نویسنده: میلاد فاطمی
// سه شنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۲۱

بازی Control Ultimate Edition روی ایکس باکس به اتصال به اینترنت نیاز دارد

استودیوی 505 گیمز، ناشر بازی Control، ساعاتی پیش اعلام کرد نسخه Ultimate Edition بازی به‌دلیل حجم بالای آن روی کنسول ایکس باکس به اتصال به اینترنت نیاز دارد.

بیش از یک سال از زمان انتشار ساخته جدید استودیوی رمدی (Remedy Entertainment) و سم لیک می‌گذرد. بازی Control بیانگر داستان دختری به‌نام جسی فیدن است که به‌دنبال برادر گمشده خود می‌گردد. بازی به‌لطف داستان پیچیده و مبارزات سرعتی خود، با وجود داشتن ایرادات جزئی، توانست نظر مثبت بسیاری از علاقه‌مندان را به‌ خود جلب کند.

اگر زومجی را دنبال کرده باشید، احتمالا اطلاع دارید که با اعلام رسمی استودیوی رمدی نسخه جدیدی و کاملی از بازی کنترل تحت عنوان Ultimate Edition در تاریخ ۶ شهریور برای پلتفرم پی سی و دو هفته پس از آن برای کنسول‌های نسل هشتم روانه بازار شد. این بازی شامل بازی اصلی، بسته الحاقی The Foundation و همچنین AWE بوده است.

حال اما در جدیدترین اخبار بازی، استودیوی 505 گیمز، ناشر بازی Control ساعاتی پیش اعلام کرد به‌دلیل حجم بالای محتوای این نسخه که بیش از حجم دیسک‌های ایکس باکس است، برای تجربه بخش تک‌نفره آن روی این کنسول به اتصال اینترنت نیاز دارید. «حجم بازی Control Ultimate Edition باتوجه به محتویات آن به بیش‌از ۵۰ گیگابایت می‌رسد. دیسک‌های ایکس باکس اما کمتر از این مقدار فضا را در دسترس ما قرار می‌دهند. تیم سازنده به کمک قابلیت Xbox intelligent delivery توانست بخشی از محتوای بازی را رور دیسک و بخش دیگر را به‌صورت دانلود در اختیار گیمرها قرار دهد.»

Xbox intelligent delivery تکنولوژِی است که بازی‌سازان می‌توانند حجم فایل نصب ساخته خود روی کنسول ایکس باکس را کاهش دهند.

پیش‌از این نیز گزارش‌هایی در فضای مجازی مبنی‌بر اینکه گیمرها برای به‌اتمام رساندن بازی دچار مشکل شده و پس از رسیدن به یک مرحله خاصی امکان ادامه آن را ندارند، منتشر شده بود.

البته باید توجه داشته باشید این مورد برای کاربران کنسول پلی استیشن 4 به‌دلیل نحوه فشرده‌سازی و متغیرهای گوناگون وجود ندارد. «یک بار که بازی را دانلود کنید، لازم نیست بازهم به اینترنت متصل بمانید.»

افرادی که نسخه Ultimate Edition بازی کنترل را خریداری کرده باشند، به‌صورت رایگان می‌توانند روی کنسول‌های نسل نهم پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس و سری اس نیز آن را تجربه کنند.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده