نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۱۲ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۴

موتور گرافیکی بازی Halo Infinite آزادی عمل بیشتری را برای خلاقیت فراهم می‌کند

دنیل جیانتی، آرشیتکت موتور گرافیکی Slipspace، می‌گوید: «نوآوری و خلاقیت، با توسعه‌ی این موتور گرافیکی» ساده‌تر خواهد شد.

مایکروسافت قصد دارد تا با انتشار بازی Halo Infinite، بار دیگر این مجموعه‌ی اسطوره‌ای را به جایگاه واقعی خود در میان بازی‌های مورد توجه مخاطبان بازگرداند. البته نمی‌توان گفت که این آی‌پی به طور کلی به حاشیه رفته یا در آستانه‌ی مرگ قرار دارد؛ اما مطمئناً جایگاه کنونی آن با روزهای اوج بازی‌های Halo فاصله‌ی زیادی دارد. اینکه Infinite می‌تواند بار دیگر Halo را به اوج رقابت برگرداند یا خیر، مسئله‌ای است که جای بحث دارد؛ اما تغییرات بزرگی که در رأس مدیریت پروژه Halo Infinite به وجود آمده است، وعده‌ی تغییرات چشم‌گیری را در جدیدترین بازی این مجموعه به هواداران می‌دهد.

یکی دیگر از عواملی که موجب تمایز این بازی از شماره‌های قبلی مجموعه Halo می‌شود، استفاده از موتور گرافیکی جدید Slipspace در ساختار آن است. دنیل جیانتی، آرشیتکت موتور گرافیکی اسلیپ اسپیس در مصاحبه با IGN می‌گوید که کارهای زیادی به منظور تحول موتور گرافیکی سابق 343Industries به انجام رسیده است. وی در اظهارات خود اشاره می‌کند که یکی از شکایت‌های پرتعدادی که از سوی مردم به دست آن‌ها می‌رسید، به عدم انعطاف و بیش از حد فنی بودن این موتور گرافیکی این استودیو ارتباط داشت. جیانتی عقیده دارد که این مشکل به طور کلی برطرف شده و موتور جدید این استودیو آزادی عمل به مراتب بیشتری را برای خلاقیت و نوآوری در ساختار بازی فراهم می‌کند. بانی راس، رئیس استودیوی 343Industries نیز پیش از این در رابطه با این موضوع گفته بود:

موتور Halo یک سیستم تکنیکال و مهندسی شده است که ایجاد تغییر و نوآوری در ساختار کلی بازی را به امری دشوار تبدیل کرده است. ما با اطلاع از این موضوع، تغییرات زیادی را در زمان توسعه‌ی بازی Halo 4 در این موتور ایجاد کردیم و فکر می‌کنم که عملکرد این بازی، به عنوان آخرین نسخه‌ از مجموعه Halo در نسل کنونی پلتفرم‌ها کاملاً قابل قبول بود.

ما به تیم توسعه‌دهندگان خود قول داده بودیم که برای پروژه Halo 5، روی ابزار و سایر جنبه‌های این موتور کار خواهیم کرد. در واقع ما در این موضوع پیش قدم نشدیم و این خود افراد تیم بودند که این درخواست را مطرح کردند. ما این درخواست را کاملاً برحق می‌دانستیم و در حال حاضر تیم سازندگان با تمرکز بالا مشغول فعالیت روی موتور گرافیکی استودیو هستند.

با اینکه هنوز اطلاعات چندانی از موتور گرافیکی Slipspace به دست ما نرسیده، به نظر می‌رسد که با تغییرات چشم‌گیری مواجه خواهیم بود. Halo Infinite علاوه بر پلتفرم‌های پی سی و ایکس باکس وان، به عنوان یکی از اولین بازی‌های کنسول جدید ایکس باکس اسکارلت نیز عرضه خواهد شد. باید دید که آیا این مجموعه می‌تواند بار دیگر به روزهای اوج خود بازگردد یا شرایط به گونه‌ی دیگری رقم خواهد خورد.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده