// سه شنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۳۰

معرفی بازی موبایل Paranormal Territory؛ ترس ماوراء الطبیعه

بازیParanormal Territory شما را در نقش شخصی قرار می‌دهد که پس از برگشت از سرکار خود متوجه ناپدید شدن همسر و فرزند خود می‌شود. حال باید در خانه به‌دنبال آن‌ها بگردید. با معرفی این بازی همراه زومجی باشید.

مقاله‌های مرتبط:

بیشتر بازی‌های ترسناک که بر پایه‌ی ترس روانشناختی هستند گیمر را در یک محیط بسته قرار می‌دهند و باید بدون هیچ سلاح خاصی با اتفاقات عجیب و ترسناکی پیش روی خود مقابله کند. این نوع از بازی‌ها با آثاری چون دموی کوتاه P.T  و سری Outlast به اوج خود رسید و بسیاری از توسعه‌دهنده‌های بازی با روش‌های مختلف به‌گونه‌ای از این آثار الگو گرفتند. توسعه‌ دهنده‌های بازی‌های موبایل نیز با ساخت بازی‌های با این ‌حال و هوا طرفداران این سبک را به سمت خود جذب کردند. در این معرفی به سراغ بازی Paranormal Territory می‌رویم که در انتهای بازی با توجه نحوی رفتار شما نتیجه شجاعت را به شما نشان می‌دهد. با معرفی این بازی ترسناک همراه ما در زومجی باشید.

Paranormal Territory

شبح یا روح‌های سیاه‌ شکلی که در خانه گاهی پرسه می‌زنند که به ظاهر شبیه به همسر و فرزند کاراکتر بازی هستند

در بازی اندروید و آیفون Paranormal Territory شما در نقش مردی قرار می‌گیرید که زمانی‌که از سر کار برمی‌گردد متوجه نبود همسر و فرزند خود می‌شود. نکته‌ای که قبل از معرفی باید گفته شود اینکه، این روش از روایت داستان که در یک محیط تنها قرار می‌گیرید در بیشتر بازی‌های ترسناک مشترک و فقط نحوه‌ی روایت هرکدام متفاوت است. در ابتدای بازی پس از ورود به خانه چند دیالوگ به‌صورت متن ظاهر می‌شود و پس از آن باید در خانه به پیدا کردن همسر و فرزند خود مشغول شوید. خانه شما مانند قبل نیست و موارد عجیب زیادی را در آن می‌بیند مثلا ظاهر شدن متن‌هایی با معنایی عجیب روی دیوار است که شما می‌ترساند. یا عجیب‌تر از آن شبح یا روح‌های سیاه شکلی که در خانه گاهی پرسه می‌زند که به ظاهر شبیه به همسر و فرزند شما هستند.

به‌عنوان مثال در قسمتی از بازی شما چیزی شبیه به روحی را مشاهده می‌کنید که خود را حلق آویز کرده است و پس مدت کوتاه ناپدید می‌شود. نکته‌ای که باید اشاره شود بازی به‌گونه‌ای کامل مشخص از نمونه اشاره شده یعنی PT  الگو برداری کرده که این را به شکل کامل واضح از نام و لوگوی بازی می‌توان شاهد بود که البته فقط در این زمینه موفق بوده و در سایر موارد الگو برداری حرفی برای گفتن ندارد.

به‌گفته توسعه‌دهنده بازی:

بازی به‌گونه‌ای شجاعت شما را می‌سنجد و در انتهای بازی نتیجه شجاعت شما را نشان می‌دهد

درواقع پس از اتمام بازی براساس روندی که شما طی کرده‌اید نتیجه‌های متفاوتی را به شما نشان می‌دهد.

گیم‌پلی بازی ساده است شما با کنترل همیشگی بازی‌های موبایل کاراکتر خود را کنترل می‌کنید. بازی از نظر گیم‌پلی چالش خاصی را برای مخاطب ایجاد نمی‌کند و صرفا با باز و بسته کردن درها ختم می‌شود. اگر در گیم‌پلی بازی چالش‌های بیشتر مثل معما یا پیداکردن آیتمی وجود داشت قطعا برای مخاطب جذابیت بیشتری پیدا می‌کرد که متاسفانه هیچگونه چالشی در بازی وجود ندارد.

اگر در گیم‌پلی بازی چالش‌های بیشتر مثل معما یا پیداکردن آیتمی وجود داشت قطعا برای مخاطب جذابیت بیشتری پیدا می‌کرد

Paranormal Territory

گرافیک کار شده در Paranormal Territory تا حد خوبی برای یک بازی موبایل مناسب است و اگر کمی در زمینه نور پردازی محیط که یکی از اصول اساسی برای یک بازی ترسناک است عمل می‌شد، تجربه بهتری برای مخاطب ایجاد می‌کرد. موسیقی نیز یکی از اساسی‌ترین موارد یک بازی مخصوصا آثار ترسناک است که در این بازی به اندازی کافی حس ترس به مخاطب القا می‌کند. استودیوی سازنده که بیشتر آثار آن‌ها در سبک ترس و بقا است با توسعه این بازی که نهایتا ۱۵ دقیقه از وقت شما را می‌گیرد، حس ترس را هرچند کم را به شما منتقل می‌کند. البته نباید انتظار یک بازی ترسناک عجیب و غریب را مانند نمونه‌هایی را که در ابتدای مقاله به آن اشاره شد داشته باشید. بازی Paranormal Territory یک بازی در سبک ترسناک که است که اگر از علاقه‌مندان این سبک بازی‌ها هستید می‌تواند هرچند کم شما را به خود جذب کند.

بازی Paranormal Territory هم‌اکنون با قیمت یک دلار برای اندروید و آیفون منتشر شده است و شما می‌توانید مثل همیشه ازطریق لینک‌های زیر آن را دانلود و از تجربه آن لذت ببرید.

دانلود بازی Paranormal Territory

برای اطلاع از مشخصات فنی، قیمت گوشی و دیگر موارد لازم برای خرید موبایل می‌توانید از بخش محصولات زومیت استفاده کنید و به‌روزترین قیمت گوشی سامسونگ، قیمت گوشی شیائومی، قیمت گوشی هواوی و قیمت آیفون را در این بخش مشاهده کنید؛ همچنین علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق و پاسخ به پرسش‌های شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس است.

برای تمام مقالات معرفی بازی‌های موبایل به این صفحه مراجعه کنید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده