// شنبه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۳

مدیر ارشد مالی گیم استاپ پس از ۹ سال از این فروشگاه جدا شد

پس از ۹ سال راب لوید از سمت مدیر ارشد مالی گیم‌استاپ کنار رفت و به فعالیت خود در این مجموعه خاتمه داد.

راب لوید، مدیر ارشد مالی فروشگاه GameStop، پس از ۹ سال حضور در این مجموعه، آن را ترک کرد. بنابر گزارش وال استریت ژورنال، لوید از ۱۳ خرداد رسما سمتی در گیم استاپ نخواهد داشت و جیمز بل جایگزین او می‌شود، اما تا نیمه تیر ماه به عنوان مشاور و به منظور منتقل کردن تجربیات خود به سایر کارمندان و مدیر ارشد مالی جدید در گیم‌استاپ حضور خواهد داشت. او از سال ۲۰۱۰ در این سمت مشغول فعالیت بود و طی این دوران تصمیمات مالی درست و به‌جایی نیز اتخاذ کرده است، اما طی سالیان اخیر به دنبال سلسله اتفاقاتی شاهد افت ارزش سهام گیم‌استاپ بوده‌ایم؛ تا آنجا که سال گذشته ۴۰ درصد ارزش سهام این فروشگاه افت کرد.

با توجه به اینکه این روزها بسیاری از بازیکنان دیگر ترجیح می‌دهند بازی‌ها را به صورت دیجیتالی تهیه کنند، طبیعی است فروشگاه‌های بزرگی همچون گیم‌استاپ با تغییر سیاست‌های فعلی خود به دنبال مبارزه و بهبود شرایط خود در وضعیت فعلی باشند. فروشگاه‌های زنجیره‌ای دیگر همچون بست بای و وال‌مارت با اینکه نقش قابل توجه‌ای در فروش فیزیکی بازی‌های ویدیویی دارند، اما نیازی نیست سیاست‌های مالی خود را به کلی تغییر دهند؛ زیرا آن‌ها علاوه‌بر بازی‌ها محصولات دیگری را هم به فروش می‌رسانند، ولی بازی‌های ویدیویی تمام کسب و کار گیم‌استاپ است. طی سال آینده و حتی امسال ممکن است شاهد عرضه کنسول‌های نسل بعدی مایکروسافت و سونی باشیم که همین امر فرصت بسیار خوبی را در اختیار گیم‌استاپ قرار می‌دهد؛ زیرا کنسول‌های نسل نهم همچنان فیزیکی خواهند بود و این به نفع فروشگاه‌ها است و بازیکنان بسیاری برای خرید این دستگاه‌ها به گیم‌اسپات و فروشگاه‌های مشابه مراجعه خواهند کرد.

نظر شما در این باره چیست؟ آیا شما هم احساس می‌کنید که طی چند سال آینده میزان فروش فیزیکی بازی‌ها به شدت کاهش یابد؟ نظرات خود پیرامون این موضوع را با سایر کاربران زومجی به اشتراک بگذارید.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده