نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۲۷

سگا استودیو سازنده بازی Two Point Hospital را خریداری کرد

Two Point Studios، سازنده بازی استراتژی موفق Two Point Hospital، از این پس یکی از استودیو‌های شرکت سگا است. 

شاخه اروپایی شرکت مشهور سگا در سال‌های اخیر با خرید استودیو‌های مختلف به تقویت خود پرداخته و پس از خرید استودیو‌هایی چون کریتیو اسمبلی، رلیک اینترتینمنت و اسپرتس اینتراکتیو، این بار هم اقدام به خرید استودیو Two Point Studios کرده است که آن‌ها را با ساخت بازی Two Point Hospital می‌شناسیم؛ اثری استراتژی که سال گذشته و به‌عنوان دنباله معنوی بازی Theme Hospital منتشر شد و استقبال خیلی خوب بازیکنان و طرفداران سبک استراتژی مدیریتی را هم در پی داشت. 

این استودیو بریتانیایی قرار است از این پس یکی از استودیو‌های شرکت سگا باشد و سگا هم تایید کرده که Two Point Hospital از این پس یکی از IP‌های مهم این شرکت خواهد بود که بدین ترتیب احتمالا در آینده شاهد ساخته شدن نسخه‌های بیش‌تری از این سری خواهیم بود. با اینکه اطلاعات دقیقی از فروش این بازی ارائه نشده، اما سگا در بخشی از بیانیه خود پیرامون خرید استودیو مذکور، اعلام کرده که این اثر یک موفقیت تجاری عالی بوده و از نظر کیفیت هم شرایط بسیار خوبی داشته است. همچنین اعلام شده که استودیو Two Point Studios در حال حاضر چند پروژه مختلف در دست توسعه دارد که شاید برخی از آن‌ها در سال ۲۰۱۹ معرفی شوند. 

مارک وبلی (Mark Webley)، رییس استودیو Two Point، هم پس از نهایی شدن این قرارداد اعلام کرده که پس از ساخت بازی Two Point Hospital، آن‌ها متوجه شده‌اند که می‌توانند دنیای این بازی را گسترش بدهند و آثار دیگری از سری Two Point را با حال و هوایی متفاوت و در فضایی جدید‌تر منتشر کنند؛ بازی‌هایی که قرار است در همان دنیایی جریان داشته باشند که Two Point Hospital در آن جریان دارد و شاید حتی شاهد ارتباطاتی بین این بازی‌ها با یکدیگر باشیم. وبلی همچنین در ادامه در مورد همکاری با سگا گفت:

پیوستن به سگا و فعالیت به‌عنوان بخشی از این شرکت بزرگ، یک قدم عالی در راستای پیشرفت برای استودیو Two Point است و ما از این بابت بسیار خوشحال هستیم. تلاش زیاد و علاقه شدید اعضای استودیو به کارشان باعث شده تا ما بتوانیم در چنین موقعیتی قرار بگیریم و البته که حمایت‌های طرفداران هم انگیزه زیادی به ما داده است. 

Two Point استودیو نسبتا جدیدی است که در سال ۲۰۱۶ و توسط برخی از اعضای سابق استودیو لاین‌هد تاسیس شد. گری دیل، مدیر بخش اروپایی سگا، از اینکه این شرکت توانسته استودیو مذکور را خریداری کند ابراز رضایت کرد و گفت:

ما از اینکه Two Point از این پس بخشی از خانواده بزرگ سگا است بسیار خوشحال هستیم. به‌عنوان یک استودیو بریتانیایی نسبتا تازه‌کار که توانسته یک بازی بسیار موفق هم بسازد، آن‌ها گزینه جذابی برای اضافه‌شدن به سگا بودند و البته می‌دانستیم که باید در این مورد سریع اقدام کنیم؛ چرا که موفقیت‌های آن‌ها، استودیو را به یک گزینه ایده‌آل برای سرمایه‌گذاری تبدیل می‌کند. 

به هر حال سگا یکی از قدیمی‌ترین و موفق‌ترین شرکت‌های بازیسازی است و خرید استودیو Two Point توسط آن‌ها می‌تواند خبر خوبی برای علاقه‌مندان به بازی‌های استراتژی باشد. نظر شما در این مورد چیست؟


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده