نویسنده: آریا بهپور
// جمعه, ۳ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۱

کنسول دستی Playdate با مکانیزم‌های جالب توسط ناشر Firewatch معرفی شد

شرکت Panic از کنسول دستی جدید خود رونمایی کرد که دارای یک دستگیره منحصربه‌فرد برای تجربه بازی‌های ویدیویی است.

در حالی که این روزها منتظر معرفی کنسول‌های نسل بعد هستیم، شرکت پنیک (Panic) در اقدامی غیرمنتظره از کنسول دستی خود رونمایی کرد؛ کنسولی تحت عنوان پلی‌دیت (Playdate) که قرار است تجربه‌ای متفاوت از بازی‌های ویدیویی را در اختیار مخاطبین خود قرار دهد.

این کنسول زردرنگ ابعاد خیلی کوچکی دارد و به‌راحتی در جیب جای می‌گیرد. صفحه نمایش آن هم سیاه و سفید است و در مجموع با وسیله‌ای خاص و منحصربه‌فرد طرف هستیم. عجیب‌ترین بخش کنسول را هم می‌توان  دستگیره‌ای دانست که در سمت راست آن تعبیه شده و قرار است در بازی‌های مختلف، کاربردهای گوناگونی داشته باشد و با حرکت در دو جهت مختلف، اتفاقاتی را در بازی‌ها رقم بزند. می‌توانید در ویدیوی زیر کارایی این دستگیره را در یکی از بازی‌های پلی‌دیت مشاهده کنید:

دانلود ویدیو از آپارات

شرکت پنیک شاید نام خیلی شناخته‌شده‌ای در صنعت بازی نباشد، ولی سابقه آن به بیش از ۲۰ سال قبل برمی‌گردد و تا قبل از ورود به دنیای بازی‌های ویدیویی، به تولید نرم‌افزار مشغول بوده است. سرانجام در سال ۲۰۱۶ بود که آن‌ها با انتشار بازی Firewatch وارد این صنعت شدند و در حال حاضر هم وظیفه انتشار Untitled Goose Game (بازی‌ای با محوریت یک غاز) را برعهده دارند که توسط استودیو House House در دست تولید است. پنیک در بخشی از صحبت‌های خود پیرامون معرفی کنسول پلی دیت می‌گوید:

ما از خودمان پرسیدیم که چه می‌شود اگر از انتشار بازی‌ها هم فراتر برویم و چیز جدیدی تولید کنیم؟ وسیله‌ای که بشود آن را به‌طور فیزیکی در دست گرفت. تولید چنین وسیله‌ای سخت‌تر از چیزی بود که فکر می‌کردیم، ولی بالاخره موفق به انجام این کار شدیم.

مسئولین پنیک برای طراحی هرچه بهتر کنسول پلی‌دیت به سراغ تعدادی از بازی‌سازهای مستقل رفتند؛ افرادی چون کیتا تاکاهاشی، زک گِیج، بنت فادی و شان اینمن، و از آن‌ها سوال کردند که آیا برای چنین وسیله‌ای بازی طراحی خواهند کرد؟ پاسخ همگی هم مثبت بود.

تا این لحظه ۱۲ بازی مختلف برای پلی‌دیت در نظر گرفته شده است که همگی هم آثاری کاملاً جدید هستند و قرار است هر هفته یکی از آن‌ها برای دانلود در دسترس مخاطب قرار گیرد:

بعضی از این بازی‌ها کوتاه هستند و بعضی هم طولانی. بعضی حالت تجربی دارند و تعدادی هم حال و هوای سنتی و معمولی، ولی همه آن‌ها آثاری لذت‌بخش و مفرح خواهند بود.

در کنار دستگیره عجیبی که برای کنسول در نظر گرفته شده است و بعضی از بازی‌ها استفاده‌های جالبی از آن می‌کنند، دکمه‌های استاندارد هم روی بدنه کنسول به چشم می‌خورد، مانند D-Pad و دکمه‌های A و B. همچنین پلی‌دیت دارای اتصالات Wi-Fi و بلوتوث است و جک هدفون و پورت USB-C هم برای آن در نظر گرفته شده است.

پلی دیت | Playdate

پلی‌دیت که شرکت پنیک آن را با همکاری شرکت سوئدی Teenage Engineering تولید می‌کند، در سال ۲۰۲۰ با قیمت ۱۵۰ دلار عرضه خواهد شد و هر ۱۲ بازی آن که با عبارت «فصل اول» شناخته می‌شوند، برای خریداران کنسول رایگان خواهند بود.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده