نویسنده: مهرداد داودی
// یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۰۴

اطلاعات جدیدی از فیلم همه می دانند منتشر شد

اصغر فرهادی در مصاحبه‌ای با رسانه‌های فرانسوی اطلاعاتی در رابطه با فیلم جدیدش ارائه کرد. همچنین چند تصویر جدید از این فیلم منتشر شد.

اصغر فرهادی، کارگردان ایرانی که فیلم جدیدش به نام همه می دانند در انگلیسی Everybody Knows و در اسپانیایی Todos los saben نامیده می‌شود، در مصاحبه‌ای با رسانه‌های فرانسوی در رابطه با این فیلم صحبت‌هایی کرد. به گزارش دنیای تصویر، اصغر فرهادی در رابطه با فیلم «همه می‌دانند» چنین گفت:

پانزده سال پیش به جنوب اسپانیا سفر کردم، در یکی از شهرها چند عکس از یک دختر روی دیوار دیدم و پرسیدم کیست؟ به من گفتند که این بچه گم شده و خانواده‌اش به دنبال او می‌گردند. این اولین جرقه‌ای بود که سال‌ها در ذهنم ماند و به داستانم منجر شد.

فرهادی در ادامه گفت:

داستان در یک شهرستان اتفاق می‌افتد و در مورد روابط بین اعضای آن شهرستان است؛ روابطی که اصلا از جنس مردم شهرنشین نیست. مردم شهرستان همدیگر را می‌شناسند؛ چون جمعیتش لزوما کم است. همین مسئله داستانت را قوت می‌دهد. اگر قصه در شهر اتفاق می‌افتاد مسیر دیگری داشت؛ چون مردمش راحت از کنار هم می‌گذرند. من علاقه داشتم که در لوکیشن فیلم را ضبط کنم و شهرستانی که رفتیم خیلی به من کمک کرد. یکی از چیزهای لذت‌بخش پروژه بودنش میان آنهمه مزرعه بود با جهانی شهرستانی که مردمش بعد از ظهر در میدان شهر همدیگر را می‌بینند. نکته دیگر مواجهه ساده‌انگارانه کاراکترهای فیلم با موقعیت‌های پیچیده بود و دقیقا قراردادن پروتاگونیست‌های قصه در این فضا سادگی را تقویت می‌کند.

اصغر فرهادی در ادامه صحبت‌هایش چنین گفت:

چیزی که من همیشه در هرکدام از فیلم‌هایم پررنگ می‌کنم، همان چیزی است که خودم و جهان امروز بیش از هرچیزی نیاز دارد: همدلی برای انسان‌ها در فراسوی مرزها و فرهنگ‌ها!

در زیر نیز می‌توانید تصاویر تازه‌ی فیلم همه می‌دانند را ببینید.

فیلم همه‌ می‌دانند به عنوان فیلم افتتاحیه جشنواره کن انتخاب شده است. این فیلم همچنین در بخش مسابقه جشنواره کن حاضر خواهد بود. فیلم جدیدی اصغر فرهادی یک روز پس از آغاز جشنواره کن (۱۹ اردیبهشت) در ۴۰۰ سینمای کشور فرانسه اکران خواهد شد. مدتی پیش نیز فیلم «همه می‌دانند» برای جمعی از منتقدان فرانسوی پخش شد که با بازخورد مثبت آن‌ها همراه بود. تیم زومجی همچنین یک آیتم ویدیویی اختصاصی در رابطه با اطلاعات منتشر شده از این فیلم تهیه کرده است. کمپانی پخش کننده فیلم نیز صحبت‌هایی از بلندپروازی‌ این فیلم گفته بود. تاکنون یک تریلر از تازه‌ترین فیلم اصغر فرهادی منتشر شده است که می‌توانید آن را در زیر ببینید.

دانلود از آپارات

نظر شما کاربران زومجی در رابطه با صحبت‌های اصغر فرهادی چیست؟


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده