نویسنده: علی نوروزی
// دوشنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۱

فصل دوم مسابقات SL ImbaTV Dota 2 Minor با قهرمانی Ninjas in Pyjamas پایان یافت

پرونده فصل دوم مسابقات استارلادر ایمبا‌ تی‌وی دوتا ۲ ماینور در حالی با پیروزی تیم Ninjas in Pyjamas بسته شد که طرفداران تیم Alliance بی‌صبرانه منتظر فتح جام توسط این تیم بودند.

از آن‌جایی که فصل دوم مسابقات استارلادر ایمبا‌ تی‌وی دوتا ۲ ماینور و مسابقات اپیسنتر میجور عنوان آخرین رویدادهای دارای امتیاز DPC این فصل بازی Dota 2 را یدک می‌کشند، تیم‌هایی که تابه‌حال نام آن‌ها به فهرست دوازده تیم راه‌یافته به مرحله گروهی مسابقات The International 9 اضافه نشده است، باید تمام تلاش‌شان را برای تحقق این امر به کار گیرند تا دیگر برای حضور در بزرگ‌ترین رویداد سالانه بازی دوتا 2 نیازی به شرکت در مرحله مقدماتی نداشته باشند.

مسابقات StarLadder ImbaTV Dota 2 Minor دومین تورنمنت از سری مسابقات استارلادر و آخرین رویداد ماینور در فصل ۲۰۱۹-۲۰۱۸ به حساب می‌آید که هشت تیم راه‌یافته از شش منطقه اصلی را برای تصاحب بخشی از مجموع جایزه نقدی ۳۰۰ هزار دلاری و ۵۰۰ امتیاز مقابل هم قرار می‌دهد. نکته حائز اهمیت درباره فصل دوم تورنمنت SL ImbaTV Dota 2 Minor این است که برخلاف رویدادهای ماینور پیشین، این بار از هر دو فینالیست مسابقات به‌طور مستقیم برای شرکت در تورنمنت EPICENTER Major دعوت به عمل می‌آید تا شانس خود را برای کسب عنوان قهرمانی آخرین رویداد میجور فصل امتحان بکنند. این رویداد ماینور در سالن سایبراسپورت آرنا واقع در شهر کی‌یف، پایتخت کشور اوکراین برگزار شد و ریچارد کمپل به‌عنوان میزبان و توبی داسون، کایل فریدمن، ویلیام لی و آستین والش به‌عنوان گزارشگران مسابقه‌ها، تجربه خاطره‌انگیزی را برای تماشاگران رقم زدند. فصل دوم مسابقات استارلادر ایمبا‌ تی‌وی دوتا ۲ ماینور دارای چهار مرحله ماقبل مقدماتی، مقدماتی، گروهی و اصلی بود که درنهایت تیم Ninjas in Pyjamas از آن سربلند بیرون آمد و با دریافت ۱۲۵ هزار دلار جایزه نقدی و ۱۲۰ امتیاز جایگاه نخست، جام را بالای سر برد.

SL ImbaTV Dota 2 Minor

مرحله مقدماتی این رویداد در بازه زمانی ۳۱ اردیبهشت تا ۳ خرداد در شش منطقه اصلی برگزار شد که در پایان تیم‌های Ninjas in Pyjamas و Alliance از منطقه اروپا، تیم Complexity Gaming از منطقه امریکا شمالی، تیم Team Anvorgesa از منطقه امریکا جنوبی، تیم Winstrike Team از منطقه CIS یا کشورهای مستقل مشترک‌المنافع، تیم Mineski از منطقه جنوب‌شرقی آسیا و تیم‌های EHOME و Team Sirius از منطقه چین به مرحله بعدی راه یافتند. دراین‌میان، استفاده تیم Team Sirius از یانگ شادانگ (InJuly) به‌جای هی یانگ‌ژنگ (Inflame) تنها تغییری بود که در ترکیب تیم‌ها صورت گرفت و باقی تیم‌ها بدون تغییر در این تورنمنت شرکت کردند.

با اینکه تیم اِلاینس در فصل ۲۰۱۹-۲۰۱۸ چندان قدرتمند ظاهر نشد و بهترین نتیجه کسب شده توسط این تیم به قرارگیری آن‌ها در جایگاه سوم مسابقات OGA Dota PIT Minor مربوط می‌شود، اما این تیم در آخرین رویداد ماینور کار را طوفانی آغاز کرد و به واسطه بازی‌های تماشایی و جذابی که در مرحله گروهی به نمایش گذاشت، جایگاه نخست گروه اول را به خود اختصاص داد.

در مرحله گروهی مسابقات که از تاریخ ۲۲ تا ۲۴ خرداد با فرمت GSL و به‌صورت Best of Three برگزار شد، تیم‌ها به دو گروه متشکل از چهار تیم تقسیم شدند. در گروه اول شاهد تیم‌های Winstrike Team ،EHOME ،Alliance و Team Anvorgesa بودیم و در گروه دوم تیم‌های Complexity Gaming ،Mineski ،Team Sirius و Ninjas in Pyjamas حضور داشتند. در پایان این مرحله، تیم‌های Alliance و Team Anvorgesa از گروه اول و تیم‌های Ninjas in Pyjamas و Team Sirius از گروه دوم به سبب قرارگیری در رده‌های اول و دوم گروه‌های‌شان به مرحله اصلی راه یافتند و باقی تیم‌ها به خاطر کسب نتایج ضعیف از گردونه رقابت‌ها کنار رفتند.

SL ImbaTV Dota 2 Minor

تیم Ninjas in Pyjamas در اولین روز مرحله اصلی مغلوب تیم Alliance شد، اما در فینال مسابقات انتقام سختی از آن‌ها گرفت

زنگ آغاز مرحله اصلی فصل دوم مسابقات اس‌ال ایمبا‌ تی‌وی دوتا ۲ ماینور در تاریخ ۲۵ خرداد به صدا درآمد و پس از سه روز رقابت‌های نفس‌گیر و هیجان‌انگیز نهایتا در تاریخ ۲۷ خرداد به پایان رسید. در اولین روز این مرحله چهار دیدار برگزار شد که تکلیف اولین فینالیست مسابقات را مشخص کرد. در این روز ابتدا تیم Alliance با نتیجه ۱-۲ تیم Team Sirius را به براکت پایینی راهنمایی کرد و در دیدار بعدی تیم Team Anvorgesa پس از دو شکست پیاپی مغلوب تیم Ninjas in Pyjamas شد و به براکت پایینی سقوط کرد. پس از آن، تیم‌های برنده دیدارهای قبل به مصاف هم رفتند که تیم Alliance با دو پیروزی و یک شکست به کار حریف اروپایی خود در براکت بالایی پایان داد و راهی فینال مسابقات شد. در آخرین دیدار این روز نیز تیم‌ Team Sirius به جدال با تیم Team Anvorgesa پرداخت که نتیجه ۰-۲ باعث حذف Team Anvorgesa از مسابقات شد. در روز دوم و سوم اما تنها شاهد دو دیدار بودیم که در دیدار نخست تیم Ninjas in Pyjamas با نتیجه ۰-۲ تیم Team Sirius را از میان برداشت و به‌عنوان دومین فینالیست جواز حضور در دیدار نهایی را به دست آورد. نتایج به نحوی رقم خورد که در فینال بزرگ تیم‌های Alliance و Ninjas in Pyjamas مقابل هم قرار گرفتند و درنهایت این تیم Ninjas in Pyjamas بود که با نتیجه ۲-۳ رقیب خود را مغلوب ساخت و نام خود را به‌عنوان قهرمان آخرین رویداد ماینور این فصل به ثبت رساند.

SL ImbaTV Dota 2 Minor

تیم‌های برتر و جوایز اهداشده

رتبهتیممبلغ جایزهامتیاز
اولNinjas in Pyjamas۱۲۵.۰۰۰ دلار۱۲۰
دومAlliance۷۰.۰۰۰ دلار۱۰۰
سومTeam Sirius۳۵.۰۰۰ دلار۹۰
چهارمTeam Anvorgesa۲۵.۰۰۰ دلار۷۰
پنجم-ششمEHOME۱۵.۰۰۰ دلار۴۰
Mineski
هفتم-هشتمWinstrike Team۷.۵۰۰ دلار۲۰
Complexity Gaming


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده