نویسنده: فریده صالحی
// جمعه, ۲۸ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۹

جیسون آیزکس از نقش مالفوی در فیلم Harry Potter صحبت می‌کند

جیسون آیزکس به تازگی در گفتگویی کوتاه اعلام کرده که در اصل نقش لوسیوس مالفوی را در سری فیلم هری پاتر (Harry Potter) دوست نداشته و به نقش دیگری علاقه داشته است.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، جیسون آیزکس بازیگر محبوب و مطرح هالیوود به تازگی در مصاحبه‌ای داستان جالب و بامزه‌ای درباره نقشی که در سری فیلم Harry Potter (هری پاتر) داشت را تعریف کرده و با ما به اشتراک گذاشت. اگرچه بینندگان سری فیلم هری پاتر حالا دیگر او را با نقش لوسیوس مالفوی، یکی از پیروان و خادمان شخصیت منفی و شرور داستان یعنی تام ماروولو ریدل ملقب به لرد ولدمورت، می‌شناسند اما او در این مصاحبه جدیدش حقیقت جدیدی را عنوان کرد مبنی بر اینکه او در ابتدا دوست داشت نقش گیلدروی لاکهارت ترسو و خودنما را ایفا کند. جیسون آیزکس در این مصاحبه به گزارشگر سایت خبری Digital Spy اعلام کرد که زمانی که بازیگردان و مسئول انتخاب بازیگر فیلم هری پاتر با او تماس گرفت و اعلام کرد که آیزکس باید نقش مالفوی بزرگ را در این مجموعه فیلم ایفا کند، او «تا حد خیلی زیادی عصبانی شد». او از همان لحظه تصمیم گرفته بود که این نقش را قبول نکرده و به مدیر برنامه‌های خود گفته بود که این موضوع را از سمت خودشان منتفی اعلام کرده و کنسل کند. شاید از خود بپرسید که دلیل او برای این کار چه بود؟ دلیل او برای قبول نکردن این نقش این بود که آیزکس قبل از این پیشنهاد در فیلم Peter Pan (پیتر پن) که در سال ۲۰۰۳ اکران شده بود، نقش کاپیتان هوک را قبول کرده بود و به نظر کار درستی نبود که بخواهد بار دیگر نقش یک شخصیت منفی را در داستان‌های بچه‌گانه ایفا کند. آیزکس در طی این مصاحبه اینگونه داستان خود را شرح داد:

من به مدیر برنامه‌های خود گفتم «زمانی که آنها تماس گرفتند، به آنها بگو که جواب من منفی است. خیلی از آنها برای اعتماد به من و اینکه پیشنهاد این نقش را به من دادند تشکر کن و به آنها بگو که من قرار است نقش کاپیتان هوک را بازی کنم». بعد مدیر برنامه‌های من گفت «فقط تا آخر هفته درباره‌اش فکر کن و انقدر عجولانه تصمیم نگیر». من هم با سرعت گفتم «نه. اصلا دلم نمی‌خواهد درباره‌اش فکر کنم. لوسیوس مالفوی نقش خیلی سرگرم‌کننده، دوست‌داشتنی و وسوسه‌کننده است اما من اصلا دلم نمی‌خواهد که نقش دو شخصیت منفی را در داستان‌های بچه‌ها بازی کنم».

اما در طی همان آخر هفته مهم و سرنوشت‌ساز همه چیز برای جیسون آیزکس تغییر کرد. او در طی همان آخر هفته معروف، با سیلی از تماس‌های تلفنی خانواده‌اش روبه‌رو شد که با اصرار خیلی زیاد از او می‌خواستند که نقش لوسیوس مالفوی را در مجموعه فیلم هری پاتر قبول کند و آنقدر به آینده خود لگد نزند. با اینکه ابتدا به نظر می‌رسید که آنها به خاطر خودشان این حرف را می‌زنند اما بعدا مشخص شد که قبول کردن این نقش آنچنان که فکرش را می‌کرد بد هم نبوده است. آیزکس در ادامه مصاحبه عنوان کرد:

تا آخر هفته هر کسی که من می‌شناختم، پسر خاله، دختر خاله، نوه‌های فامیل، خواهر زاده و... با من تماس گرفتند. بعدش نوبت پدر و مادرهایشان بود. همه آنها با تمام وجود تلاش می‌کردند که به هر طریقی من را متقاعد کنند که این نقش را قبول کنم. البته فکر نکنید که به خاطر من یا آینده‌ام می‌گفتند یا اهمیت زیادی به من می‌دادند، نه، بیشتر به خاطر این بود که دوست داشتند به صحنه بیایند و آنجا و بازیگران را ببینند. پس من مجبور شدم که این نقش را قبول کنم و خداروشکر که این کار را کردم.

مالفوی جزو اعضای گروه مرگ خواران بود. او با اینکه از اتفاقات داستان جان سالم به در برد، اما در اخرین قسمت دیگر خسته شده بود. از طرف دیگر نقش گیلدروی لاکهارت هم در آخر به کنت چارلز برانا رسید که واقعا او با این کاراکتر همخوانی کامل داشت و به طرز خیلی خوبی توانست این نقش را ایفا کند.

با اینکه رمان و داستان اصلی هری پاتر به پایان رسیده است اما نباید این را فراموش کرد که داستان او به قدری گسترده است که می‌توان نسخه‌های فرعی خیلی زیادی را از آن ساخت و اکران کرد. نمونه بارز یکی از همین اسپین آف‌ها، فیلم Fantastic Beasts and Where to Find Them (جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آنها) است که قسمت اول آن در سال ۲۰۱۶ به روی پرده سینماها رفت و توانست در باکس آفیس سرتاسر جهان رقمی بالغ بر ۸۱۴ میلیون دلار را از آن خود کند. همچنین طبق گفته خالق داستان‌های هری پاتر یعنی جی کی رولینگ، این سری فیلم قرار است یک سری پنج قسمته باشد که قسمت دوم آن برای اکران در تاریخ ۱۶ نوامبر ۲۰۱۸ (۲۵ آبان ۱۳۹۷) برنامه‌ریزی شده است.

در فیلم Fantastic Beasts and Where To Find Them 2 قرار است ادی ردمین در نقش نیوت اسکمَندِر، جانی دپ در نقش گلرت گریندل‌ والد، دن فوگلر در نقش جیکوب کوالسکی، کاترین واترستون در نقش پورپرتینا گلدستین ملقب به تینا، آلیسون سودول در نقش کویینی گلدستین، زوئی کراویتز در نقش لیتا لسترنج و ازرا میلر در نقش کریدنس بِربون دوباره حضور داشته باشند و به ایفای نقش بپردازند. همچنین ما در این فیلم شاهد حضور ستارگانی مانند جود لاو خواهیم بود که قرار است نقش جوانی‌های شخصیت آلبوس دامبلدور را ایفا کند و علاوه بر جود لاو، کیم کلودیا، بازیگر فیلم The Avengers: Age of Ultron (انتقام‌جویان: عصر اولتران) و اینکوار اکرت سیگورثون، بازیگر فیلم The Oath (سوگند) در نقش‌هایی نامشخص در قسمت جدید این فیلم حضور دارند. دیوید ییتس هم مانند قسمت اول، کارگردانی دنباله آن را هم بر عهده خواهد داشت.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده