دلایل لغو شدن بازی Rainbow Six: Patriots از زبان کارگردان بازی
Tom Clancy's Rainbow Six سری بازیهای شوتر تاکتیکی هستند که یوبیسافت وظیفه ساخت و انتشار آنها را برعهده دارد. جدیدترین نسخه این بازی Rainbow Six Siege است که سال گذشته عرضه شد. نسخه قبلی این بازی هم Rainbow Six Vegas 2 بود که در سال ۲۰۰۸ شاهد انتشار آن بودیم. با این حال Ubisoft در سال ۲۰۱۱ و با یک تریلر سینمایی، نسخه دیگری از این سری را با نام Rainbow Six: Patriots معرفی کرده بود که ۲ سال بعد خبر لغو شدن آن را اعلام کرد و تصمیم گرفت روی ساخت یک نسخه دیگر کار کند که در نهایت با نام Siege عرضه شد؛ بازی که یک شوتر تاکتیکی چندنفره بود و دیگر در آن شاهد بخش تکنفره نبودیم.
حال در جریان فینال رقابتهای Xbox Pro League بازی R6: Siege، سایت گیماسپات مصاحبهای با الکس رمی، کارگردان سری Rainbow Six انجام داده و از وی در مورد لغو شدن Rainbow Six: Patriots و چگونگی شکل گرفتن ایده ساخت Siege سوالاتی پرسیده است. رمی در ابتدای صحبتهای خود اعلام کرد که Siege تقریبا ربطی به Patriots ندارد و کاملا از نو ساخته شده است:
به جز یک سری المان جزئی بخش چندنفره، Patriots نقشی در Siege نداشته و این بازی کاملا از صفر ساخته شده است. چرا که Patriots قرار بود بیشتر یک تجربه داستانمحور باشد در حالی که Siege کاملا روی بخش چندنفره تمرکر دارد. همچنین تیم سازنده بازی هم کاملا تغییر پیدا کرده بود و در اوایل سال ۲۰۱۳ [زمانی که ساخت Siege آغاز شد] ما یک تیم ۲۵ نفره بودیم که اکثر آنها برای اولین بار روی نسخهای از سری Rainbow Six کار میکردند و فقط من و یکی دو نفر عضو تیم سازنده Patriots بودیم.
سوالی که پس از این توضیحات رِمی پیش میآید این است که چرا یوبیسافت پس از دو سال توسعه Patriots آن را کاملا کنار گذاشت؟ این کمپانی در سال ۲۰۱۳ اعلام کرده بود که بازی را به دلیل کیفیت پایین لغو کرده است. ولی حال کارگردان بازی توضیحات جدیدی ارائه میدهد که بر اساس آنها، دلایل دیگری هم در این تصمیم دخیل بودهاند:
ما در آن زمان به این نتیجه رسیدیم که برای موفقیت سری Rainbow Six، باید روی بخش چندنفره تمرکز کنیم. به همین دلیل هم تصمیم گرفتیم Patriots را لغو کنیم و روی یک بازی چندنفره تمرکز داشته باشیم؛ بازی که بتوان برای مدت زمان طولانی برای آن محتوا تولید کرد و در نتیجه طرفداران بتوانند برای مدت زمان طولانی آن را بازی کنند.
پس از اتخاد چنین تصمیمی، کار ساخت بازیای آغاز شد که در نهایت با نام Siege عرضه شد. یوبیسافت از زمان انتشار بازی تا به امروز محتویات جدیدی را به صورت مرتب به آن اضافه میکند تا این بازی را از یک شوتر چندنفره صرف بودن خارج و به یک بازی رقابتی و مناسب برای ورزشهای الکترونیکی (eSport) تبدیل کند. رمی در این مورد هم گفت:
از همان روزهای اولی که ساخت بازی را آغاز کردیم، روی ساخت یک اثر رقابتی تمرکز داشتیم. به همین دلیل هم ساخت یک بازی eSport مدنظر ما بود؛ چرا که اگر با چنین دیدگاهی به سراغ ساخت بازی برویم، آن بازی به اثری تبدیل میشود که ساختار، طراحی و قابلیتهای بسیار خوبی دارد و این از هر نظر خوب است.
رمی در بخش پایانی صحبتهای خود هم اعلام کرد که Siege در ابتدا «Unbreakable» نامگذاری شده بود:
ما پس از آغاز پروژه ساخت بازی، نام Unbreakable (به معنی شکستناپذیر، نَشکَن) را برای آن انتخاب کردیم. ما برای این کار دلایل زیادی داشتیم که مهمترین آنها طرز فکر تیم سازنده بازی بود. چرا که ما به مدت تقریبا ۷ سال در یک بزرخ گیر کرده بودیم و برای اینکه انگیزه کافی برای ساخت یک بازی جدید را داشته باشیم، باید هم به این فکر کنیم که ما شکست نخواهیم خورد. همچنین استودیو یوبیسافت مونترئال بسیار بزرگ است و یک بازیساز گزینههای زیادی برای کار کردن در آن دارد. اعضای تیم ما در آن زمان تصمیم گرفتند تا روی Rainbow Six کار کنند و این در حالی بود که میتوانستند بخشی از تیم سازنده Watch Dogs یا Far Cry باشند. تنها دلیل اتخاذ چنین تصمیمی از جانب اعضای تیم، اول علاقه آنها به بازیهای تیراندازی اولشخص و پس از آن هم علاقه به سری Rainbow Six بود.
نظر شما در مورد صحبتهای رمی چیست؟