نویسنده: مهرداد داودی
// دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۵۸

خاویر باردم از تجربه همکاری با اصغر فرهادی می‌گوید

خاویر باردم، بازیگر نام‌آشنای اسپانیایی در مصاحبه‌ای در رابطه با تجربه‌اش از همکاری با اصغر فرهادی در فیلم همه می‌دانند می‌گوید.

خاویر باردم در کنار پنه لوپه کروز یکی از بازیگران جدیدترین فیلم اصغر فرهادی است. فیلم اسپانیایی زبان «همه می‌دانند» تازه‌ترین فیلم اصغر فرهادی است که قرار است در چند روز آینده پس از نمایش به عنوان فیلم افتتاحیه جشنواره کن، در کشور فرانسه اکران شود. به تازگی خاویر باردم، در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه درباره فیلم همه می دانند گفته است که وقتی این کارگردان ایرانی به او گفته قصد دارد فیلمی اسپانیایی زبان بسازد که داستانش در اسپانیا می‌گذرد، از تصمیم شجاعانه فرهادی تعجب کرده است. باردم در ادامه می‌گوید:

بعد از دیدن فیلم گذشته متوجه شدم که او می‌تواند این کار را انجام دهد. این فیلم بیشتر از هر فیلم اسپانیایی که در اسپانیا ساخته شده، اسپانیایی است.

خاویر باردم با مقایسه دو فیلم «همه می‌دانند» و «ویکی کریستینا بارسلونا» گفت:

فیلم وودی آلن درباره کلیشه‌هاست؛ درباره چیزهایی که گردشگران خارجی به دنبالش هستند و به خاطر آن به بارسلونا سفر می‌کنند. اما اصغر فرهادی چیز دیگری است. اصغر فرهادی خیلی واقع‌گراست. من در فیلم فرهادی رایحه اسپانیا را حس می‌کنم و این کشور را، این شهر را و آدم‌های توی فیلم را باور می‌کنم.

باردم در رابطه با مشورت دادن به فرهادی درباره زبان اسپانیایی می‌گوید:

ما به او درباره زبان اسپانیایی و پیچیدگی‌هایش مشورت دادیم، اما اصغر فرهادی پیش از شروع فیلم خیلی در این باره می‌دانست و نود و نه درصد فیلم، اثر خود اوست با همه عناصر فیلم‌هایش. شخصیت‌های فیلم‌های فرهادی اغلب آدم‌های خیلی خوب، ساده و مهربانی هستند که در شرایط خیلی سخت قرار می‌گیرند، اما این‌بار، این جنبه دلهره‌آور فیلم است که شما را علاقمند می‌کند که بفهمید چه اتفاقی دارد می‌افتد و بعد روی صندلی میخکوب می‌شوید.

فیلم همه می‌دانند همچنین در بخش مسابقه جشنواره کن حضور خواهد داشت. چندی پیش نیز دیگر بازیگر اصلی فیلم یعنی پنه لوپه کروز صحبت‌هایی درباره همکاری با اصغر فرهادی کرد. شرکت پخش کننده این فیلم هم از بلند پروازانه بودن فیلم صحبت کرده بود. خود اصغر فرهادی نیز مدتی پیش اطلاعات تازه‌ای از فیلم به اشتراک گذاشت.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده