نویسنده: مسیح کریمی
// جمعه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۱

نویسنده انیمیشن Coco وظیفه ساخت ریبوت The Chronicles Of Narnia را بر عهده گرفت

شبکه نتفلیکس از استخدام یک نویسنده برای ساخت ریبوت فیلم و سریال براساس مجموعه رمان The Chronicles Of Narnia خبر داد.

مهر سال گذشته بود که شبکه نت‌ فلیکس حقوق ساخت فیلم و سریال براساس مجموعه سرگذشت نارنیا (The Chronicles of Narnia) را به‌دست آورد. شبکه Netflix پس از توافق با شرکت سی اس لوئیس، حقوق ساخت فیلم و سریال براساس مجموعه رمان‌های کلاسیک سرگذشت نارنیا را دریافت کرد که این برای اولین‌بار است که تنها یک شرکت حقوق ساخت فیلم و سریال براساس تمام هفت رمان سرگذشت نارنیا را به‌دست آورده است. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، شخصی که قرار است معمار ساخت فیلم‌ و سریال براساس این رمان‌ها باشد، مشخص و معرفی شده است. شبکه نتفلیکس با انتشار توییتی در صفحه رسمی خود در توییتر اعلام کرد که متیو آلدریخ قرار است به‌عنوان معمار اصلی این فیلم‌ها و سریال‌ها، روی ساخت و توسعه آن‌ها نظارت داشته باشد.

آدلریخ بیشتر برای نوشتن فیلمنامه و داستان انیمیشن Coco (کوکو) شناخته می‌شود و او همچنین وظیفه نوشتن فیلمنامه فیلم Cleaner با بازی ساموئل ال جکسون و فیلم Spinning Man با بازی گای پیرس را نیز در کارنامه خود داشته است. علاوه‌بر این، نتفلیکس اعلام کرد که مارک گوردون، داگلاس گرشام و وینسنت سیبر نیز به‌عنوان تهیه کننده اجرایی در تمامی پروژه‌های فیلم و سریال The Chronicles of Narnia حضور دارند. نتفلیکس هنوز مشخص نکرده که در ابتدا اقتباس از کدامیک از رمان‌ها را آغاز خواهد کرد. مجموعه نارنیا بیشتر با رمان شیر، کمد و جادوگر (The Lion، the Witch and the Wardrobe) شناخته می‌شود، اما اتفاقات رمان خواهرزاده جادوگر (The Magician’s Nephew) پیش از سایر رمان‌ها رخ می‌دهد.

پیش از این شاهد ساخت سه فیلم از مجموعه نارنیا بودیم. اولین قسمت مجموعه فیلم‌های نارنیا با نام The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe در سال ۲۰۰۵ اکران شد و در ادامه آن فیلم The Chronicles of Narnia: Prince Caspian در سال ۲۰۰۸ به روی پرده رفت، ساخت هر دو قسمت بر عهده شرکت والت دیزنی بود و قسمت سوم این مجموعه با نام The Voyage of the Dawn Treader در سال ۲۰۱۰ توسط شرکت فاکس قرن بیستم تولید و اکران شد. این سه فیلم در مجموع بیش از ۱.۶ میلیارد دلار در باکس آفیس جهانی فروش کرده‌اند. فیلم Narnia: The Silver Chair (نارنیا: صندلی نقره‌ای)، که آخرین فیلم این مجموعه است که سرنوشت آن هنوز مشخص نشده است.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده