نویسنده: فریده صالحی
// چهار شنبه, ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۸

کارگردان فیلم IT قصد ساخت فیلم ترسناک دیگری را از کتاب استیفن کینگ دارد

اندرس موشیتی کارگردان فیلم مورد انتظار IT علاوه بر ساخت قسمت دوم این اثر، قصد ساخت فیلم ترسناک اقتباسی دیگری از رمان‌های استیفن کینگ را دارد.

کارگردان فیلم اقتباسی جدیدی که قرار است از روی کتاب IT نوشته استیفن کینگ ساخته شود اعلام کرده که می‌خواهد با کینگ برای ساخت اقتباس دیگری به نام Pet Sematary دوباره گفت و گو کند. نسخه جدید فیلم IT به کارگردانی اندرس موشیتی به مراتب از نسخه مینی سری اقتباسی که با همین نام در سال ۱۹۹۰ ساخته و به روی آنتن رفت، خیلی بهتر و حرفه‌ای‌تر است. این فیلم داستان گروهی از کودکان را نقل می‌کند که در شهر نفرین شده مین ساکن هستند. این کودکان ترس‌هایی دارند که اغلب این ترس‌ها خود را به شکل دلقک پنی‌وایز (که در این فیلم توسط بیل اسکارزگارد ایفا می‌شود) نشان می‌دهند. ما در این فیلم خواهیم دید که این بچه‌ها چگونه قرار است با این حس ترسشان روبه‌رو شوند و کنار بیایند. 

علاوه بر فیلم IT و خیلی فیلم‌های اقتباسی جدید که در گذشته‌ی خود نسخه‌های دیگری هم از آنها ساخته شده، فیلم Pet Sematary که در سال ۱۹۸۹ ساخته شد، اولین فیلم اقتباسی بود که از روی کتاب استفین کینگ با همین نام ساخته و اکران شد که به موفقیت‌های زیاد و فروش بالایی هم دست پیدا کرد. در حال حاضر اندی موشیتی هنوز در حال توسعه فیلم جدیدی است که در سپتامبر امسال اکران می‌شود. همچنین او باید به فکر قسمت دوم آن که شخصیت‌های اصلی داستان در آن بزرگسال شده‌اند هم باشد و برای آن برنامه ریزی‌های زیادی انجام دهد. اما با تمام این اوصاف و تمام مشغله‌هایی که او برای این دو فیلم جدیدش دارد، اخیرا اعلام کرده که ساخت فیلمی از روی کتاب Pet Sematary کینگ را جدیدا به لیست آرزوهایش و احتمالا لیست فیلم‌هایی که باید بسازد اضافه کرده است.

اندی موشیتی در مصاحبه‌ای با سایت Toronto Sun اعلام کرد که واقعا دوست دارد داستان قوی مانند داستان Pet Sematary دوباره به روی پرده سینماها بیاورد و کار تازه‌ای در آن انجام دهد. در واقع خواهر من باربارا که به عنوان تولید کننده فیلم IT شناخته می‌شود، امیدوار است که این فیلم اقتباسی جدید ما در تمام فیلم‌هایی که از روی کتاب کینگ ساخته شده رتبه اول را در بین مردم و منتقدان کسب کند.

ما واقعا از طرفداران بزرگ Pet Sematary هستیم و اگر بتوانیم کاری که می‌خواهیم روی آن انجام دهیم، فیلم خیلی خوبی خواهد شد و حتما طرفداران آن را دوست خواهند داشت. شاید، یک روزی بتوانیم این کار را بکنیم.

IT

همچنین خواهر و برادر موشیتی حقوق داستان کوتاه The Jaunt که در سال ۱۹۸۱ توسط استیفن کینگ نوشته شده را هم در اختیار دارند و قرار است در آینده‌ای نزدیک فیلم این داستان را ‌هم بسازند و به شخصیت‌های آن جان ببخشند. آندرس علاوه بر اینکه بار دیگر تکرار کرد که او و خواهرش از طرفداران واقعی کار‌های کینگ هستند، این را هم اضافه کرد که با اینکه رمان IT بیش از ۱۰۰۰ صفحه است، اما آنها برای فیلمنامه نویسی این فیلم اصلا دچار مشکل نشدند.

The Dark Tower نشان داد داستان و متریال‌های کینگ برای موفقیت کافی نیست، اما آیا IT از این موضوع درس خواهد گرفت؟

اگر این اثر بتواند انتظارات مردم را برآورده کرده و ارتباط خوبی با بینندگان برقرار کند، می‌توان گفت که به احتمال زیاد این اولین قدم و اولین فیلم در مسیر طولانی همکاری موشیتی و آثار فوق‌العاده کینگ خواهد بود. کینگ در ابتدا به شدت مخالف انتشار کتاب Pet Sematary در سال ۱۹۸۳ بود و با گفتن «یک مارپیچ پیچیده درون تاریکی» این اثر خود را یک «کتاب وحشتناک» توصیف کرد. اگر موشیتی انقدر مشتاق است که رمانی افتضاح و تاریکی مانند Pet Sematary را تبدیل به فیلم می‌کند، می‌توان گفت که با فیلم IT می‌تواند به خوبی بینندگان خاص خود را جذب کند و بهتر شد که کار‌های اقتباسی خود را دارد با این فیلم قوی آغاز می‌کند.

از طرف دیگر واکنش‌ها به فیلم برج تاریک (The Dark Tower) ثابت می‌کند که داستان و متریال اصلی نوشته‌های کینگ عموما همیشه تضمینی بر موفق شدن و به عبارتی برنده شدن نیست. فیلم The Dark Tower ممکن است در اولین هفته اکران خود جایگاه بالایی در جدول باکس آفیس داشته باشد اما به خاطر نقد‌هایی که نسبت به این اثر شد، فقط زمان کمی توانست رتبه اول را در این جدول داشته باشد. اینکه کسی بخواهد آثار کینگ را به روی پرده سینماها بیاورد همیشه کار سختی بوده و هست، اما علاقه شدیدی که موشیتی به کارهای کینگ دارد الهام‌ بخش یک اعتماد به نفس خاصی است که او را در ساخت یک فیلم خیلی موفق مانند IT کمک می‌کند.

در این میان یادآوری می‌کنیم که فیلم IT برای اکران در تاریخ ۸ سپتامبر ۲۰۱۷ (۱۷ شهریور ۱۳۹۶) برنامه ریزی شده است.


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده