// دوشنبه, ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۱

جمع بندی مسابقات Final Round 2019 بازی Street Fighter V

اولین مسابقات کپکام پرو تور 2019 با نام فاینال راند در آتلانتا برگزار شد و بازیکنان حرفه‌ای Street Fighter V برای کسب قهرمانی با یکدیگر مبارزه کردند.

در ماه دسامبر بود که اعلام شد که کپکام پرو تور 2019، در ماه مارس با مسابقات فاینال راند آغاز می‌شود. حال از روز شنبه مسابقات Final Round 2019 در شهر آتلانتا برگزار شد و شاهد آغاز Capcom Pro Tour 2019 بودیم. در جریان کپکام پرو تور، مسابقات پریمیر مختلفی برگزار می‌شود که در جریان این مسابقات بازیکنان حرفه‌ای Street Fighter V با یکدیگر رقابت می‌کنند تا جایگاه و امتیاز مناسبی کسب کنند. در انتهای کپکام پرو تور، ۲۵ نفر برتر در مسابقات کپکام کاپ، شرکت خواهند کرد.

مسابقات فاینال راند CPT 2019

در این دوره از مسابقات فاینال راند، ۹۹۵ نفر شرکت کرده بودند. از این بازیکنان سرشناس شرکت کننده هم می‌توان به توکیدو، دایگو، بونچان، فوجیمورا، گچیکون، نمو و فودو اشاره کرد. در روز اول مسابقات، شاهد مسابقات گروهی بودیم تا در ابتدا ۴۸ بازیکن برتر انتخاب شوند. گروه‌ها یا به‌ اصطلاح‌ Poolهای در نظر گرفته شده به‌نحوی بودند که در هر گروه سه یا چهار بازیکن سرشناس و خوب قرار داشت. از‌این‌رو از همان روز اول شاهد مسابقات خوبی بودیم. این در حالی است که معمولا مسابقات گروهی آنطور که باید و شاید جذاب نیستند. البته در این میان هم اشاره کنم که بعضی از مسابقات کیفیت لازم را نداشتند. در روز دوم هم بازیکنان سایر گروه‌ها برای وارد شدن به لیست ۴۸ بازیکن برتر با یکدیگر جنگیدند تا در نهایت این لیست تکمیل شد.

مسابقات فاینال راند CPT 2019

یکی دیگر از نکات جالب مسابقات Final Round،‌ حضور بازیکنانی بود که توانستند عملکرد بسیار خوبی را از خود به‌نمایش بگذارند. یکی از این بازیکنان‌ها، جانی از تیم فودو بود که شاگرد موموچی، قهرمان ایوو 2019 ژاپن، بود که اولین حضور خود در کپکام پرو تور را تجربه می‌کرد. همچنین Brian F هم با اینکه یکی از بازیکنان خوب استریت فایتر 5 به‌حساب می‌آید، اما نتوانسته بود عملکرد خوبی را از خود به‌نمایش بگذارد. بااین‌حال در مسابقات فاینال راند شاهد درخشش این بازیکن هم بودیم. پس از مشخص شدن ۴۸ بازیکن برتر در روز دوم، آن‌ها برای رسیدن به لیست هشت بازیکن نهایی با یکدیگر مبارزه کردند. یکی از اتفاقات جالب، مبارزه توکیدو و بونچان بود. در جریان این مسابقه توکیدو توسط بونچان و کاراکتر سگات از دور مسابقات حذف شد. 

از آن طرف هم فودو و دایگو در براکت بازنده‌ها با یکدیگر بازی کردند و در نهایت دایگو هم از دور مسابقات حذف شد. متاسفانه فودو و بونچان هم نتوانستند در براکت بازنده‌ها در جایگاه هشت بازیکن برتر قرار بگیرند. در پایان روز دوم، هشت بازیکن برتر مشخص شدند که به‌شرح زیر است:

مسابقات فاینال راند CPT 2019

در روز سوم (امروز صبح) مسابقات تاپ 8 برگزار شد و در اولین مسابقه از براکت برنده‌ها، موموچی با کاراکتر زکو با اویل کینگ با کارکتر رشید مسابقه داد. در جریان یک مسابقه نفس‌گیر و هیجان‌انگیز، موموچی توانست از تجربه و توانایی‌های بسیار خوب خود در بازی‌های فایتینگ استفاده کند و اویل کینگ را با نتیجه نزدیک ۳-۲ شکست داد. مسابقات تاپ 8 استریت فایتر 5 در قالب مسابقات First to 3 برگزار می‌شود؛ ازاین‌رو هر بازیکنی که زودتر به سه‌ برد دست پیدا کند، برنده است. در دومین مسابقه براکت برنده‌ها هم برایان اف با کاراکتر بالراگ و جانی با کاراکتر کارین به‌مصاف یکدیگر رفتند. این دو ستاره مسابقات Final Round یک مسابقه جذاب دیگر را رقم زدند و در جریان آن جانی با نتیجه ۳-۲ برایان اف را شکست داد و به‌براکت بازنده‌ها فرستاد تا خودش در فینال براکت برنده‌ها، رقیب موموچی باشد.

مسابقات فاینال راند CPT 2019

در براکت بازنده‌ها و اولین بازی سین و پانک روبه‌روی یکدیگر قرار گرفتند. سین برای رسیدن به این جایگاه ایتاباشی زانگیف، یکی دیگر از چهره‌های سرشناس بازی‌ استریت فایتر، را از دور مسابقات حذف کرده بود. در این مسابقه پانک با اقتدار و تمرکز کامل مسابقه‌ی خود را آغاز کرد و از طریق کاراکتر کارین توانست سین با کاراکتر ایبوکی را با نتیجه ۳-۰ شکست دهد. در دومین مسابقه هم CJ Truth با کاراکتر کالین و Tempo Bison با کاراکتر بایسن به‌مصاف یکدیگر رفتند که در انتها CJ با نتیجه ۳-۱ پیروز شد. حال در براکت بازنده‌ها، ایول کینگ رقیب پانک شد و برایان اف در مقابل CJ Truth قرار گرفت. اویل کینگ متاسفانه نتوانست به‌نیمه‌نهایی براکت بازنده‌ها راه پیدا کند و با نتیجه ۳-۲ مغلوب پانک شد. CJ Truth هم در یک بازی نمایشی توانست برایان را از پیش روی بردارد. نکته جالب این مسابقه، این بود که CJ با کاراکتر کالین و پس از واگذار کردن اولین مسابقه به‌ برایان، به‌سراغ کمی و کاراکتر قدیمی خودش رفت و موفق شد در سه بازی پیاپی ‌برایان اف را شکست دهد.

مسابقات فاینال راند CPT 2019

در فینال براکت برنده‌ها، موموچی و جانی باید با یکدیگر بازی می‌کردند. نبرد استاد و شاگرد هیجان بالایی داشت و نشان داد که چرا موموچی یکی از بهترین بازیکن‌های Street Fighter V است. وی از طریق کاراکتر زکو توانست با نتیجه ۳-۱ جانی با کاراکتر کارین را شکست دهد تا جانی به براکت بازنده‌ها برود و منتظر برنده بازی پانک و CJ Truth بماند. در نبرد میان پانک و CJ Truth، پانک با نتیجه ۳ بر ۱ توانست حریف خود را مغلوب کند و در فینال براکت بازنده‌ها، به‌مصاف جانی برود. مسابقه میان جانی و پانک را می‌توان یکی از بهترین مسابقه‌های فاینال راند دانست. دو بازیکن حرفه‌ای با کاراکتری مشابه، وارد زمین مسابقه شدند که در نهایت پانک با عملکردی بهتر توانست جانی را با نتیجه ۳-۲ شکست دهد و به فینال بزرگ راه پیدا کند.

تا قبل از آغاز فینال خیلی از بیننده‌ها معتقد بودند که موموچی قهرمان خواهد شد؛ زیرا وی در راه رسیدن به فینال بازیکنان بزرگی را از پیش روی برداشته بود، اما از آن‌سو پانک هم تشنه‌ی قهرمانی بود و برای رسیدن به فینال بازیکن‌های مطرحی را کنار زده بود. وی برای اینکه قهرمان شود، باید سه بازی را برنده می‌شد تا براکت ریست شود و هر دو بازیکن در جایگاه مساوی قرار بگیرند؛ سپس سه بازی دیگر هم برنده می‌شد تا عنوان قهرمانی را از آن خود کند. پانک در ابتدا با نتیجه ۳-۰ موموچی را شکست داد تا هر دو بازیکن در قالب دو بازیکن بازنده در مقابل هم قرار بگیرند. در انتها هم با نتیجه ۳-۱ توانست موموچی را مغلوب کند تا قهرمان ایوو 2019 ژاپن در رتبه‌ دوم قرار بگیرد. در ادامه می‌توانید جایگاه هشت بازیکن برتر فاینال راند و اولین مسابقه Capcom Pro Tour 2019 را مشاهده کنید.

مسابقات فاینال راند CPT 2019

رتبهاسم بازیکنتیمکشورکاراکتر
۱پانکRECآمریکاکارین
۲موموچیویتریکسژاپنزکو
۳جانیفودوژاپنکارین
۴CJ Truthآمریکاکالین/کمی
۵اویل کینگUYUتایوانرشید
۵برایان افآمریکابالراگ
۷Tempo BisonBxAآمریکابایسن
۷سینریزرسنگاپورایبوکی


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده