// شنبه, ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۵۹

استودیو سازنده بازی Wildstar تعطیل می‌شود

کمپانی NCSoft اعلام کرد که استودیو سازنده بازی Wildstar یعنی کارباین تعطیل می‌شود و سرورهای بازی نیز غیر فعال خواهند شد.

استودیو کارباین (Carbine) که تیم توسعه دهنده آن از افراد سابق بلیزارد تشکیل شده است قصد دارد که کسب‌وکار خود را تعطیل کند. سرور‌های بازی MMO این استودیو یعنی بازی Wildstar نیز پس از تعطیل شدن استودیو، غیر فعال خواهند شد.

کمپانی مالک این استودیو یعنی NCSoft در بیانیه‌ای به سایت کوتاکو در مورد تصمیم جدید گفت:

امروز، ما استودیو کارباین را تعطیل و فرآیند خاموش کردن سرور‌های بازی WildStar را نیز شروع می‌کنیم.

گویا کاربرانی که تا پس از تاریخ ۱ جولای (۱۰ تیر ماه) در بازی پول خرج کرده‌اند می‌توانند برای پس گرفتن این هزینه‌ها اقدام کنند. NCSoft در ادامه افزود:

همچنین ما در حال شناسایی تیم‌هایی هستیم که بتوانند فرآیند خاموش کردن سروری‌های بازی Wildstar را به انتها برسانند. این تصمیم‌ها برای ما بسیار دشوار است و ما هم‌اکنون در حال تغییر وظایف نفرات هستیم که این تصمیم را هرچه زودتر عملی کنیم.

به نقل از کوتاکو، پس از بسته شدن استودیو کاربین بیش از ۵۰ نفر شغل خود را دست خواهند داد. استودیو یاد شده اولین بازی خود یعنی Wildstar را در سال ۲۰۱۴ میلادی منتشر کرد. بازی مذکور در ابتدا به صورت پولی قابل تجربه بود و پس از به وجود آمدن مشکلاتی، سازندگان آن را با آپدیتی به طور رایگان یا به اصطلاح Free to Play در سال ۲۰۱۵ در دسترس کاربران قرار دادند. در ماه‌های اخیر استودیو یاد شده در حال جذب نیرو‌های بااستعداد بود که به این شکل بتواند پروژه‌های جدید توسعه دهد که اکنون گویا این موضوع منتفی شده است و شاهد بسته شدن استودیو هستیم.

در سال ۲۰۱۶ استودیو کاربین با توجه به عملکرد ضعیف بازی Wildstar در بازار با مشکلات مالی و اقتصادی روبه‌رو شد. پس از آن نیز شاهد لغو شدن عرضه بازی در چین بودیم که این موضوع نیز برنامه‌های مالی سازندگان را با مشکل مواجه کرد. در آن زمان سازندگان قرار بود که بازی وایلدستار را برای ایکس ‌باکس وان و پلی ‌استیشن 4 پورت کنند که این موضوع نیز هیچ وقت اتفاق نمی‌افتد.

نظرات خود را در مورد تعطیل شدن استودیو و غیر فعال شدن سرورهای بازی Wildstar با زومجی در میان بگذارید.


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده