نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۱

جدول فروش هفتگی انگلستان: ادامه قدرت‌نمایی God of War با پنجمین صدرنشینی متوالی

در هفته‌ای که فقط شاهد حضور یک بازی کاملا جدید در بین ۱۰ بازی پرفروش انگلستان هستیم، God of War پنجمین صدرنشینی متوالی خود را جشن گرفت. 

بنا به گزارش وب‌سایت چارت ترک که وظیفه انتشار آمار فروش بازی‌ها را در انگلستان بر عهده دارد و در جدیدترین اخبار بازی، بازی God of War، ساخته استودیو سانتا مونیکا، این هفته پنجمین صدرنشینی متوالی خودش را در انگلستان جشن گرفت. این بازی هفته گذشته و با چهارمین صدرنشینی متوالی، از این حیث در بین بازی‌های انحصاری پلی‌استیشن 4 رکورد‌دار شد و این هفته هم رکورد خودش را بهبود بخشید. جالب است بدانید که در طول تاریخ، بازی Gran Turismo 3 کنسول پلی‌استیشن 2 با هشت هفته صدرنشینی متوالی و نسخه پلی‌استیشن 3 بازی The Last of Us هم با ۶ هفته صدرنشینی متوالی بهترین وضعیت را از این حیث در بازی‌های سونی دارند و باید منتظر ماند و دید که آیا گاد آف وار قادر خواهد بود رکورد این دو بازی را هم بشکند یا خیر. 

اما از بحث بازی God of War که بگذریم، در رتبه دوم جدول فروش هفتگی انگلستان شاهد بازی FIFA 18 هستیم که نسبت به هفته گذشته، دو پله صعود را تجربه کرده است. در حالی که طی هفته‌های اخیر شاهد بازی کاملا جدید خیلی موفقی نبودیم، این هفته نینتندو بازی Hyrule Warriors: Definitive Edition را برای نینتندو سوییچ منتشر کرد که این بازی توانست در هفته انتشار خود در رتبه خوب سوم قرار بگیرد. علاوه بر این رتبه بعدی جدول یعنی رتبه چهارم هم در اختیار یک بازی دیگر از نینتندو است؛ بازی Donkey Kong Country: Tropical Freeze که البته این هفته دو پله سقوط داشته است. 

در رتبه پنجم جدول فروش هفتگی انگلستان شاهد بازی Far Cry 5 هستیم که این ساخته یوبی‌سافت هم این هفته دو پله سقوط داشته است. بازی Lego Marvel Super Heroes 2 که هفته پیش در رتبه هفتم جدول قرار داشت، این هفته صعودی یک پله‌ای را تجربه کرده است و در رتبه شِشُم دیده می‌شود. از آنطرف در جایگاه هفتم جدول این هفته، شاهد یک بازی دیگر از Ubisoft یعنی Assassin's Creed: Origins هستیم که این بازی هم صعودی یک پله‌ای داشته است. 

پیش از این دو نماینده نینتندو در جدول فروش این هفته را معرفی کرده بودیم، اما این شرکت ژاپنی یک بازی دیگر هم در رتبه هشتم دارد؛ بازی Mario Kart 8 Deluxe که این هفته دو پله سقوط داشته است و از رتبه ششم به این جایگاه رسیده است. بازی بعدی جدول اما پای ثابت همیشگی آن یعنی GTA V است که نسبت به هفته گذشته تغییری در جایگاه آن دیده نمی‌شود و در رتبه دهم هم شاهد بازی Call of Duty: WWII هستیم که بیش‌ترین صعود را در بین ۱۰ بازی پرفروش هفته داشته است و از رتبه ۱۶ به این جایگاه رسیده است. 

در ادامه با جدول فروش انگلستان منتهی به ۱۹ می (۲۹ اردیبهشت) همراه باشید:

رتبه فعلیرتبه قبلینام بازینکته قابل ذکر
۱۱

God of War

پنجمین صدرنشینی متوالی
۲۴

FIFA 18

-
۳-

Hyrule Warriors Definitive Edition

اولین هفته انتشار
۴۲

Donkey Kong Country: Tropical Freeze

-
۵۳

Far Cry 5

-
۶۷

Lego Marvel Super Heroes 2

-
۷۸

Assassin's Creed Origins

-
۸۶

Mario Kart 8 Deluxe

-
۹۹

Grand Theft Auto V

-
۱۰۱۶

Call of Duty: WWII

ورود مجدد به جمع ۱۰ بازی پرفروش


منبع چارت ترک
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده