نویسنده: مهرداد داودی
// جمعه, ۱۶ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۹

نحوه انتقال فایل بازی‌ ها از PS4 به PS5 در ویدیو جدید سونی

سونی با انتشار ویدیویی آموزشی نحوه انتقال فایل‌های پلی استیشن 4 به پلی استیشن 5 را به خریداران کنسول نسل نهمی خود توضیح داد.

در عصر کنسول‌های مدرن، یکی از اولویت‌های بسیاری از کاربرانی که کنسول‌های جدید را تهیه می‌کنند آن است که چگونه فایل بازی‌های خود در کنسول قدیمی را به کنسول جدید انتقال دهند. حال شرکت سونی با انتشار ویدیویی آموزشی اطلاعاتی برای پلی استیشن 5 در این زمینه به‌دست داده است.

در ویدیو جدیدی که روی یوتیوب پلی استیشن منتشر شده است، اینکه دارندگان پلی استیشن 5 چطور می‌توانند فایل‌های خود را از پلی استیشن 4 خود به کنسول جدید انتقال دهند، توضیحاتی داده شد. باتوجه‌به نوع فایل‌هایی که کاربر قصد انتقال آن را دارد، روش‌های مختلفی پیش رو قرار می‌گیرد. یکی از ساده‌ترین روش‌ها، وصل کردن هر دو کنسول به یک اینترنت وای‌فای، وارد شدن به یک اکانت یکسان در هر دو کنسول و سپس انتقال فایل‌ها از کنسول مبداء به کنسول مقصد با اینترنت بی‌سیم است. کاربران همچنین می‌توانند دو کنسول مبداء و مقصد را با کابل اترنت به یکدیگر متصل کنند و پروسه انتقال فایل را با سرعت بیشتری انجام دهند.

بهترین بخش این انتقال فایل آن است که پلی استیشن 5 هنگام انتقال فایل از دسترس خارج نمی‌شود، به بیان دیگر انتقال فایل‌ها در پس‌زمینه رخ می‌دهد کاربر می‌توانند در حین این پروسه به‌راحتی از دیگر امکانات کنسول جدید خود استفاده کند. 

ویدیو مذکور به دیگر روش‌های انتقال فایل از پلی استیشن 4 نیز می‌پردازد. اگر کاربری بخواهد یک بازی PS4 را روی کنسول جدید بازی کند و نسخه فیزیکی آن بازی را در اختیار داشته باشد، کافی است دیسک پلی استیشن 4 را در دستگاه پلی‌ استیشن 5 خود قرار دهد بدون مشکل خاصی دست به نصب و تجربه بازی بزند. آن‌دسته از کاربرانی که برای پلی استیشن 4 خود هارد دیسک مجزا تهیه کرده بودند، می‌توانند به‌راحتی همان هارد دیسک را به پلی استیشن 5 متصل کنند از فایل بازی‌های خود استفاده کنند.

درنهایت، انتقال فایل‌های سیو نیز قابل انجام است و نحوه انتقال فایل‌های سیو به پلی استیشن 5 تا حدودی زیادی با انتقال این فایل‌ها به پلی استیشن 4 شباهت دارد. با فرض بر اینکه کاربر مشترک پلی استیشن پلاس است، می‌تواند به‌راحتی با استفاده از کلاود، فایل‌های ذخیره خود روی پلی استیشن 4 را برای کنسول جدید دانلود کند. کاربران همچنین می‌تواند فایل‌های سیو خود را روی یک درایو USB ذخیره کرده و آن‌ها را از این طریق به پلی استیشن 5 منتقل کنند.

انتقال فایل از پلی استیشن 4 به پلی استیشن 5 بسیار سرراست و راحت به نظر می‌رسد، در نتیجه شاید بتوان امیدوار بود که بازی P.T نیز با این روش روی کنسول جدید قابل اجرا باشد. به‌هرحال، کنسول پلی استیشن 5 از ۱۲ نوامبر (۲۲ آبان) عرضه خواهد شد؛ شما همچنین می‌توانید ویدیو جدید سونی با محوریت آموزش انتقال فایل از پلی استیشن 4 به پلی استیشن 5 را در زیر تماشا کنید و نظرات خود را در این‌باره با ما به اشتراک بگذارید.

دانلود از آپارات


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده