// جمعه, ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۱

نویسنده It و جیمز وان اقتباس سینمایی از رمان Salem’s Lot خواهند ساخت

جیمز وان و گری دوبرمن قرار است اقتباس سینمایی از رمان Salem’s Lot، اثر محبوب استیون کینگ بسازند.

رمان Salem’s Lot در سال ۱۹۷۵ منتشر شد که روایتگر ماجراهای نویسنده‌ای به نام بن میرز است. میرز در این داستان به زادگاه خود باز می‌گردد تا به نوشتن کتابی مشغول شود که از کودکی و به واسطه تجربیات تلخی که در آن برهه زمانی داشته، ذهن او را به خود درگیر کرده است. رفته رفته شخصیت محوری رمان سیلمز لات درمی‌یابد زادگاهش توسط خون‌آشام‌ها اشغال شده و حالا او به‌دنبال این است که با متقاعد کردن گروهی از مذهبیون به مبارزه با این موجودات پلید بپردازد.

این رمان یک سال بعد از کتاب محبوب Carrie روانه بازار شد و کینگ دو سال بعد از Salem’s Lot (در سال ۱۹۷۷)، رمان مشهور The Shining را تکمیل کرد. از زمان انتشار سیلمز لات تا به امروز دو اقتباس و هر دو به شکل مینی سریال از روی این رمان صورت گرفته است. اولین مینی سریال در سال ۱۹۷۹ ساخته شد که مطمئناً هنوز نیز صحنه‌هایی از آن در ذهن بینندگان سریال‌های ترسناک و دوست‌داران استیون کینگ هست. دومین مینی سریال ساخته‌شده از روی رمان Salem’s Lot در سال ۲۰۰۴ روی آنتن شبکه TNT رفت و در این اثر راب لووی در نقش پروتاگونیست داستان، بن میرز به ایفای نقش پرداخت. طرفداران مینی سریال ابتدایی را بیشتر پسندیدند، اما اقتباس دوم نیز هواداران خود را داشت و نمی‌توان از آن به‌عنوان سریالی ضعیف نام برد.

رمان Salem’s Lot

جیمز وان بدون شک یکی از تاثیرگذارترین افراد سبک ترس طی قرن ۲۱ در سینمای جهان بوده است، کارگردانی که ساخت سری فیلم‌های پرطرفداری همچون Saw و The Conjuring را در کارنامه خود دارد و علاوه‌بر این اقتباس قرار است در سال جاری با تهیه‌کنندگی فیلم ترسناک Annabelle Comes Home که گری دوبرمن آن را کارگردانی کرده است، به سینماها بازگردد. روی لی و مارک والتر نیز در ساخت فیلم Salem’s Lot با وان همکاری خواهند کرد و گری دوبرمن توسط برادران وارنر برای تهیه‌کنندگی اجرایی این اثر انتخاب شده است.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا جیمز وان را بابت ساخت چندین اثر ترسناک به‌صورت همزمان تحسین می‌کنید یا مانند برخی سینمادوستان این مسئله را علت افت کیفی آثار اخیر او می‌دانید؟ نظرات خود را با سایر کابران زومجی در میان بگذارید.


منبع Comingsoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده