// چهار شنبه, ۲۳ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۲۰

کاربران Xbox 360 به‌زودی می‌توانند فایل ذخیره‌ی بازی‌هایشان را به ایکس باکس سری ایکس/اس منتقل کنند

مایکروسافت اعلام کرده است که کاربران Xbox 360 به‌زودی می‌توانند فایل‌های ذخیره‌ی بازی‌های قدیمی خود را از طریق فضای ابری به‌صورت رایگان به کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس منتقل کنند.

طبق جدیدترین اخبار بازی، تمام کاربران ایکس باکس 360 به‌زودی می‌توانند فایل ذخیره‌ی بازی‌های خود را به کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس منتقل کنند. مایکروسافت در خبری که در سایت رسمی ایکس باکس به اشتراک گذاشته، اعلام کرده است که به‌زودی قابلیت ذخیره‌ی ابری فایل‌های ذخیره بازی (Cloud Saves) برای تمام دارندگان کنسول ایکس باکس 360 به‌صورت رایگان در دسترس قرار خواهد گرفت. این قابلیت کاربردی به بازیکنان اجازه می‌دهد که فایل ذخیره‌ی بازی ‌های قدیمی Xbox 360 را بدون هیچ هزینه‌ی اضافی به کنسول جدیدشان یعنی ایکس باکس سری ایکس و سری اس بیاورند.

پیش‌تر برای دسترسی به ویژگی کلاود سیو روی ایکس باکس 360، کاربران باید حتما یک حساب فعال در Xbox Live می‌داشتند. اما با دسترسی جدیدی که مایکروسافت برای کاربران این کنسول نسل هفتمی درنظر گرفته، حالا همه‌ی آن‌ها می‌توانند با خیال راحت فایل‌های ذخیره کنسول قدیمی‌‌شان را در فضای ابری آپلود و سپس به کنسول‌های نسل نهم ایکس باکس منتقل کنند.

مایکروسافت چندباری بر این موضوع تاکید کرده است که کاربران بعد از ورود به حساب کاربری‌شان در کنسول‌‌های ایکس باکس سری ایکس و سری اس قادر خواهند بود تمام کتابخانه‌ی بازی‌های خریداری شده‌ی خود را (از تمام کنسول‌های ایکس باکس) مشاهده کنند؛ و اینکه قرار است دیسک‌های سازگارِ بازی‌های کنسول‌های ایکس باکس وان، ایکس باکس 360 و ایکس باکس اوریجینال روی ایکس باکس سری ایکس و سری اس اجرا شوند. علاوه‌بر این، اگر کاربران فایل بازی‌ خریداری شده‌ای از کنسول‌های قدیمی ایکس باکس را نه در دیسک، بلکه در هارد اکسترنال ذخیره کرده‌اند، باز هم می‌توانند تنها با اتصال آن هارد به کنسول‌های نسل بعد مایکروسافت به آن‌ بازی‌ها دسترسی داشته باشند.

Xbox 360

مایکروسافت بار دیگر به این نکته اشاره کرد که بازی‌های همه‌ی کنسول‌های قدیمی ایکس باکس بهترین عملکرد را روی نسل نهم خواهند داشت. با اشاره به این نکته، آن‌ها تایید کرده‌اند که بازی‌هایی که از قابلیت Backward Compatibility بهره می‌برند، قرار است از تمام قدرت پردازنده‌ی اصلی، پردازنده‌ی گرافیکی و SSD کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و سری اس بهره ببرند. ردموندی‌ها همچنین وعده داده‌اند که روش‌هایی درنظر گرفته‌اند تا بعضی از بازی‌های منتخب قدیمی روی کنسول‌های نسل بعد با نرخ فریم دوبرابر بیشتر و وضوح تصویر 1440p اجرا شوند.

کنسول‌های مورد انتظار ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس در تاریخ ۱۰ نوامبر (۲۰ آبان) عرضه خواهند شد.

نظر شما کاربران زومجی راجع‌به قابلیت انتقال ابری فایل‌های سیو از روی ایکس باکس 360 خود به کنسول‌های نسل بعد مایکروسافت چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده