نویسنده: علی نوروزی
// سه شنبه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۳

تیم OG به برخورد شرم‌آور سباستین دبز واکنش نشان داد

تیم OG نهایتا سکوتش را در خصوص رفتار ناشایست سباستین دبز ملقب به 7ckngMad، مربی و بازیکن پوزیشن آفلین خود در مسابقه پابلیک اخیر شکست و صحبت‌هایی را در این‌باره ارائه کرد.

تقریبا یک ماه پیش، مربی باسابقه تیم OG یعنی سباستین "7ckngMad" دبز به خاطر از دست دادن کنترل خود و توهین به هم‌تیمی‌های روس‌تبارش در یک بازی پابلیک مورد انتقاد قرار گرفت و جنجال تازه‌ای به پا کرد. این حادثه بحث‌ها و واکنش‌های بسیاری را چه در میان جامعه طرفداران و چه در میان بازیکنان حرفه‌ای بازی Dota 2 به دنبال داشت؛ به طوری که برخی از طرفداران با نژادپرست خواندن سباستین از کمپانی ولو خواستند که شخصا به این موضوع رسیدگی کند و حتی الکسی "Solo" برزین، بازیکن ساپورتر تیم Virtus.Pro اعلام کرد که اگر کمپانی Valve واکنش مناسبی به این موضوع نشان ندهد، در آخرین رویداد دارای امتیاز DPC فصل شرکت نمی‌کند. با اینکه نظرات متفاوتی از چگونگی برخورد با اقدام شرم‌آور سباستین به گوش می‌رسید، اما موردی که بیش از بقیه خودنمایی می‌کرد، سکوت تیم OG در این‌باره بود. حال مطابق تازه‌ترین اخبار بازی، تیم OG در آستانه شروع مسابقات اپیسنتر میجور و پس از سپری شدن چندین هفته از حادثه، بیانیه‌ای رسمی در فیسبوک منتشر کرده است که به شرح زیر است:

تقریبا چندین هفته از توهین سباستین [به بازیکنان روس] میگذرد. ما باور داریم که این روزها مهم است که برای درک اتفاقات وقت بگذاریم. ما شنیدیم، خواندیم و متوجه آن‌چه اتفاق افتاد و نظرات و واکنش‌های متفاوتی در پی داشت، شدیم. از آن‌جایی که هیچ قاعده مشخصی برای رجوع به آن در چنین شرایطی وجود ندارد، هدف ما این است که به عادلانه‌ترین روش ممکن عمل کنیم.

7ckngMad

پس از آن، سازمان توضیحاتی را درباره مراحل مربوطه و آنچه در پشت درهای بسته پیش از تصمیم‌گیری و نهایی شدن بیانیه در طول دوره سکوت آن‌ها مورد بررسی قرار گرفته است، ارائه کرد. این سازمان در این‌باره اذعان داشت:

در پایان، تصمیم ما بدین شرح است: سباستین تمام درآمدی را که ممکن است در مسابقات اپیسنتر میجور به دست آورد، به یک بنیاد خیریه به انتخاب خود اهدا می‌کند که اطلاعات مربوط به آن در اختیار عموم قرار خواهد گرفت. علاوه بر آن، ما او را معادل حقوق ماهیانه‌اش جریمه کردیم. او همچنین تضمین می‌کند که دیگر چنین اتفاقی تکرار نخواهد شد؛ در غیر این صورت مجازات سنگین‌تری در انتظار او است.

همانطور که پیش از این گفته شد، این اتفاق ناخوشایند حتی تا جایی پیش رفت که الکسی برزین کمپانی ولو را تهدید کرد که اگر اقدام مناسبی در این‌باره انجام ندهد، از رقابت در مسابقات اپیسنتر میجور صرف‌نظر می‌کند. بنابراین، تیم OG و تیم Virtus.Pro به یک توافق دست پیدا کرده‌اند.

سرمشق دیگران شدن مهم است، اما ما اعتقاد داریم که باید از فرصت‌ها استفاده کنیم تا به عنوان یک جامعه تکامل یابیم. بنابراین، ما فعالانه در حال مذاکره با تیم Virtus.Pro برای پیشنهاد موردی برای بهبود شرایط هستیم. در ضمن، برای نشان دادن عشق و دوستی‌مان (چرا که در نهایت همه ما تنها خواهان بازی کردن هستیم)، در حال تلاش برای برگزاری یک بازی نمایشی با مشارکت هر دو تیم OG و Virtus.Pro در تورنمنت اپیسنتر میجور هستیم. در اسرع وقت اطلاعات بیشتری در این‌باره در اختیارتان می‌گذاریم.

EPICENTER 2019

مسابقات اپیسنتر میجور آخرین رویداد دارای امتیاز DPC فصل ۲۰۱۹-۲۰۱۸ بازی دوتا 2 به حساب می‌آید که در بازه‌ی زمانی سوم تا نُهم تیر ماه (۲۴ تا ۳۰ ژوئن) در مسکو، پایتخت کشور روسیه برگزار خواهد شد و به مانند سایر رویدادهای میجور این فصل، در مجموع جایزه یک میلیون دلاری و ۴۹۵۰ امتیاز برای آن در نظر گرفته شده است. مرحله اصلی این رویداد بزرگ در سالن سی‌اس‌کی‌ای آرنا (CSKA Arena) که پیش از این با نام VTB Ice Palace شناخته می‌شد، برگزار می‌شود و مرحله گروهی آن در تاریخ یکم و دوم تیر (۲۲ و ۲۳ ژوئن) پیگیری خواهد شد. مسابقات اپیسنتر میجور میزبان شانزده تیم برتر سراسر جهان خواهد بود که برای به دست آوردن جایزه ۳۵۰ هزار دلاری جایگاه نخست تلاش می‌کنند. در کنار دو فینالیست پنجمین رویداد ماینور این فصل، چهارده تیم دیگر با شرکت در مرحله ماقبل مقدماتی و مرحله مقدماتی شانس حضور در این تورنمنت را پیدا می‌کنند.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده