// پنجشنبه, ۱۴ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۳۵

معرفی بازی موبایل Up Left Out

بازی موبایل Up Left Out معماهایی با سبک و سیاق جدید را به بازیکنان ارائه می‌دهد و تا آخرین نفس می‌تواند چالش برانگیز باشد. با زومجی و معرفی این بازی همراه شوید.

بازی موبایل Up Left Out اثری است که جان تازه‌ای به سبک پازل می‌دهد و با داشتن خلاقیتی ساده می‌تواند تا روزها و ماه‌ها چالش‌های سختی را برای بازیکنان فراهم کند. این بازی اندروید و آیفون با اینکه گیم‌پلی و گرافیک خاصی ندارد، اما به مانند همه بازی‌های شاخص این سبک و تنها با داشتن ایده ناب و جذاب بسیار سرگرم‌کننده ظاهر شده است. 

بازی را می‌توان اثر عجیبی دانست که به صورت مینیمال طراحی شده است و هیچ گونه نوشته‌ای در بازی وجود ندارد. بله دقیقا همینطور است و شما وقتی بازی را اجرا می‌کنید، مستقیما به اولین مرحله بازی سوئیچ می‌شوید و بدون هیچگونه راهنمایی و مقدمه‌ای باید شروع به حل کردن پازل‌ها کنید. پازل‌ها روند ساده‌ای دارند و بازی از شما تنها یک چیز می‌خواهد: المان‌های مشخص کننده در بازی باید از حالت قفل خارج شوند و با انجام دادن این کار برای تمامی این المان‌ها، شما برنده می‌شوید و مرحله بعدی در انتظار شما خواهد بود. در ابتدا با ساده‌ترین پازل شروع می‌کنید و پس از اینکه با ریتم کلی کار آشنا شدید، کار به پازل‌های سخت‌تر با چالش فکری بزرگ‌تر می‌رسد که باید آمادگی رویارویی با آن‌ها را داشته باشید.

Up Left Out
Up Left Out
Up Left Out

به طرز عجیبی بازی هیچ نکته اضافی دیگری ندارد و صرفا ۵۰ مرحله پشت سر هم ظاهر می‌شوند و شما باید مراحل را یک به یک حل کنید و به جلو پیش روید. هیچ امتیازی در بازی ثبت نمی‌شود و هیچ عنصر کمک‌کننده‌ای نیز در اختیار شما نخواهد بود. مرحله‌ها رفته رفته سخت‌تر می‌شوند و المان‌های جدیدتر نظیر خطوط جداکننده که با دکمه‌های خاصی کنترل می‌شوند، به بازی اضافه می‌شوند. سر راست بودن بازی، جای تشویق دارد و سازندگان از ایده خلاقانه و جالبی برای به چالش کشیدن تفکر بازیکنان استفاده کرده‌اند. بازی به وضوح مشخص می‌کند که برای موفقیت یک اثر تنها ایده و خلاقیت کافی است و حتی اگر بازی‌تان هیچ چیز دیگری نداشته باشد، می‌توانید تنها روی همین موارد تمرکز داشته باشید. بازی ثابت می‌کند که بازی سازی چیز چندان پیچیده‌ای هم نیست و داشتن ایده درست، خیلی مهم‌تر از پرداختن به بخش‌های گرافیکی بازی است.

بازی هیچ‌گونه متنی ندارد و یک اثر مینیمال خلاقانه محسوب می‌شود

طراحی هنری بازی تنها به المان‌ها و صداگذاری بازی بعد از اتمام هر مرحله خلاصه می‌شود و از این نظر عالی کار شده است. بعضی از قفل‌ها با یک تغییر خانه باز می‌شوند و در مراحل بعدی، طول این المان‌ها بزرگ‌تر می‌شود و شما برای بازکردن آنها به محیط بیش‌تری احتیاج خواهید داشت. گاهی المان‌ها قابل چرخش خواهند بود و می‌توانید با برنامه‌ریزی دقیق، یک به یک آن‌ها را آزاد کنید و مراحل را به پایان برسانید. بازی چالش خوبی را به صورت روزانه برای شما در نظر می‌گیرد و می‌توانید هر زمان یکی از این مراحل را حل کنید و مهارت‌های خود را تمرین کنید. چنین چیزی می‌تواند چالش فکری جالبی برای بازیکنان باشد. برخی از عناصر در بازی صرفا مانعی برای حل پازل‌ها هستند و به طور مستقیم نقشی در بازی ندارند؛ در واقع کنار گذاشتن صحیح آن‌ها و عبور دادن درست المان‌ها در حضور این موانع، چالشی است که باید همواره در نظر داشته باشید و سعی کنید ابتدا با تفکر روی برد بازی، راه‌ها را در ذهن خود داشته باشید و سپس حرکات خود را یکی یکی انجام دهید. بعضی اوقات بازی روی اعصابتان می‌رود و همین عاملی برای نشان دادن عالی ظاهر شدن بازی در زمینه طراحی پازل‌ها است.

Up Left Out
Up Left Out
Up Left Out
چالش‌ها در مراحل بالاتر، مشکل‌تر می‌شوند و تمرکز فکری بالایی از بازیکن انتظار می‌رود

سازندگان قبل از انتشار این اثر، منتشر کننده بازی‌هایی نظیر Hook ،Klocki و PUSH بوده‌اند و موفقیت کسب شده در این آثار، نشان می‌دهد که می‌توان با اعتماد کامل به سراغ این اثر رفت و دوباره وارد ماجراجویی جدید سازندگان بازی شد. کلیت این بازی روی بردی قرار گرفته است که معمولا یک جای خالی دارد و بازیکن تنها با استفاده از آن باید تمامی قفل‌ها را باز کند و مرتبا جایگاه خانه‌ها را تغییر دهد. در ابتدا این روند بسیار ساده است، اما با پیشرفت مراحل حتی نیاز می‌شود که بارها و بارها کارهایی تکراری را انجام دهید و با آزمون و خطا پیش بروید تا موفق شوید. تمامی‌ مراحل تا انتها تازگی خودشان را دارند و حتی می‌توانید بازی‌هایی راکه قبلا انجام داده‌اید برای بار چندم انجام دهید و راه‌های دیگری را برای پایان دادن به آن‌ها در نظر بگیرید. این تازگی نشان‌ می‌دهد که چقدر ایده بازی قدرتمند است و می‌تواند تا مدت‌ها در ذهن بازیکنان باقی بماند.

بازی Up Left Out تنها یک وظیفه به شما داده است و آن هم باز کردن قفل تمامی المان‌های برد بازی است. طراحی‌های متنوع صفحه بازی و اضافه شدن ویژگی‌های جدید به گیم‌پلی بازی، باعث می‌شود که چالش فکری بیش از هر چیز دیگری در این اثر دیده شود. این بازی را می‌توانید از پلی‌استور و اپ‌استور برای سیستم عامل اندروید و iOS دریافت کنید.

دانلود بازی اندروید و آیفون Up Left Out


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده