نویسنده: فریده صالحی
// یکشنبه, ۲ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۴۵

واکنش منتقدان به فیلم Train to Busan Presents: Peninsula

فیلم قطار بوسان تقدیم می‌کند: شبه‌جزیره (Train to Busan Presents: Peninsula) اخیرا به نمایش درآمده است اما موفق نشده به اندازه قسمت قبل خود موفق باشد.

فیلم Train to Busan Presents: Peninsula یا در زبان فارسی «قطار بوسان تقدیم می‌کند: شبه‌جزیره» یکی از جدیدترین آثار اکشن، ترسناک و دلهره‌آور شرکت ول گو یو‌اس‌ای اینترتینمنت (Well Go USA Entertainment) است که به‌دست کارگردان خیلی خوبی به نام یان سنگ هو، که در رزومه خود آثاری مانند فیلم The Cursed (نفرین شده)، فیلم Psychokinesis (دورجنبی)، فیلم انیمیشنی Seoul Station (ایستگاه سئول)، فیلم Train to Busan (قطار بوسان) و غیره را دارد، ساخته شده است. در فیلم قطار بوسان تقدیم می‌کند: شبه‌جزیره، بازیگران و هنرمندان بااستعدادی مانند گانگ دونگ وون در نقش جونگ-سوک، لی جونگ هیون در نقش مین-جونگ، لی ری در نقش جون، کان هی-هیو در نقش الدر کیم، کیم مین جا در نقش هوانگ، کو کیو-هوان در نقش کاپیتان سئو، کیم دو-یون در نقش چول مین، لی یه وون در نقش یو-جین و موون وو جین در نقش دانگ هوان و چند تن دیگر حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم قطار بوسان تقدیم می‌کند: شبه‌جزیره در تاریخ ۱۵ ژوئیه ۲۰۲۰ (۲۵ تیر ۱۳۹۹) در سینماهای کشور کره جنوبی، به‌صورت عمومی به‌نمایش درآمد و تاریخ ۲۱ اوت ۲۰۲۰ (۳۱ مرداد) برای اکران این فیلم در ایالات متحده تنظیم شده بود. تا به این لحظه این اثر هیجانی امتیاز ۵۰ را از بین ۲۱ نقد فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به‌دست آورده است. نگارش فیلمنامه این اثر برعهده خود یان سنگ هو به همراه پارک جو-سوک بوده است. در بحث تهیه کنندگی این اثر اکشن هم لی دونگ-ها به‌تنهایی فعالیت کرد. این فیلم به‌طور کلی نقدهای مختلفی دریافت کرد که تعداد زیادی از آن‌ها در حد متوسط و رو به بالا بودند. از طرف دیگر هم ۶۰ منتقد سایت راتن تومیتوز هم که این اثر اکشن را تماشا کرده بودند، نظرات مختلف و متفاوتی درباره آن داشتند و امتیاز کلی ۵۵ درصد را برای آن ثبت کرده‌اند.

از آن‌جا که اخیرا فیلم Train to Busan Presents: Peninsula در سینماهای کره جنوبی و البته ایالات متحده به نمایش درآمده، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه نقد فیلم و سریال، نقد و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر نقد فیلم Train to Busan Presents: Peninsula از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این فیلم را که منتشر شده هم بخوانید:

داستان فیلم شبه‌جزیره مربوط‌به چهار سال بعد از شیوع زامبی‌ها که در فیلم قطار بوسان رخ داده بود، می‌شود. جونگ سوک، سربازی که در گذشته از زمین بایر آلوده فرار کرده بود، برای یک عملیات پنهانی نام نویسی می‌کند و مجبور است که دوباره آن ترس و وحشت سابق را تجربه کند. او در این عملیات دو هدف ساده دارد: بازیابی و بقا. زمانی‌که اعضای تیم او به‌صورت غیرمنتظره‌ای با بازمانده‌ها برخورد می‌کنند، به این نتیجه می‌رسند که زندگی آن‌ها کاملا به این بستگی دارد که در شرایط سخت، بهترین حالت طبیعت بشر غالب شده باشد یا بدترین حالت آن.

شخصیت اصلی فیلم Train to Busan Presents: Peninsula در حال قدم زدن میان زامبی‌ها

حال بیایید با هم نگاهی به نقدهای منتشر شده از فیلم Train to Busan Presents: Peninsula بیندازیم:

جیسون بچرویس | اسکرین دیلی

۹۰ از ۱۰۰

کاملا جذاب، از ابتدا تا انتها.

آلن نگ | Film Threat

۷۵ از ۱۰۰

اگر شما طرفداران داستان‌های زامبی محور هستید، فیلم شبه‌جزیره کاملا برای شما مناسب است. نویسندگان این اثر یعنی یان سنگ هو به همراه پارک جو-سوک کار فوق‌العاده‌ای را انجام داده‌اند و در تلاش هستند تا به واسطه فیلم اول، یک دنیا را خلق کنند.

کارن هان | پالیگان

۷۳ از ۱۰۰

حتی اگر نخواهیم این اثر را با فیلم قطار به بوسان مقایسه کنیم، اینطور به نظر می‌آید که فیلم شبه‌جزیره اصول اولیه لازم را برای اینکه روی پای خودش بایستد، ندارد. با اینکه اصلا صحنه خسته کننده‌ای در این فیلم وجود ندارد، اما در عین حال هم لحظه‌ای نیست که بخواهد تاثیر ماندگاری روی مخاطب بگذارد.

مت فاولر | آی جی ان

۷۰ از ۱۰۰

فیلم Peninsula در مقایسه با فیلم قطار به بوسان که یک اثر ترسناک‌تر و هیجانی‌تر بود، تا حدودی یک اثر مشتق به نظر می‌آید. اما اگر بخواهیم خودش را به‌تنهایی در نظر بگیریم، به‌عنوان اثری که در حال گسترده کردن این دنیا است، می‌توان گفت که فیلم بسیار جذابی است و می‌تواند در دنیایی که هیچ چیز لذت‌بخشی ندارد، تجربه هیجان‌انگیزی را در شما به وجود بیاورد. تغییر خیلی زیادی در ژانر و سبک به وجود آمده است اما اینطور نیست که غیرقابل جبران باشد.

فیلم Train to Busan Presents: Peninsula

رابرت دنیلز | کانسیکوئنس آو ساوند

۵۸ از ۱۰۰

فیلم Peninsula، جزئیات و المان‌های مختلفی از فیلم I Am Legend (من افسانه هستم)، سری فیلم Mad Max (مکس دیوانه) و سری فیلم Fast & Furious (سریع و خشن) را در خودش آورده است. این فیلم تلاش می‌کند تا به روش مسخره‌ای، لذت را برای مخاطب خود به ارمغان بیاورد؛ با اینکه اثر سرگرم کننده‌ای است اما وضوح و جذابیت قسمت قبلی خود را ندارد.

راجر موور | مووی نیشن

۵۰ از ۱۰۰

رسما می‌توان گفت که فیلم شبه‌جزیره همان فیلم قطار به بوسان است، با این تفاوت که در جلوه‌های دیجیتالی آن تغییر ایجاد کرده‌اند.

شانون میلر | ای وی کلاب

۵۰ از ۱۰۰

با اینکه فیلم قطار به بوسان یک اثر تأثیرگذار، شخصیت محور و دارای داستانی درباره غم و رستگاری بود، اما فیلم شبه‌جزیره در یک منظره عمومی و کلی، دست و پا می‌زند. حتی خود طرفداران هم به این موضوع فکر می‌کنند که آیا چیز دیگری باقی مانده که بتوانند مجموعه را با آن ادامه بدهند یا خیر.

بیلج ابیری | ولچر

۲۰ از ۱۰۰

صحنه‌های مربوط‌به زامبی کاملا از یک فرم خاص پیروی می‌کنند. در اکثر اوقات، نامرده‌ها به‌عنوان یک مزاحم تلقی می‌شوند، به‌جای اینکه یک تهدید واقعی باشند؛ البته احتمالا چنین رفتاری عمدی است. از طرف دیگر هم تعقیب و گریزهای ماشینی تا حد زیادی جعلی به نظر می‌رسند و سعی می‌کنند که با سرعت زیاد خود، سطحی بودن خود را جبران کنند... که البته تاثیر زیادی هم ندارد.

همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فیلم Train to Busan Presents: Peninsula نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را تجربه‌ای متوسط و نسبتا سرگرم کننده بدانیم؛ بنابراین اگر با مطالعه قسمت مقدمه این پست و نظرات منتقدین، حس می‌کنید که این اثر مطابق با سلیقه شما است، پس ما هم تماشای آن را به شما کاربران خوب زومجی پیشنهاد می‌کنیم.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده