نویسنده: علی گودرزی
// شنبه, ۳ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۹

جزئیات بیشتری از گیم پلی و داستان بازی Left Alive منتشر شد [گیمزکام 2018]

در جریان گیمزکام 2018، جزئیات تازه‌ای از گیم‌پلی و داستان بازی Left Alive مشخص شد.

در جریان گیمزکام سال جاری، اطلاعات جدید از کلیت بازی Left Alive، جدیدترین اثر کمپانی اسکوئر انیکس، منتشر شد. در این اطلاعات آمده است که داستان بازی با حمله‌ی ارتش یکی از کشورهای همسایه به یک شهر مرزی آغاز می‌شود و علاوه بر سربازان این شهر، مردمش هم به بدترین شکل ممکن قتل عام می‌شوند و یکی از بزرگ‌ترین سوالات موجود در بازی این است که چرا چنین اتفاقی باید رخ بدهد؟

Left Alive

داستان بازی با تمرکز روی سه شخصیت اصلی (که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید) روایت می‌شود؛ این سه نفر در یک شهر گرفتار شده‌اند و سرنوشت‌شان به هم گره خورده است. کاراکتری که در سمت چپ تصویر دیده می‌شود، یک سرباز وظیفه‌شناس اما کم‌تجربه است. زنی که در سمت راست دیده می‌شود، یک پلیس و صدالبته یک کهنه‌سرباز است که از یک بیماری قدیمی مربوط به ناحیه‌ی سرش رنج می‌برد؛ دردی که در طول داستان بازی هم او را همراهی و اذیت خواهد کرد و شخصیتی که در میان این دو قرار دارد، یک زندانی فراری است که تا قبل از اتفاقات بازی، قرار بود اعدام شود اما دست سرنوشت او را زنده نگه داشته است.

بازی Left Alive یک شوتر سوم‌شخص است که شما در آن یکی از این سه کاراکتر را کنترل می‌کنید و در برخی قسمت‌ها هم از ربات‌های غول‌پیکر (Mech) برای پیش‌روی در بازی استفاده خواهید کرد. شرایط داستانی بازی باعث می‌شود که منابع محدودی در دسترس‌تان قرار بگیرد و به همین دلیل، Left Alive را نمی‌توان مانند سایر شوترهای موجود جلو برد و اگر بخواهید این‌گونه در بازی عمل کنید، خیلی زود مهمات‌تان تمام می‌شود؛ سوییچ کردن بین کاراکترها هم تفاوت چندانی در روند بازی ایجاد نمی‌کند چرا که آن‌ها از نظر توانایی، نسبت به یکدیگر برتری خاصی ندارند و بازی در نقش هرکدام از آن‌ها، حس و حالی مشابه را القا خواهد کرد.

در این بازی برای مقابله با شرایط سخت موجود و کمبود مهمات، به ساخت و ساز روی خواهید آورد. شما می‌توانید آیتم‌های مختلفی همچون کوکتل مولوتوف و تله‌های مختلف بسازید. همچنین می‌توانید با ساخت یک وسیله‌ی اسکنر مانند، مکان دشمنان را به راحتی پیدا کنید. وجود محدودیت در تحمل وزن آیتم‌های موجود در کوله‌پشتی نیز توسط سازندگان تایید شده است.

توشیفومی نابشیما، کارگردان بازی، درباره‌ی سیستم مبارزات و ساخت و ساز بازی می‌گوید:

در مبارزات و سیستم ساخت و ساز بازی، المان‌های سبک معمایی دیده می‌شود. اینکه شما چطور از منابع خود در ساخت تله و آیتم‌های مختلف و از نقشه‌ی بزرگ بازی برای دور زدن دشمنان استفاده می‌کنید، یک‌سری مکانیک معمایی به بازی اضافه کرده است. شما این بازی را هم به صورت شوتر و هم به صورت مخفیانه و با استفاده از تله‌های مختلف می‌توانید جلو ببرید. دادن آزادی عمل بالا و بازگذاشتن دست کاربران در پیش‌برد بازی به سبک خاص خودشان، از مواردی بود که دوست داشتیم در بازی‌مان پیاده کنیم.

تهیه کننده‌ی بازی یعنی شینجی هاشیموتو هم درباره‌ی بازی چنین نظری را مطرح کرده است:

این بازی بیشتر مثل شطرنج می‌ماند تا یک اثر شوتر. بازی‌ که شما در آن به دفعات بمیرید یک بازی شوتر نیست؛ در Left Alive باید مثل یک شطرنج‌باز پیش‌روی کنید و از آن لذت ببرید.

همانطور که پیش‌تر اشاره شد، در بازی یک‌سری ربات Mech با نام Wanzer وجود دارد که هم شخصیت‌های اصلی و هم دشمنان می‌توانند از آن استفاده کنند. هنگامی که کاراکترهای اصلی توسط یکی از Wanzer های دشمنان مورد حمله قرار بگیرند، شانس بقای آن‌ها بسیار پایین خواهد بود اما، راه‌هایی هم برای مقابله با این غول‌های آهنی وجود دارد. با این ربات‌های بزرگ می‌توانید سرباز‌های دشمن را فقط با یک ضربه ناکار کنید!

در هر قسمت از نقشه‌ی بازی و درکنار هدف اصلی که به شما داده می‌شود، یک سری کوئست جانبی با موضوع نجات دادن مردم غیرنظامی از میدان‌های نبرد هم به شما داده می‌شود و با انجام دادن این ماموریت‌ها، درجه‌ی اعتماد مردم به کاراکترهای اصلی بازی بیشتر خواهد شد.

برای انجام دادن این ماموریت‌ها هیچ اجباری وجود ندارد. به عنوان مثال شما در حال رد شدن از جایی هستید که به ناگهان می‌بینید که یک شهروند توسط چند سرباز گرفتار شده و ممکن است تا چند لحظه دیگر کشته شود؛ حال این به شما بستگی دارد که به سرعت وارد عمل شوید و شهروند مذکور را نجات بدهید، یا اینکه به راه خود ادامه بدهید و او را نادیده بگیرید.

ناباشیما در این باره می‌گوید:

یکی از اصلی‌ترین جنبه‌های خط داستانی بازی این است که بازیکنان مجبور هستند انتخاب کنند و تصمیم بگیرند؛ یعنی برای یک مشکل راه حل پیدا کنند، وارد عمل شوند و با آزمون و خطا، مسیر خود را پیش‌ببرند.

سازندگان بازی هنوز تاریخ انتشار بازی را مشخص نکرده‌اند و در پاسخ به این سوال که بازی چه زمانی منتشر می‌شود گفتند که باید منتظر اطلاعات بیشتری از بازی در ماه سپتامبر (شهریور-مهر) باشیم.

بازی Left Alive در تاریخی نامشخص راهی پلی استیشن 4 و پی سی خواهد شد.


منبع Gematsu
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده