نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۱

تعداد مشترکین Nintendo Switch Online به ۲۶ میلیون نفر رسید

نینتندو اطلاعات جدیدی را در ارتباط با سرویس آنلاین نینتندو سوییچ ارائه کرده که نشان می‌دهد Animal Crossing و Super Smash Bros نقش مؤثری در رشد بسیار خوب آن داشته‌اند.

با معرفی رویداد Nintendo Direct Mini Partner Presentation و برنامه‌هایی که نینتندو برای طرفداران و مخاطبان کنسول‌های سوییچ تدارک دیده، امروز هم یک روز شلوغ دیگر برای طرفداران نینتندو خواهد بود. اما قبل از برگزاری این برنامه، گزارشی از خلاصه‌ی از عملکرد مدیریتی شرکت خطاب به سرمایه‌گذاران و سهام‌داران منتشر شده که جزئیات کامل عملکرد نینتندو در سال مالی اخیر این شرکت را نشان می‌دهد.

اما یکی از جزئیات کلیدی این گزارش، نحوه‌ی عملکرد سرویس اشتراکی Nintendo Switch Online در سال گذشته بود. حالا حدود دو سال از آغاز فعالیت این سرویس می‌گذرد و تعداد مشترکین آن به رقم قابل‌توجه ۲۶ میلیون نفر رسیده است. باتوجه به اینکه کنسول نینتندو سوییچ حدود ۵۶ میلیون واحد در سراسر جهان فروش داشته، می‌توان تعداد مشترکین سرویس آنلاین سوییچ را حدود ۵۰٪ کل دارندگان این کنسول در نظر گرفت.

آمار رشد سرویس نینتندو سوییچ آنلاین

اما آمار مشترکین این سرویس، از زمان انتشار بازی Animal Crossing: New Horizons رشد ناگهانی و چشمگیری داشته است. اشتراک پولی Switch Online این امکان را در اختیار کاربر قرار می‌دهد تا تمامی بازی‌های آنلاین پلتفرم سوییچ را تجربه کند. از طرفی باتوجه به اینکه قسمت‌های زیادی از بازی New Horizons مستلزم بازی در حالت آنلاین است، محبوبیت بسیار زیاد این بازی بین کاربران سوییچ و تأثیر به‌سزایی که بر آمار و ارقام عملکرد این کنسول گذاشته، کمی غیرمنتظره به نظر می‌رسید.

اما این سرویس علاوه‌بر امکان تجربه بازی‌ها به‌صورت آنلاین، اجازه دسترسی به مجموعه بازی‌های NES و SNES را نیز فراهم می‌کند. کاتالوگ بازی‌های کلاسیک و خاطره‌انگیز نینتندو، به مرور گسترش یافته و هر از چند گاهی تعدادی بازی جدید به آن افزوده می‌شود. نینتندو در جدیدترین آپدیتی که برای این مجموعه منتشر کرده، بازی‌های Donkey Kong Country 2 و Mario’s Super Picross را به مشترکین ارائه کرده است.

نینتندو سوییچ

در گزارش نینتندو ضمن اشاره به این نکته که جامعه کاربران سوییچ خیلی سریع با ویژگی‌های این سرویس تطبیق پیدا کردند، به تشریح برنامه‌های آینده‌ی آن می‌پردازد:

«در ادامه، تلاش می‌کنیم تا بیشتر به جلب رضایت کاربران پرداخته و در عین حال اهداف بلند مدت خود را برای این پلتفرم پیاده‌سازی کنیم. این منظور با ارائه‌ی بازی‌های جذاب و تقویت سرویس نینتندو سوییچ آنلاین محقق خواهد شد.»

نینتندو علاوه‌بر تشریح عملکرد بسیار خوب سرویس اشتراکی خود، اعلام می‌کند که در حال حاضر بیش از ۲۰۰ میلیون اکانت نینتندو در سراسر جهان به ثبت رسیده که این آمار تاحد زیادی مدیون محبوبیت Mario Kart Tour است. این شرکت در ادامه اظهار داشته که درکنار پروژه Super Mario Movie، چند برنامه‌ی بزرگ دیگر را نیز در زمینه تولید محتوا در دست ساخت دارد.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده