بررسی راندمان نسخه پی سی بازی Rage 2

بررسی راندمان نسخه پی سی بازی Rage 2

دوشنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۵۹

مبارزاتِ سریع و نفس‌گیر در Rage 2 یک تجربه‌ی هیجان انگیز را فرآهم کرده است . با بررسی راندمانِ نسخه‌ی پی‌سی همراه باشید.

Rage 2 یک بازیِ تیراندازیِ اول شخص و دومین نسخه از سری Rage است که توسطِ Avalanche Studios و همکاری با id Software ساخته شده و Bethesda Softworks هم آن را منتشر کرده است. این بازی در ۱۴ می ۲۰۱۹ میلادی مطابق با ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ برای کنسول‌های PlayStation 4 ،Xbox One و همین‌طور رایانه‌های ویندوزی منتشر شد.

آوالانچ استودیوز (با نام اصلیِ Fatalist Development AB) یک شرکتِ سازنده‌ی بازی‌های ویدیویی در استکهلمِ سوئد است که در سال ۲۰۰۳ میلادی توسط دو نفر به نام‌های لینوس بلومبرگ و کریستوفر ساندبرگ تاسیس شد. آوالانچ در سال ۲۰۱۱ یک شعبه‌ی جدید در منهتنِ نیویورک تاسیس کرد و برخی بازی‌سازانِ شناخته شده از استودیوهای دیگر را نیز به خدمت گرفت. Cory Barlog کارگردانِ God of War نیز دو سال در این استودیو مشغول به کار بود. استودیوی بازی‌سازیِ آوالانچ بازی‌هایی مانندِ Renegade Ops ،The hunter و Mad Max را هم در کارنامه‌اش دارد و بازیِ Just Cause 4، آخرین نسخه از این سری را نیز در آذرِ ۱۳۹۷ منتشر کرده بود.

اید سافت‌ور هم یک کمپانیِ بازی‌سازی‌ِ امریکایی در شهرِ دالاس از ایالتِ تگزاس است که در سال ۱۹۹۱ میلادی توسط ۴ نفر از اعضای سابقِ یک شرکتِ کامپیوتری به نام Softdisk بنیان‌گذاری شد. جان کارمک یکی از این افراد، عضوِ شناخته شده‌ و برنامه نویسِ ارشدِ این گروه بود که در نوامبرِ ۲۰۱۳ از اید سافت‌ور بازنشسته و به تیم توسعه‌ی Oculus VR ملحق شد. ساخت و توسعه‌ی بازی‌های موفقی مثل Wolfenestein 3D و سری Doom از کار‌های این شرکت است.

Rage 2 بر اساس موتور بازیِ Apex Engine ساخته شده که توسط خودِ آوالانچ طراحی و توسعه داده شده است. این موتورِ اختصاصی اکنون از شبیه‌سازیِ بهتر و واقع گرایانه‌تری برای شرایطِ آب و هواییِ مختلف برخوردار شده است. همچنین فیزیک، انیمیشن، سیستمِ تخریب، جزئیاتِ محیطی و هوشِ مصنوعیِ دشمنان هم بهبودهای متعددی را تجربه کرده‌اند. موتورِ Apex اکنون برای راندمانِ بهتر، از API جدیدِ Vulkan که همرده‌ی واسطِ گرافیکیِ دایرکت ایکس 12 بر اساس Open GL محسوب می‌شود استفاده کرده است.

برای این مقاله تعدادِ زیادی از کارت‌های گرافیکیِ بررسی شده در چند سالِ اخیر را در بازی به‌کار گرفته و در پلتفرمِ ویندوزی سیستمِ مرجع بررسی کردیم. ما به کمک این کارت‌ها و آخرین فناوری‌های به کار رفته در آنها تلاش خواهیم کرد تا راندمانِ موتور گرافیکی مبتنی بر Vulkan را در این بازی به‌دست آوریم. رزولوشن‌های بررسی شده در این مقاله شاملِ 1080p، همین‌طور 1440p یا 2K و رزولوشن 2160p یا 4K خواهد بود. برای مقایسه در نظر بگیرید که رزولوشن 4K دقیقا چهار برابر تعداد پیکسل‌های بیشتری نسبت به رزولوشنِ 1080p دارد و به همین نسبت هم بار تراشه‌ی گرافیکی برای پردازشِ آن سنگین‌تر خواهد بود.

دانلود ویدیو از آپارات |‌ تماشا در یوتیوب

مقاله‌ی مرتبط

طبق ملزوماتِ اعلام شده، این بازی برای اجرا به حداقل ۸ گیگابایت حافظه‌ی اصلی نیاز دارد و از آنجایی که مثل تمامِ بازی‌های جدید ۶۴ بیتی است، فقط روی سیستم عامل‌های ۶۴ بیتی کار می‌کند. بررسیِ ما هم نشان داد که داشتنِ ۴ گیگابایت حافظه‌ی اصلی برای بازی قابل استفاده نیست و اجرای بازی در این حالت امکان پذیر نخواهد بود. به علاوه در سیستم‌هایی که تنها ۸ گیگابایت حافظه‌ی اصلی دارند، این بازی تقریبا تمامِ حافظه را در اختیار می‌گیرد و در بالاترین تنظیماتِ گرافیکی بیشتر از ۷ گیگابایت از حافظه‌ی اصلی به طور مستمر در حالِ استفاده شدن است. فضای موردِ نیاز روی هارددیسک هم رسما ۵۰ گیگابایت اعلام شده، ولی نصبِ کامل و اجرای آن از طریقِ کلاینتِ Epic فعلا حدودِ ۳۶.۱ گیگابایت را روی ذخیره‌ساز اِشغال کرده است.

 

 

حداقل سیستم مورد نیاز 

پردازنده:

 Intel Core i5-3570 یا AMD Ryzen 3 1300X

حافظه‌ی اصلی:

۸ گیگابایت

سیستم عامل:

ویندوز 7/8/10 - فقط ۶۴ بیتی

کارت گرافیک:

Nvidia GTX 780 3GB یا AMD R9 280 3GB

ذخیره ساز:

۵۰ گیگابایت


سیستم پیشنهادی

پردازنده:

 Intel Core i7-4770 یا AMD Ryzen 5 1600X

حافظه‌ی اصلی:

۸ گیگابایت

سیستم عامل:

ویندوز 10 فقط ۶۴ بیتی

کارت گرافیک:

 Nvidia GTX 1070 8GB یا AMD Vega 56 8GB

ذخیره ساز:

۵۰ گیگابایت

 

امکانات گرافیکی بازی

نسخه‌ی پی‌سی ریج ۲ مجموعه‌ای از تنظیمات گرافیکیِ مختلف را تدارک دیده که امکان تنظیم جنبه‌های بصری مانند هموار سازیِ لبه‌ها، سایه‌ها، کیفیتِ بافت‌ها و میدان دید در بازی را فرآهم می‌کننددر تصاویر زیر روی هر یک از آنها کلیک کرده و پس از بزرگنمایی با کلیدهای جهتیِ چپ یا راستِ صفحه کلید یا کلیک مجدد روی تصویر، تفاوت‌ِ تنظیمات پیش فرضِ گرافیکی را مشاهده و مقایسه کنید. برای دقتِ بیشتر در مقایسه می‌توانید تمام عکس‌ها را دانلود کرده و در Windows Photo Viewer مقایسه کنید.

متد‌های Anti-Aliasing در این بازی به تکنیک‌های TAA و FXAA محدود می‌شود که از کیفیتِ نسبتا خوبی برخوردار هستند. FXAA مخفف Fast Approximate Anti Aliasing بوده که رویکردی پوششی برای نرم کردنِ تصویر است. به‌ جای بررسیِ هر فریم و محاسبه‌ی سطوح مثل MSAA، این تکنیکِ افکت نرم شدن بدونِ استثنا روی کلِ تصویر اعمال خواهد شد. این روش باعث می‌شود تا کارتِ گرافیک بارِ پردازشی کم‌تری تحمل کند، اما وضوحِ تصویر در آن پایین‌تر خواهد بود. در تکنیکِ TAA هم از داده‌‌ی فریم‌های قبلی برای ساختنِ تصویر با دقتِ بالاتر و کاستن از لبه‌های شطرنجی در فریمِ جدید استفاده می‌شود. همچنین در منوی تنظیماتِ گرافیکی، دیگر بر اساسِ تکنیکِ مورد استفاده یا ضریبِ کیفیِ نمونه برداری شده (مثلِ MSAA 2X /MSAA 4X و غیره) گزینه‌ای وجود ندارد، ولی امکانِ خاموش کردنِ کاملِ آن وجود دارد.

Rage 2 Art

در ادامه فهرستی از این تنظیمات و گزینه‌های قابل انتخاب برای آنها را مشاهده می‌کنید:

WINDOW MODE = Windowed /Borderless /Fullscreen 

RESOLUTION = 2560*1440 ,etc

MONITOR = 0

VSYNC MODE = Off /On /Soft

GRAPHICS PRESET = Low /Medium /High /Ultra /Custom

FIELD OF VIEW= 50 ~ 85 ~ 120

MOTION BLUR = Off /On

CHROMATIC ABERRATION = Off /On

RESOLUTION SCALE= Off /On

MINIMUM RESOLUTION SCALE = 10% ~ 60% ~ 100%

AUTOMATIC RESOLUTION SCALE TARGET FPS = 20 ~ 60 ~ 240

ANISOTROPIC TERRAIN FILTERING = Off /On

GEOMETRIC DETAILS = Low /Medium /High /Ultra

GLOBAL ILLUMINATION = Off /On

DEPTH OF FIELD = Off /On

SSAO = Low /Medium /High /Ultra

ANTI-ALIASING = Off /FXAA /TAA /FXAA+TAA

PLAYER SELF-SHADOW = Off /On

DYNAMIC REFLECTIONS = Off /On

SHADOW RESOLUTION = Low /Medium /High /Ultra

SHADOWED LIGHTS = Low /Medium /High /Ultra

SHADING QUALITY = Low /High

SOFT PARTICLES = Off /On

در این جدول گزینه‌های پیش فرض در بنچمارکِ ما برجسته شده‌اند.

GRAPHICS PRESET: کارِ این گزینه‌ تعیینِ کیفیتِ بصریِ بازی است که روی جنبه‌های مختلف پردازش و تکنیک‌های بکار گرفته شده مثلِ Post-Processing و Anti-Aliasing، کیفیتِ بافت‌ها، دقتِ سایه‌ها، نورپردازی و مواردِ مشابه تاثیرگذار است. همان‌گونه که انتظار می‌رود هم تاثیرِ چشمگیری روی راندمانِ نهایی و کیفیتِ تصویریِ بازی خواهد داشت و بر اساس بنچمارک‌های انجام شده توسط سایت‌های مختلف و آزمایشاتِ ما برآورد می‌شود که بسته به قدرت کارت گرافیک و پردازنده، حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد فاصله در نرخِ فریمِ بازی بین تنظیمِ Low تا Ultra ایجاد شود.

MOTION BLUR: افکت Blur را به آبجکت‌های در حالِ حرکت اعمال می‌کند. این گزینه تاثیرِ محسوسی روی راندمان ندارد.

CHROMATIC ABERATION:  یک تاثیرِ مصنوعی ناشی از انعکاسِ نور در لنزهای عکاسیِ ارزان قیمت را روی صحنه اعمال می‌کند. احتمالا کاربردِ آن را از بازی Witcher 3: Wild Hunt به خاطر دارید. این افکت دنیای بازی را از پشتِ لنز تحت تاثیرِ نور زیاد نمایش می‌دهد و بنابراین در ترکیب رنگیِ محیط تغییر ایجاد می‌کند. این گزینه تاثیری روی راندمان ندارد. این افکت در گوشه‌های تصویر قابلِ تشخیص است. تنها ۱ تا ۳ درصد روی راندمان تاثیر دارد که محسوس نیست.

RESOLUTION SCALE: در اینجا می‌توانید با تنظیمِ رزولوشن اصلیِ بازی به میزانی پایین‌تر، خروجی با نرخِ فریمِ بالاتر دریافت کنید. توصیه‌ی ما این است که اگر کارتِ گرافیکی قدرتمندی ندارید، با توجه به نمودارهای تهیه شده از بنچمارک‌های ما در انتهای مقاله، سعی کنید رزولوشنِ مناسب برای اجرای بازی را پیدا کنید و بازی را در همان رزولوشن Scale کنید. به این ترتیب برای رسیدن به کمترین میزانِ افتِ کیفیت در جزئیاتِ بافت‌ها و محیط، می‌توانید پردازشِ بازی را در میزانِ ۸۰ یا ۶۰ درصد تنظیم کنید و در عوض نرخِ فریمِ مناسبی دریافت کنید.

ANISOTROPIC TERRAIN FILTERING: کیفیت بالاتری را در فیلترِ زمین و ناهمواری‌های محیط اعمال می‌کند و روی راندمان بی‌تاثیر است.

GEOMETRIC DETAILS: مدل‌سازی هندسی با کیفیت‌تر و نحوه‌ی ظاهر شدن برخی آبجکت‌ها و عناصرِ محیطی را تعیین می‌کند.

GLOBAL ILLUMINATION: یک نامِ عمومی برای گروهی از الگوریتم‌هایی است که در گرافیکِ سه بعدی برای واقع گراییِ بیشتر در نورپردازی استفاده می‌شوند. نورهایی که از منابعِ نوریِ مستقیم و همین‌طور بازتابِ غیرِ مستقیم از منابعِ نوری دیگر سرچشمه می‌گیرند، از این الگوریتم‌ها بهره‌مند می‌شوند. در این بازی تنها از تکنیک‌های استاتیک و مصنوعی استفاده شده و تشابهی با کیفیتِ تکنیکِ سنگینِ رهگیریِ پرتو ندارد.

DEPTH OF FIELD: افکتِ محو شدگی را به آبجکت‌های دور دست اعمال می‌کند و بیشتر در میان صحنه‌های بازی در حالی که اسلحه پایین آمده به چشم می‌خورد.

SSAO: سایه‌های تماسی را به بازی اضافه می‌کند، در جایی که دو سطح یا شئ در مجاورتِ هم باشند و یکی از آنها مانع رسیدن نور به دیگری شود. تکنیکی که استفاده می‌شود و کیفیتِ پیاده سازی آن روی جزئیات و دقتِ سایه‌ها تاثیر خواهد داشت. این گزینه تاثیرِ زیادی روی راندمان دارد و خاموش کردنِ آن می‌تواند تا میزانِ ۲۰ درصد روی راندمان تاثیر‌گذار باشد.

ANTI-ALIASING: با این گزینه می‌توان برای هموارسازیِ لبه‌ها یکی از تکنیک‌های AA را از میانِ TAA ،FXAA و یا هر دو را به صورت همزمان استفاده نمود. استفاده از هر دو تکنیک حدودِ ۵ درصد از نرخِ فریمِ بازی می‌کاهد. اما استفاده از FXAA تقریبا رایگان است و برای سیستم‌های ضعیف‌تر توصیه می‌شود و کیفیتِ قابلِ قبولی دارد.

PLAYER SELF-SHADOW: سایه‌ی پاهای بازیکن و همین‌طور اسلحه را فعال یا غیر فعال می‌کند.

DYNAMIC REFLECTIONS: تکنیکِ screen space reflections را برای سطوحِ برجسته‌ یا فرو رفته‌ای مثلِ گودال‌ها فعال می‌کند.

SHADOW RESOLUTION: دقتِ ایجادِ سایه‌ها را تعیین می‌کند. تنظیماتِ بالاتر، سایه‌های دقیق‌تری را ایجاد می‌کند که لزوما طبیعی‌تر به نظر نمی‌رسند.

SHADOWED LIGHTS: تعداد منابعِ نوری که همزمان سایه‌ها را ایجاد می‌کنند تعیین می‌کند. این گزینه بسته به صحنه می‌تواند تا ۵ درصد روی راندمان موثر باشد.

SHADING QUALITY: این گزینه تعیین می‌کند که چه تعداد سایه‌زن (shader) به ازای هر پیکسل فعال باشند. این گزینه در کیفیتِ بصری و راندمانِ خروجی تاثیرِ محسوسی ندارد.

SOFT PARTICLES: کیفیتِ ایجاد توده‌ی ذراتی مانندِ دود، آتش و انفجار‌ها را مشخص می‌کند. تنظیماتِ بالاتر لبه‌ی بیرونی این توده‌ها را نرم‌تر می‌کند.

تنظیمات گرافیکی بازی

از آنجایی که این بازی بنچمارکِ داخلی برای سنجشِ راندمانِ خروجی ندارد، از یک بنچمارکِ اندازه‌گیریِ زمانی برای ضبط گیم‌پِلی استفاده کردیم. برای هر تست یک مرحله‌ی مشخص را آغاز کردیم و تا بخش مشخصی از آن را از مسیری ثابت پیمودیم تا میانگین فریمِ مورد نظر را بدست آوریم. برای هر تست، کارت گرافیکِ منتخب را روی سیستم نصب کرده و بنچمارکِ بازی را اجرا کردیم. تنظیماتِ گرافیکی و گزینه‌های مربوطه را در ادامه شاهد هستید:

بنچمارک زومجی

بنچمارک به گونه‌ای که در بالا شرح داده شد در بالاترین سطح و فعال کردنِ گزینه‌ی ULTRA به ترتیب در رزولوشنِ 2K ،FULL HD و 4K اجرا شد. آخرین درایورهای گرافیکی ای‌ام‌دی و انویدیا را هم نصب کردیم. در نظر داشته باشید که بازی از SLI و CF پشتیبانی نمی‌کند و راندمان در این حالت‌ها فرقی با تک کارت ندارد. این بازی روی مانیتورهای ۱۰۰ یا ۱۴۴ هرتزی هم با آخرین نرخ بازسازیِ تصویر به خوبی اجرا خواهد شد و بنابراین مشکلی با مانیتورهای گیمینگِ حرفه‌ای نخواهد داشت.

سیستم تست

• پردازنده: Intel Core i7 – 9700K OC to 5.0 GHz
• مادربرد/ حافظه: ASUS Z390-F Strix Gaming/ GSkill DDR4 3200Mhz 16GB
• سیستم عامل: ویندوز 10 نسخه‌ی May Update با آخرین آپدیت‌ها (1903- 18362.116)
• درایورها: انویدیا GeForce 430.64 WHQL و ای‌ام‌دی Radeon Software Adrenalin Edition 19.5.2 

Rage 2 Benchmark

کارت‌های گرافیک

• GeForce GTX 1080 Ti 8GB
• GeForce GTX 1080 8GB
• GeForce GTX 1070 8GB
• GeForce GTX 980 Ti 6GB
• GeForce GTX 980 4GB
• GeForce GTX 970 4GB
• GeForce GTX 1060 6GB
• GeForce GTX 1050 Ti 4GB
• Radeon RX 570 4GB
• Radeon R9 290X 4GB
• Radeon R9 290 4GB
• Radeon R9 280X 3GB
• GeForce GTX 960 4GB
• GeForce GTX 950 2GB
• GeForce GTX 750 Ti 2GB
• Radeon R9 270 2GB
• Radeon R9 Fury NANO

راندمان 1080p

Rage 2 1920 1080

اولین جمع‌بندیِ ما از نتایجِ بنچمارک گرفته شده در Rage 2 امیدوار کننده و قابلِ قبول است. اکثر کارت‌های گرافیکِ شرکت کننده در این آزمون توانستند نمره‌ی قبولیِ ۳۰ فریم یا بالاتر را بدست آورند و تنها مدل‌های GTX 950 و GTX 750 Ti در بالاترین تنظیماتِ بازی مردود شده‌اند.

کارت‌های گرافیکیِ GTX 980 و R9 290 و بالاتر هم به خوبی توانسته‌اند نرخِ فریمِ میانگینِ بالاتر از ۵۰ فریم در ثانیه را ثبت کنند که برای این بازی در سبک شوتر و حرکاتِ خیلی سریع در سطحِ خیلی خوبی است و تجربه‌ی کم نقصی را فرآهم می‌کند. اما تنها کارت‌های گرافیکی که در معیارِ حداقل فریمِ بدست آمده هم از مرزِ ۶۰ فریم در ثانیه پایین‌تر نرفته‌اند، مدل‌های GTX 1070 Xtreme و بالاتر هستند.

راندمان 1440p

Rage 2 2560 1440

در اینجا مطابقِ انتظار به خاطرِ بالا رفتنِ رزولوشنِ تصویری، افت کارایی در تمامِ مدل‌ها نسبت به 1080p مشهود است. کارت پرچمدارِ نسل قبلی یعنی GTX 1080 Ti حدودِ ۳۶ درصد افت راندمان داشته، اما در عینِ حال تنها مدلی است که توانسته کمینه‌ی فریم را در سطحِ ۶۰ فریم در ثانیه حفظ کند. در رده‌های پایین‌تر مدل‌های GTX 980 و بالاتر می‌توانند تجربه‌ی بازی با میانگینِ ۳۰ فریم در ثانیه را در اختیارِ کاربرانشان قرار دهند که در این بازی در سطحِ خوبی نیست و تنها قابلِ قبول توصیف می‌شود.

کارت‌های گرافیک R9 280X و پایین‌تر هم نشان دادند که برای تجربه‌ی این بازی در دقتِ 2K و تنظیماتِ Ultra مناسب نیستند. دارندگانِ این مدل‌ها باید تنظیماتِ گرافیکیِ High یا Medium را برای بازی کردن در نظر بگیرند یا به گزینه‌ی Resolution Scale متوسل شوند.

راندمان 2160p

Rage 2 3840 2160

چالش برانگیزترین دقتِ آزمایشی در تمامِ بنچمارک‌های بازی، در Rage 2 هم برای اکثرِ کارت‌های گرافیکی که در اختیار داریم بسیار گران تمام شده است. به مانند بنچمارکِ قبلی که تنها GTX 1080 Ti توانسته بود نشانِ یکی از معیارهای کیفی در نرخِ فریم را بدست آورد، در اینجا هم به عنوان تنها مدلی شناخته شده که توانسته میانگینِ بالاتر از ۳۰ فریم در ثانیه را برای Rage 2 تولید کند. بقیه‌ی مدل‌ها باید با تنظیماتِ پایین‌تر یا Resolution Scale به دایره‌ی آزمون و خطا وارد شوند تا جایی که بتوانند نرخِ فریمِ قابلِ قبول را برای کاربر تامین کنند.

مصرف حافظه‌ی گرافیکی

Rage 2 VRAM

با آمار بدست آمده از میزانِ مصرفِ حافظه‌ی گرافیکی، مشخص می‌شود که داشتنِ کارت گرافیک ۴ گیگابایتی کافی است تا از تنظیماتِ Ultra در رزولوشنِ 1080p و 2K در این بازی لذت ببرید و در این زمینه نگرانِ ایجادِ گلوگاه نباشید. تنها دقتِ 4K است که به کارتی با حافظه‌ی ۶ یا ۸ گیگابایتی نیاز خواهد داشت.

جمع بندی

طراحی یک گیم‌پلیِ سرعتی مانند بازیِ Doom بارزترین ویژگی‌ِ Rage 2 محسوب می‌شود، هر چند که الگوبرداری‌های متعددِ دیگری را هم از بازی‌های موفقِ ماه‌های اخیر و حتی سالیانِ گذشته داشته است. از نظرِ داستانی هم کیفیتِ روایت و عمقِ داستان آنچنان درگیر کننده نیست و بسیاری از ماموریت‌های داده شده را می‌توان بدون توجه به گفتگوهای صورت گرفته بینِ کاراکترهای اصلی و بازیکن در رده‌ی سطحیِ "برو و نابود کن" در نظر گرفت. از طرفِ دیگر گان‌پلی در این بازی بسیار عالی طراحی شده و تنوع و قابلیتِ اسلحه‌ها بالا است و مهارت‌های بدست آمده در طولِ بازی نیز می‌تواند لذتِ استفاده از آنها را دوچندان کند.

سازندگان از نظرِ پیاده‌سازیِ تنظیماتِ گرافیکی در این بازی عملکردِ خوبی داشته‌اند و گزینه‌های متعدد و کاربردی را برای ریج 2 فرآهم کرده‌اند. تنظیمِ اختصاصی Scale Resolution یکی از مواردی است که هر چند از نسخه‌‌های کنسولی قرض گرفته شده، اما می‌تواند برای کاربرانِ پی‌سی هم کارآمد باشد. با این گزینه می‌توان با تعیینِ درصد پایین‌تر از رزولوشنِ اصلی نمایشگر برای رندرِ خروجی، بارِ پردازشی کارت گرافیک را کم کرد و در نتیجه سرعت فریمِ بالاتری بدست آورد که برای سیستم‌های ضعیف‌تر مناسب است. حتی می‌توان نرخ فریمِ هدف را برای آن تعیین کرد که در صورت افتِ فریم تا آن مقدار، بازی به صورت خودکار این گزینه را فعال کند.

Rage 2 In-game Screenshot

اما با وجودِ تنظیماتِ گرافیکیِ متعدد، کیفیتِ گرافیکی و جلوه‌های بصریِ آن برای بازیِ عرضه شده در سال ۲۰۱۹ آنچنان شاخص نیست و حرفِ زیادی برای گفتن ندارد، مخصوصا اگر با برخی از عناوینِ اخیرا عرضه شده مثل Metro Exodus مقایسه شود. با این وجود و خیره کننده نبودنِ کیفیتِ بصریِ بازی، راندمانی که در خروجیِ موتور گرافیکیِ آن مشاهده کردیم آن را در سطحِ بازی‌های نسبتا سنگین طبقه‌بندی می‌کند. فقط نیمی از کارت‌های گرافیکِ بررسی شده در رده‌ی بالای نمودار تواناییِ اجرای بازی در ۶۰ فریمِ ثابت در 1080p را دارند که این تعداد در دقتِ 2K تنها به ۲ کارت کاهش پیدا می‌کند. در دقتِ 4K هم GTX 1080 Ti تنها کارتی است که می‌تواند بالای ۳۰ فریم در این بازی را با تنظیماتِ بالا تضمین کند و بنا بر این نتیجه، حتما کارت‌های RTX 2080 و RTX 2080 Ti هم برای این بازی در 4K مناسب خواهند بود.

حتما به خاطر دارید که در بازیِ Just Cause 4 که بر اساسِ همین موتور ساخته شده بود، تنها امکان استفاده از دایرکت ایکس 11 وجود داشت و با باگ‌های متعدد و افتِ فریم‌های زیادی مواجه بود. اما استودیوی سازنده با ارتقای موتورِ گرافیکی امکانِ استفاده از Vulkan را هم به عنوان واسطِ گرافیکیِ مدرن و با راندمانِ بالاتر به بازی اضافه کرد تا اجرای بازی روی سخت افزارهای مختلف با انتقاداتِ کمتری از سوی کاربران مواجه شود. با این شرح می‌توان گفت که نسخه‌ی روزِ انتشارِ این بازی شرایطِ مطلوبی دارد و کمک‌های فنی id Software به استودیو آوالانچ باعث شده که بسیاری از مشکلاتی که در زمانِ عرضه‌ی Just Cause 4 به وجود آمد دیگر تکرار نشود.

Rage 2 با کمکِ id Software از نظرِ فنی بهینه شده و مشکلِ عمده‌ای در زمان اجرای آن نخواهید داشت

بازی در مصرفِ توانِ پردازنده هم در حدِ متعارف ظاهر شده و پردازشِ بیش از حد سنگینی روی CPU نمی‌گذارد و برای اجرای مناسبِ این بازی به یک پردازنده‌ی رده حرفه‌ای نیاز ندارید. بر اساسِ بررسیِ ما پردازنده‌های ۴ و ۶ هسته‌ایِ معمولی مثلِ Core i5 4670 ،Ryzen 5 1600 و Core i3 8100 هم برای استخراجِ نهایتِ توان کارت‌های گرافیکیِ رده میانی مناسب هستند. اما برای کارتِ گرافیک‌های رده حرفه‌ای پردازنده‌های ۴ هسته‌ای در بیشترِ صحنه‌ها گلوگاه می‌شوند و افتِ فریمِ ایجاد شده در آنها بیش از آن چیزی است که در پردازنده‌های ۶ و ۸ هسته‌ای مشاهده می‌شود، بنابراین برای این گونه کارت‌های گرافیکی پردازنده‌های Core i5 از نسلِ هشتمِ اینتل با ۶ هسته‌ی فیزیکی یا Ryzen 7 از ای‌ام‌دی با ۸ هسته‌ی فیزیکی را توصیه می‌کنیم. فرکانسِ بالاترِ پردازنده (مخصوصا ۴ گیگاهرتز یا بالاتر) هم می‌تواند به استخراجِ یک یا چند فریمِ بیشتر در این بازی کمک کند.

میزانِ مصرفِ حافظهی اصلی در این بازی هم در حدِ نرمالِ بازی‌های روز است و بسته به تنظیماتِ گرافیکی و ظرفیتِ نصب شده در سیستمِ شما، بینِ ۷ تا ۸ گیگابایت را اشغال می‌کند. حافظه‌ی گرافیکیِ موردِ نیاز هم هم‌سطحِ میزانِ دیده شده در بازی‌های اخیر ارزیابی می‌شود. توصیه می‌شود حتما درایورِ کارتِ گرافیکیِ خود را به آخرین نسخه‌ که در زمان انتشارِ مقاله GeForce 430.86 WHQL برای انویدیا و Radeon Adrenalin Edition 19.5.2 برای ای‌ام‌دی است، ارتقا دهید. متاسفانه بسیاری از کاربران بدونِ توجه به این نکته بازی‌های جدید را نصب می‌کنند و با مشکلاتِ زیادی در اجرای آنها مواجه می‌شوند.

برای اجرای بازی هم به ارتباطِ اینترنتی دائمی نیاز ندارید، اما بازی تحتِ استیم و اِپیک استور برای اولین اجرا نیاز به فعال سازی روی سخت افزارِ شما و ارتباط با سرورهای مربوطه دارد. قفلِ حفاظتیِ Rage 2 در ابتدای انتشار Denuvo بود که با اولین بروز رسانی در نسخه‌ی استیم از بازی برداشته شد. دریافتِ دیتا از سایت‌های دیگر هم امکان‌پذیر است و قرار دادنِ آن در پوشه‌ی نصب و شناساندنِ آن به کلاینتِ بازی کارِ دشواری نیست.

اگر از علاقه‌مندان به بازی Rage 2 هستید، می‌توانید تمام مطالب و ویدیوهای مربوط به این بازی را در صفحه‌ی Rage 2 مشاهده کنید.

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده