نویسنده: مهرداد داودی
// پنجشنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۸

گزارش فروش سینمای ایران؛ ادامه فروش قوی پاردایس

در گزارش فروش این هفته سینمای ایران از ادامه‌ی فروش قوی فیلم سینمایی «پارادایس» و ادامه صدرنشینی «قانون مورفی» گفته‌ایم. با زومجی همراه باشید.

در هفته گذشته، بالاخره یک فیلم جدید اکران شد و این فیلم با توجه به ژانر کمدی‌اش خیلی زود جای خود را در بالای جدول پیدا کرد. در این هفته اما تازه‌اکران پرفروشی روی پرده نرفته است. در نتیجه با جدولی مشابه چند هفته‌ی گذشته طرفیم. در این هفته، رتبه اول در اختیار فیلم سینمایی «قانون مورفی» ساخته‌ی رامبد جوان است. این فیلم ایرانی در پنجمین هفته اکرانش ۱۷۱ سینما در اختیار داشت و ۸۰۰ میلیون تومان دیگر فروخت. «قانون مورفی» حالا به فروش کلی معادل ۷ میلیارد و ۸۶ ملیون تومان رسیده است. این فیلم سینمایی تا پایان اسفند ماه از شانس‌های فروش بالا محسوب می‌شود. رتبه دوم این هفته در اختیار «پارادایس» جدیدترین ساخته‌ی علی عطشانی است. این فیلم در دومین هفته‌اش ۸۱ سینما در اختیار داشت و ۶۵۴ میلیون تومان فروخت. فیلم ایرانی «پارادایس» حالا به مجموع فروشی معادل یک میلیارد و ۴۲۷ میلیون تومان رسیده است.

رامبد جوان قانون مورفی

رتبه سوم این هفته در اختیار فیلم کمدی «تخته گاز» است؛ ساخته‌ی محمد آهنگرانی در چهارمین هفته اکرانش در ۱۰۵ سینما به نمایش درآمد و توانست ۲۵۱ میلیون تومان بفروشد. این فیلم سینمایی تاکنون به صورت کلی یک میلیارد و ۲۶۵ میلیون تومان فروخته است.  رتبه چهارم این هفته به فیلم سینمایی «کلمبوس» به کارگردانی هاتف علیمردانی تعلق دارد. «کلمبوس» در هفته گذشته که نهمین هفته اکرانش بود، ۶۰ سینما در اختیار داشت و ۱۷۰ میلیون تومان فروخت. این فیلم سینمایی حالا در مجموع ۴ میلیارد و ۶۳۷ میلیون تومان درآمد داشته است. رتبه پنجم این هفته به کمدی سیاسی «مارموز» ساخته‌ی کمال تبریزی تعلق دارد. این فیلم سینمایی که در هفته‌های آغازین اکران فروش قوی‌ای داشت، حالا در هفته هشتم اکرانش با نمایش در ۶۶ سینما به فروش ۱۳۵ میلیون تومان رسیده است و به صورت مجموع ۶ میلیارد و ۱۹۵ میلیون تومان درآمد داشته است.

ده فیلم پرفروش هفته گذشته

ردیفنام فیلمهفتهفروش هفتگی
۱ قانون مورفی۵۸۰۰,۵۷۹,۰۰۰
۲پارادایس۲۶۵۴,۱۸۹,۰۰۰
۳تخته گاز۴۲۵۱,۰۱۱,۰۰۰
۴کُلمبوس۹۱۷۰,۰۷۴,۰۰۰
۵مارموز۸۱۳۵,۵۸۳,۰۰۰
۶دزد و پری ۲۶۱۳۴,۵۱۳,۰۰۰
۷بمب؛ یک عاشقانه۹۱۲۴,۰۶۲,۰۰۰
۸ترانه۲۶۶,۷۱۰,۰۰۰
۹پاستاریونی۱۰۵۹,۲۴۷,۰۰۰


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده