه، عموما نقدهای مثبتی از جانب منتقدین دریافت کرد، اما برخی گیمرها از جمله جان بویگا، بازیگر فیلم سینمایی جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد (Star Wars: The Force Awakens)، از اینکه این بازی بخش تک‌نفره نداشت، بسیار ابراز تاسف کردند. الکترونیک آرتز که چندی پیش اعلام کرده بود، دنباله بعدی این بازی احتمالا بخش تک‌نفره خواهد داشت، حالا این موضوع را تایید کرده است.

در بخشی از اپیزود دویست و بیست و دوم سری پادکست‌های فوق‌العاده جذاب و زیبای «Achievement Oriented» از کانال «Channel 33» در وب‌سایت ساوندکلود، که به گذشته، حال و آینده مجموعه بازی‌های جنگ ستارگان می‌پرداخت، جاستین مک‌کالی از کمپانی الکترونیک آرتز درباره نحوه تمرکز نسخه ۲۰۱۵ بازی جنگ ستارگان بر بخش چندنفره صحبت کرد و گفت که برای دنباله بعدی این مجموعه، کمپانی دایس با همکاری «موتیو استودیوز»، وجود یک بخش تک‌نفره بسیار جذاب و درگیرکننده را به گیمرها نوید می‌دهند. او گفت:

تمرکز بازی اول بر روی جا انداختن تجربه چندنفره، به عنوان هسته اصلی بازی‌ بود، که استودیو دایس به خوبی از عهده آن برآمد. آن موضوع، استراتژی آن محصول بود اما حالا که ما جهان بازی را گسترش داده‌ایم، درک بهتری از شخصیت‌هایی که در آینده باید به بازی اضافه شوند، داریم. اینکه چه داستان‌هایی، برای گفتن داریم، و چه داستان‌هایی در فیلم، که در نقطه مقابل بازی قرار دارد، بایستی گفته شود. این همان نقطه‌ای است که ما تبادلات خود را با تیم داستان‌نویسی لوکاس‌فیلم افزایش می‌دهیم، قبل از اینکه این بازی‌ها را به بازار جهانی عرضه کنیم.

مک‌کالی در ادامه افزود:

ما صدای اعتراض هواداران را، بلند و واضح شنیدیم. آن‌ها می‌گویند که هر چند بخش چندنفره عالی بود اما این کافی نیست و اینکه آن‌ها بسته کاملی می‌خواهند که علاوه بر داشتن بخش چندنفره، حالت داستانی و تک‌نفره نیز داشته باشد. بنابراین تیم سازنده دنباله بعدی Star Wars تمام حواس‌شان را برای ارائه یک بخش تک‌نفره جذاب و سرگرم‌کننده، متمرکز کرده‌اند.

Star-Wars-Battlefront

مک‌کالی همچنین درباره زمان انتشار بازی Battlefront 2 نیز صحبت کرد و گفت که «این بازی، فعلا برای عرضه در تعطیلات سال ۲۰۱۷ برنامه‌ریزی شده است.» این گفته مک‌کالی، صحبت‌های بلیک یورگنسن، مدیر ارشد امور مالی کمپانی الکترونیک آرتز را که در اوایل سال جاری بیان کرده بود، تایید می‌کند.

چندی پیش، یورگنسن در مصاحبه‌ای، اذعان کرده بود که بازی Battlefront آن عمق داستانی لازم برای ارضای بازیکنان سخت‌گیر را نداشت، و بازی عمدا طوری طراحی شده بود که درک مفهوم آن برای همه گیمرها از هر رده سنی ممکن باشد. البته الکترونیک آرتز بعدا عنوان کرد که یکی از دلایلی که سبب شد بازی نخست حالت تک‌نفره نداشته باشد این بود که آن‌ها می‌خواستند که بازی را همزمان با اکران گسترده و موفق فیلم جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد (Star Wars: The Force Awakens) عرضه کنند و به همین دلیل زمان کافی برای طراحی بخش تک‌نفره بازی نداشتند. البته این تصمیم هوشمندانه الکترونیک آرتز کاملا جواب داد و بازی Battlefront به دلیل عرضه همزمان با فیلم جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد، توانست بیش از ۱۴ میلیون نسخه بفروشد که این آمار، آن را به یکی از موفق‌ترین بازی‌های مجموعه جنگ ستارگان در طول تاریخ تبدیل کرد.

همه آنچه که ما تا الان درباره بازی Battlefront 2 می‌دانیم این است که احتمالا دنباله بعدی، مضامینی را از فیلم جدید، یعنی روگ وان: داستانی از جنگ ستارگان (Rouge One: A Star Wars Story) در بر خواهد داشت. همچنین عنوان شده که Battlefront 2 «بسیار بزرگ‌تر» از بازی نخست خواهد بود.

همچنین در خلال این پادکست یک ساعته، مک‌کالی عنوان کرد که الکترونیک آرتز هیچ برنامه‌ای برای احیای بازی متوقف شده Star Wars 1313 ندارد. هر چند که آن بازی شاید دیگر هیچ وقت عرضه نشود، اما مک‌کالی عنوان کرد که از «ایده‌های جذاب» آن بازی، شاید در دیگر بازی‌های جنگ ستارگان در آینده استفاده شود.

مک‌کالی در ادامه درباره توجه ویژه الکترونیک آرتز در ساخت مجموعه بازی‌های جنگ ستارگان صحبت کرد و گفت که بخشی از آنچه که برخی از بازی‌ها را برجسته می‌کند، ماهیت غیرخطی آن‌هاست. او گفت:

بازی‌ها دیگر خطی نیستند و شما به دخالت بازیکنان در جریان بازی نیازمندید. شما باید به گیمر کمی حق انتخاب دهید تا آن‌ها داستان خودشان را روایت کنند. این شیوه با داستان‌گویی خطی که در فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی نشان داده می‌شود، بسیار متفاوت است. شخصیت‌های حاضر در بازی‌های غیرخطی به کمک سازندگان و گیمرها، توامان توصیف می‌شوند.

البته الکترونیک آرتز از بازخورد هواداران مطلع شده است، آن‌ها به جای تعریف دوباره داستان‌های جاافتاده و معروف، بیشتر به تجربه داستان‌های جدید علاقه‌مند هستند. مک‌کالی در این رابطه گفت:

الزاما نیازی نیست که شما داستان شخصیت‌های سینمایی این مجموعه را دوباره تعریف کنید و یک بازیِ سینمایی که ماجراهای لوک اسکای‌واکر را دنبال می‌کند، بسازید. من داستان اسکای‌واکر را می‌دانم، شما هم می‌دانید، پس نیازی به تعریف مجدد آن نیست. من یک داستان جدید درباره یک کاراکتر جدید یا حداقل کاراکتری که خودم آن را کنترل می‌کنم، می‌خواهم.

در پایان این مصاحبه از مک‌کالی سوال شد که «آیا الکترونیک آرتز می‌خواهد داستان بازی‌های جنگ ستارگان خود را به ژانرهای جدیدی گسترش دهد؟» او گفت که «الکترونیک آرتز برنامه‌هایی برای انجام این کار دارد، اما جزئیات این موضوع بعدا اعلام خواهد شد. او در ادامه گفت:

معتقدم که ما کارهای خیلی بیشتری نیز می‌توانیم انجام دهیم. در طول سال‌های آینده، بیشتر از آنچه که انتظارش را دارید از الکترونیک آرتز (درباره ویژگی‌های جدید بازی‌های جنگ ستارگان) خواهید شنید، تا دریابید که کل مجموعه فانتزی جنگ ستارگان، تنها به تجربه انفجارهای شدید و پر سر و صدا یا سواری با سفینه فضایی X-Wing در کهکشان بی انتهای این مجموعه ختم نمی‌شود. این بازی حاصل ساعت‌ها داستان‌نویسی، شخصیت‌پردازی، طراحی، رنگ‌آمیزی، متحرک‌سازی، برنامه‌نویسی، صداگذاری و ... است که نتیجه آن مطمئنا فوق‌العاده خواهد شد.

به علاقه‌مندان سری بازی‌های جنگ ستارگان، شدیدا توصیه می‌شود که نسخه کامل این پادکست را از دست ندهند.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده