نویسنده: آریا بهپور
// یکشنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۱۲

شرکت 3D Realms بازی Graven را به‌عنوان دنباله معنوی Hexen 2 معرفی کرد

بازی Graven با سبک گرافیکی کلاسیک برای کنسول‌های نسل بعد درکنار پلتفرم‌های فعلی منتشر می‌شود.

شرکت 3D Realms سازنده‌ی بازی‌های Duke Nukem به‌تازگی بازی جدیدی را معرفی کرده که قرار است حال‌وهوای متفاوتی از سبک شوتر اول شخص را نمایش دهد؛ بازی Graven که دنباله‌ی معنوی Hexen 2 خواهد بود و بعد از سال‌ها طرفداران این بازی کلاسیک را به تجربه‌ای جدید ولی با استیل بصری قدیمی دعوت می‌کند.

بازی Hexen: Beyond Heretic در سال ۱۹۹۵ توسط شرکت اید سافتور (id Software) منتشر شد؛ بازی اول شخصی با تم فانتزی که دنباله‌ی Heretic محسوب می‌شد و استودیو ریون سافتور (Raven Software) تولید آن‌را برعهده داشت. ریون سافتور که در سال‌های اخیر به یکی از سازندگان مجموعه بازی‌های کال آو دیوتی (Call of Duty) تبدیل شده، در سال ۱۹۹۷ نسخه‌ی دوم Hexen را تولید کرد و اکنون پس از سال‌ها، طرفداران این بازی می‌توانند منتظر اثر جدیدی با همان حال‌وهوا باشند که با نام Graven ساخته می‌شود.

بازی Graven توسط استودیو Slipgate Ironworks برای پی سی، پلی‌ استیشن 4، پلی ‌استیشن 5، ایکس ‌باکس وان، ایکس‌ باکس سری ایکس و نینتندو سوییچ در دست تولید است و سال ۲۰۲۱ وارد بازار خواهد شد؛ اثری که 3D Realms در انتشار آن تنها نیست و 1C Entertainment نیز بخشی از وظیفه‌ی انتشار بازی را برعهده دارد.

Slipgate Ironworks که در سال ۲۰۱۰ با نام Interceptor Entertainemt در کشور دانمارک تأسیس شده بود، با تولید نسخه‌های جدید آثار کلاسیک غریبه نیست و پیش از این هم روی بازی‌ای مثل Rise of the Triad کار کرده که بازسازی اثری با همین نام محصول ۱۹۹۵ بود. اکنون این استودیو که بازی Bombshell را نیز در کارنامه دارد، تمام تلاش خود را خواهد کرد تا یک‌بار دیگر عطر و طعم فانتزی‌های اول شخص دهه‌ی ۱۹۹۰ را تقدیم هواداران کند و فردریک شرایبر، یکی از مؤسسان استودیو نیز در این راه کارگردانی پروژه را برعهده دارد؛ کسی که سال‌ها قبل معاون 3D Realms بوده است.

دانلود ویدیو از آپارات

شرایبر در مورد بازی می‌گوید: «Graven تولید خود را به‌عنوان اثری آغاز کرد که از مدت‌ها قبل رؤیای ساختن آن را داشتیم. بازی با این طرز نگاه ساخته می‌شود که چه می‌شد اگر در سال ۱۹۹۸ دنباله‌ی 2 Hexen عرضه می‌شد و در طراحی آن از اولین موتور گرافیکی آنریل (Unreal) استفاده شده بود؟ پاسخ به این سؤال منجر به تولید Graven شده و امیدواریم از آن لذت ببرید.»

در توضیحات رسمی بازی Graven می‌خوانیم: «در این بازی ردای یک کشیش بدنام و رسوا را در دنیایی قرون‌وسطایی پُر از هیولاهای شیطانی بر تن می‌کنید و به مبارزه با فسادی می‌روید که دامن‌گیر برادران شما شده و مردم را در نبرد با سختی‌ها همراهی خواهید کرد. جنگیدن با شیاطینی که دنیا را تحت تسلط خود درآورده‌اند به همراه بیش از ۳۰ سلاح و جادوی قابل ارتقا دنبال می‌شود، از زوبینی که روی دست قرار می‌گیرد تا جادوی برقی که با قدرت عظیم خود دشمنان را نابود خواهد کرد.»

در ادامه‌ی توضیحات این بازی فانتزی نیز چنین آمده: «در Graven با پازل‌ها و معماهای محیطی سروکار خواهید داشت که می‌توان آن‌ها را با کمک جادوهای مختلف پشت‌سر گذاشت و رازهای نهان را کشف کرد و به مناطق جدیدی وارد شد. با مردم ارتباط برقرار کرد و به خواسته‌های آن‌ها پاسخ داد و در سه دنیای گسترده و پُر از راه‌ها و مسیرهای متنوع، به نابودی دشمنان پرداخت؛ آن هم درکنار دوست خود به‌صورت محلی و Split-Screen یا به‌شکل چهارنفره و به‌صورت آنلاین.»

بازی Graven با گرافیکی که به‌طور عمد حس و حالی قدیمی دارد و یادآور آثار دو دهه قبل است، هم قصد جذب طرفداران بازی‌های دهه ۱۹۹۰ را دارد و هم می‌تواند برای مخاطبان جدید صنعت بازی تجربه‌ای متفاوت محسوب شود.


منبع Eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده