نویسنده: عرفان سعیدیان
// دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۰

معرفی بازی موبایل امپراطورهای قلابی | بخت برگشته‌ها

در این قسمت از مقالات بازی‌های موبایل به‌سراغ بازی ایرانی امپراطورهای قلابی می‌رویم که توانست موفقیت‌های بسیاری را کسب کند. با معرفی کامل این بازی همراه زومجی باشید.

طی یک دهه اخیر برخی از استودیوهای بازی‌‌سازی ایرانی توانستند موفقیت‌های بسیار زیادی را کسب کنند که شاید دلیل اصلی آن ورود این دسته از استودیوها به عرصه جهانی است. به بیان دقیق‌تر، این استودیوها فارغ از ایرانی بودن بازی‌ها و همچنین چالش‌هایی مانند تحریم‌های مختلف تلاش خود را برای معرفی آثارشان به‌شکل بین‌المللی خرج کردند و این کار موفقیت‌هایی نیز به‌دنبال داشته است. به‌عنوان مثال بازی ایرانی Naser: Son of Man علاوه‌بر بازخوردهای مثبت، توانست در مراسم Game Connection America 2024 در سه بخش مختلف نامزد دریافت جایزه شود. حال در این مطلب از سری مقالات معرفی بازی‌های موبایل به‌سراغ بازی امپراطورهای قلابی می‌رویم که برنده‌ی بهترین بازی موبایل و تبلت در مراسم گیم کانکشن آمریکا ۲۰۲۴ شد.

نمایی از بازی امپراطورهای قلابی

بازی روایتگر پنج شخصیت است که در طول بازی باید کنترل هر یک از آن‌ها را در موقعیت‌های گوناگون در دست بگیرید. موردی که در همان ابتدای بازی توجه بازیکنان را به خود جلب می‌کند، روایت طنزگونه ماجراهای بازی است که با خلق انیمیشن‌های بامزه این مورد را بیش‌ازپیش خنده‌دار می‌کند. به‌عنوان مثال در همان ابتدای بازی که گیمرها کنترل یک دزد را برعهده دارند، باید سعی کنند که به‌نحوی ازطریق دودکش وارد یک خانه شوند که وجود یک پرنده بزرگ که اصلی‌ترین چالش این مرحله است، چند موقعیت خنده‌دار را ایجاد می‌کند. این موضوع درباره شخصیت‌های قابل تجربه دیگر نیز صادق است و هر بار با یک موقیعت خاص روبه‌رو می‌شوید.

بازی همواره سعی می‌کند تا موقعیت‌های خنده‌داری را ایجاد کند که در این کار نیز بسیار موفق است و هربار با یک صحنه متفاوت روبه‌رو می‌شوید

گیم‌پلی بازی به‌صورت اشاره و کلیک است و در هر مرحله باید با کلیک روی آیتم‌های مختلف بازی را پیش ببرید که البته با چالش‌های نیز روبه‌رو خواهید بود. درواقع در طول هر مرحله از بازی باید سعی کنید که آیتم خاصی را از گوشه و کنار محیط بازی پیدا کنید و سپس از آن در موقعیتی دیگر استفاده کنید. همچنین به‌جز پیداکردن آیتم، گاهی باید معماهایی را نیز حل کنید. برای مثال، در موقعیتی در نقش جادوگر باید سعی کنید با جادو یک قورباغه را از برکه بیرون بیاورید. شاید این کار در چند تلاش اول کمی دشوار باشد و آن قورباغه شکار تمساح برکه شود، ولی با کمی دقت می‌توانید این حیوان را نجات دهید که نحوه انجام آن را به خود بازیکن واگذار می‌کنم.

شخصیت جادوگر در بازی امپراطورهای قلابی

بدون تردید یکی از نقاط قوت بازی طراحی گرافیکی و انیمیشن‌سازی شخصیت‌ها و آیتم‌های درون بازی است که به بهترین شکل ممکن طراحی شده‌اند. درواقع تک‌تک جزئیات قابل مشاهده درون بازی به‌صورت دستی خلق شده‌اند و به ادعای تیم توسعه‌‌دهنده شامل بیش از ۸۰۰۰ فریم انیمیشن می‌شود. یکی دیگر از نکات خوب گرافیک بازی کارتونی‌بودن آن است که یک حس نوستالژی را نیز منتقل می‌کند. همچنین صداگذاری محیط و شخصیت‌ها که یک‌سری الفاظ نامفهوم را بیان می‌کنند، کار خود را برای هرچه جذاب‌تر و البته خنده‌دار‌تر شدن بازی به درستی انجام می‌دهند. در مجموع بازی امپراطورهای قلابی ساخته مهرداد رضایی یک اثر کوتاه و با چالش‌های فکری مختلف است که به‌واسطه طنز خاصی که ارائه می‌کند، می‌تواند بازیکنان را تا پایان پای بازی نگه دارد.

بازی امپراطورهای قلابی در‌حال‌حاضر برای اندروید دردسترس است و می‌توانید ازطریق لینک‌ زیر آن را دانلود کنید تا از تجریه یک بازی ایرانی جذاب لذت ببرید.

دانلود بازی اندروید امپراطورهای قلابی

دانلود از بازار


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده