// پنجشنبه, ۱۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۲

معرفی بازی SHINE: ماجراجویی با نور

SHINE - A Journey Of Light یک اثر متفاوت و به یاد ماندنی برای گوشی‌های هوشمند است که با طراحی‌های دست ساز خود چشم هر بازیکنی را به خود خیره خواهد کرد. با معرفی این بازی زیبا در زومجی همراه باشید.

هر روزه در اپ‌استور و پلی‌استور بازی‌های اکشن و سراسر هیجان زیادی عرضه می‌شوند و مخاطبین زیادی هم این سبک از بازی‌ها را دنبال می‌کنند. اما در این بین سیل عظیم بازی‌های شلوغ و پر سر و صدا، همواره آثاری آرام و زیبا دیده می‌شوند که تجربه‌ای بسیار خاص و متفاوت از سایر بازی‌ها ارائه می‌دهد. بازی‌هایی مانند Monument Valley و Alto's Odyssey که با طراحی‌های بی نظیر و خاص خود چشمان هر بیننده‌ای را جلب خود می‌کنند و با موسیقی‌های آرام بخش و کلاسیک، نام خود را در میان بازی‌های درجه یک و خوش ساخت پلتفرم موبایل ثبت می‌کنند. SHINE هم از آن دسته بازی‌هایی است که آرامش و زیبایی را به اکشن و شلوغی ترجیح داده و خود را به عنوان مرهمی بر این شلوغی و ناآرامی‌های پی در پی و روزمره معرفی می‌کند. این بازی که به طور انحصاری و رایگان برای سیستم‌عامل iOS عرضه شده، جدیدترین ساخته‌ی استودیو Fox & Sheep Gmbh است که راه متفاوتی را نسبت به سایر بازی‌های عرضه شده توسط این استودیو ر پیش می‌گیرد. بازی برای دستگاه‌های آیفون و آیپد حجمی حدود ۵۶۰ مگابایت دارد و بازیکنان باید برای باز کردن تمامی مراحل بازی مبلغ ۳.۹۹ دلار را پرداخت کنند. یکی از نقاط قوت بازی این است که در آن خبری از تبلیغات مزاحم و آیتم‌های خرید‌ درون برنامه‌ای نیست و بازیکنان یک اثر خالص را تجربه خواهند کرد.

shine

SHINE بیشتر یک اثر تعاملی و یک تجربه‌ی زیبای بصری به شمار می‌رود و در آن خبری از گیم‌پلی پیچیده و هیجان انگیز نیست. شاید در بخش کنترل‌ها و گیم‌پلی بتوان گفت که این بازی از اثر موفق Badlands الهام گرفته است. در هر مرحله SHINE بازیکنان کنترل یک تکه‌ی کوچک نور را بر عهده دارند که در غارهای تاریک و سیاه به دام افتاده و به مرور از بین می‌رود. بازیکنان باید با رسیدن به نور‌های مختلفی که در طول مسیر هر مرحله وجود دارند، غار را روشن نگه دارند و خود را به انتهای مرحله برسانند. به طور کلی در بازی ۴۰ مرحله وجود دارد که قسمت ابتدایی آن به طور رایگان قابل بازی است اما برای تجربه‌ی کامل بازی باید بازی را به طور کامل با قیمت ۳.۹۹ دلار خریداری کرد.

موسیقی‌های آرامش بخش و طراحی‌های چشم نواز، از نقاط قوت SHINE به شمار می‌آیند

همانطور که اشاره شد، در SHINE شاهد ۴۰ مرحله هستیم که تک تک‌ آنها توسط طراح آلمانی بازی، الیور پاپ (Oliver Popp) به صورت دستی طراحی شده‌اند. حاصل کار این طراحی‌های دست ساز یک شاهکار زیبای بصری است که بازیکنان می‌توانند به راحتی محو طراحی‌های زیبای محیط بازی شوند و از تماشای این ماجراجویی آرام اما جذاب لذت ببرند. در توضیحات بازی در اپ‌استور به این مسئله اشاره شده است که SHINE یک تجربه‌ی ماجراجویی با محوریت دوستی در یک محیط و اتمسفر غرق در نور و سایه است. این موضوع در طراحی‌های بازی به قدری ملموس است که هر بازیکن بدون توجه با توضیحات اپ‌استور، می‌تواند به آن اشاره کند. طراحی‌های متنوع اما جذاب بازی بسیار خاص هستند و بازیکنان می‌توانند یکی از بهترین آثار از این لحاظ را در پلتفرم موبایل تجربه کنند.

shine

پس از آغاز بازی SHINE سازندگان به بازیکنان پیام Best With Headphones را می‌دهند که نشانگر اهمیت این بخش از نظر سازندگان بازی است. در این بخش ۱۵ قطعه‌ی موسیقی زیبا و آرامش بخش برای این بازی تهیه و ساخته شده است که لذت تجربه‌ی بازی با هدفون را چندین برابر کرده است. دقت سازندگان به کوچیک‌ترین جزییات در این بخش و استفاده از موسیقی‌های جدید و مخصوص خود بازی، قابل تحسین است و بخش صداگذاری و موسیقی متن از قوی‌ترین بخش‌های بازی است.

SHINE - A Journey Of Light یکی از خاص‌ترین و زیبا‌ترین تجربه‌های بازی‌های ماجراجویی در سیستم‌عامل iOS است که با طراحی‌های دست ساز و موسیقی‌های اصیل و اورجینال خود، میتواند به یکی از به یاد ماندنی‌‌ترین آثاری تبدیل شود که بازیکنان در پلتفرم موبایل آن را تجربه کرده‌اند.

دانلود بازی آيفون و آیپد Shine - A Journey Of Light


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده