نویسنده: مسیح کریمی
// دوشنبه, ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۵۴

فیلم The Irishman به جشنواره کن نخواهد رسید؛ عدم حضور نتفلیکس در جشنواره امسال

طبق خبرهای جدید، فیلم The Irishman به جشنواره فیلم کن 2019 نخواهد رسید و نتفلیکس نیز در این جشنواره حضور نخواهد داشت.

اوایل این ماه و در جریان مراسم اسکار 2019، شبکه نت فلیکس اولین تیزر فیلم The Irishman (ایرلندی) را که جدیدترین اثر مارتین اسکورسیزی است، منتشر کرد که این تیزر حاوی هیچ تصویر رسمی نبود. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، این فیلم به جشنواره فیلم کن 2019 نیز نخواهد رسید. سال ۲۰۱۷ بود که شبکه Netflix با فیلم Okja (اوکجا) به کارگردانی بونگ جون هو و فیلم The Meyerowitz Stories (داستان‌های مایروویتز)، در بخش رقابت جشنواره فیلم کن شرکت کرده بود که این موضوع باعث جنجال و حاشیه‌های متعددی شد و فیلمسازان فرانسوی به حضور فیلم‌های شبکه نتفلیکس در این جشنواره اعتراض و شکایت کردند و همین موضوع باعث منع حضور فیلم‌های این سرویس استریم در این جشنواره شد. طبق قوانین کشور فرانسه، یک فیلم اگر بخواهد در سینماهای کشور فرانسه نمایش داشته باشد، باید ۳۶ ماه پس از اکران در این کشور روی سرویس استریم قرار بگیرد.

مارتین اسکورسیزی

سال گذشته جشنواره کن قوانین خود را اصلاح کرد که طبق آن، هر فیلمی که قرار است در این جشنواره حضور داشته باشند، باید در ابتدا در سینماهای این کشور نمایش داده شود و این موضوع بدان معنا است که یک فیلم تا ۳ سال نمی‌تواند روی هیچ سرویس استریمی در کشور فرانسه در دسترس باشد. همین موضوع باعث شد تا حضور فیلم Roma (روما) به کارگردانی آلفونسو کوارون، در جشنواره فیلم کن سال گذشته در آخرین لحظه منتفی شود و این فیلم در ادامه در جشنواره فیلم ونیز نمایش داده شد. ورایتی گزارش داد که در پی این تغییر ناگهانی، گفتگو دوستانه‌ای بین تد ساراندوس و اسکات استوبر با تیری فرمو، دبیر هنری جشنواره فیلم کن برای حل این مشکل آغاز شد، اما با توجه به قوانین کشور فرانسه هنوز راه حل مناسبی پیدا نشده است. همچنین در حال حاضر نتفلیکس فیلمی برای نمایش در جشنواره کن در اختیار ندارد و تصمیم گرفته که در جشنواره امسال نیز حضور نداشته باشد.

با این حال، نتفلیکس و فرمو امیدوار بودند که فیلم The Irishman به کارگردانی مارتین اسکورسیزی در جشنواره کن امسال حضور داشته باشد، اما جلوه‌های ویژه پر هزینه و گران قیمت این فیلم برای جوان‌تر کردن چهره بازیگران سن بالای فیلم مثل رابرت دنیرو و آل پاچینو، مانع حضور این فیلم در جشنواره کن شده که این موضوع بدان معنا است که تا زمان برگزاری جشنواره فیلم کن مراحل پس از تولید فیلم ایرلندی به پایان نخواهد رسید. ورایتی در ادامه می‌گوید که فیلم The Irishman در نهایت برای حضور در جشنواره فیلم ونیز که در ماه سپتامبر (شهریور یا مهر) برگزار خواهد شد، آماده می‌شود و هدف نتفلیکس نیز نمایش این فیلم در این جشنواره یا جشنواره فیلم تورنتو است و در ادامه شاهد انتشار این فیلم در فصل پاییز از طریق شبکه نتفلیکس و به صورت محدود در سینما خواهیم بود. گفته می‌شود که نتفلیکس حساب ویژه‌ای روی فیلم The Irishman در فصل جوایز امسال مانند فیلم Roma باز کرده است.

فستیوال فیلم کن 2017

همچنین به نظر می‌رسد که فیلم The Laundromat (ماشین لباسشویی) به کارگردانی استیون سودربرگ و فیلم The King (پادشاه) با بازی تیموتی شالامی نیز به جشنواره فیلم کن نخواهند رسید یا اینکه مناسب نمایش در آن نخواهند بود. با این حال، انتظار می‌رود که در جشنواره امسال شاهد حضور فیلم‌هایی چون فیلم Once Upon A Time in Hollywood (روزی روزگاری در هالیوود)، به کارگردانی کوئنتین تارانتینو و فیلم Ad Astra (سفر به سوی ستارگان) با بازی برد پیت، باشیم.


منبع Collider
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده