نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۱ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۵

شرکت مادر راک ‌استار مجدداً اقدام به ثبت علامت تجاری «Judas» کرد

Take-Two Interactive که شرکت مادر و مالک سهام راک استار و 2K گیمز محسوب می‌شود احتمالاً مشغول کار روی یک پروژه ناشناخته با علامت تجاری «Judas» است.

کمپانی تیک – تو اینتراکتیو مالک استودیوهای بازی‌سازی راک‌استار (Rockstar) و 2K Games به شمار می‌رود. این شرکت، برای بار دوم اقدام به ثبت یک نماد تجاری برای پروژه مرموز خود به نام Judas کرده است. این گزارش، که با استناد به داده‌های اداره Unites States Patent & Trademark Office منتشر شده، نشان می‌دهد که Take-Two بعد از ثبت این نماد در آپریل ۲۰۱۶ این بار در تاریخ ۱۱ می سال جاری اقدام به رجیستر کردن مجدد «Judas» کرده است.

سوابق قانونی اولین اقدام این شرکت برای ثبت نشان تجاری Judas در سال ۲۰۱۶ نشان می‌دهد که Take-Two از این تاریخ تا نوامبر ۲۰۱۹، بارها اقدام به تمدید اعتبار آن کرده است. با این حال، علامت تجاری جدید این پروژه نیز همان دارایی‌ها و خدمات قبلی را پوشش داده که شامل بازی‌های ویدیویی، فیلم سینمایی و... می‌شود.

Judas

تنها تصویری که تاکنون برای این نماد منتشر شده

شما می‌توانید در لینک‌های زیر، متن کامل هر یک از این نمادهای تجاری را مشاهده کنید:

یازدهم ماه می ۲۰۲۰

  • Judas – 88909544
  • Judas - 88909537

۲۲ آوریل ۲۰۱۶

  • Judas – 87011340
  • Judas – 87011337

علاوه بر این، وبسایت www.judasthegame.com نیز در آژانس ثبت و حفاظت از برندهای MarkMonitor وارد شده که اتفاقاً ارائه کننده‌ی خدمات وبسایت رسمی راک استار نیز محسوب می‌شود. Take-Two تاکنون هیچ گونه اظهار نظر رسمی در خصوص برند Judas ارائه نکرده است.

براساس تعلیمات کتاب مقدس (Bible)، شخصیت Judas Iscariot یکی از دوازده یار همراه مسیح مقدس بوده که بیشتر به خاطر خیانت علیه او شناخته می‌شود. در فرهنگ عامه‌ی امروزی، Judas بیشتر برای توصیف یا خطاب قرار دادن یک فرد خائن به کار می‌رود.

همیشه باید به این نکته توجه داشت که صرف ثبت یک نشان تجاری، لزوماً به انتشار یک محصول منجر نمی‌شود. همانطور اکتیویژن تاکنون نمادهای متعددی از قبیل Call of Duty Space Warfare و Secret Warfare را به ثبت رسانده و هیچ یک از آن‌ها به واقعیت تبدیل نشدند. حتی خود راک استار نیز در کنفرانس E3 2019 اقدام به ثبت نماد یک بازی جاسوسی به نام Agent کرده بود که هیچ وقت منتشر نشد.

اما ثبت مجدد یک نماد تجاری آن هم در فاصله‌ی اندکی از ارائه‌ی گزارش عملکرد مالی Take-Two در تاریخ بیستم ماه می، می‌تواند احتمال جدی بودن این پروژه را قوت ببخشد. به هر حال، در صورت انتشار جزئیات تکمیلی، اطلاعات مربوطه به شما کاربران زومجی منتقل خواهد شد.

رئیس شرکت Take-Two، کارل اسلاتوف (Karl Slatoff) اخیراً اظهاراتی در رابطه با این که لزوماً همه‌ی بازی‌های در دست ساخت این شرکت منتشر نخواهند شد را مطرح کرده و با اشاره به این که شاید برنامه‌های پیش روی شرکت دچار تغییر شوند، گمانه زنی‌ها را در خصوص بازی‌های راک استار و 2K Games افزایش داده است. Zelnick در خصوص پروژه‌هایی که در شرکت Take-Two جریان دارد می‌گوید:

چیزی که هم‌اکنون می‌توان با قطعیت درباره آن اظهار نظر کرد، این است که احتمالاً تغییراتی را خواهیم داشت. شاید همه بازی‌هایی که در دست ساخت قرار دارد، در نهایت به سرانجام نرسند و به جای آن‌ها موارد دیگری جایگزین شوند.


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده