نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۲۶ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۲

توضیحات کارگردان Final Fantasy XV در مورد استودیو جدید خود

هاجیمه تاباتا اخیرا در جریان یک لایو استریم از استودیو جدید خود و همچنین دلایل جدا شدنش از اسکوئر انیکس صحبت کرده است. 

چندی پیش اسکوئر انیکس اعلام کرد که برخی از DLC‌های آینده بازی Final Fantasy XV لغو شده‌اند و همچنین هاجیمه تاباتا، کارگردان این بازی، از اسکوئر انیکس جدا شده است. در پی این موضوع تاباتا چندی پیش از تاسیس استودیو جدید خودش خبر داد که قرار است در آن به ساخت بازی‌هایی خلاقانه و جدید بپردازد. حال وی در جریان یک لایو استریم با حضور نیکو نیکو، اطلاعات بیش‌تری در مورد استودیو جدید خود و دلایل جدا شدنش از اسکوئر انیکس ارائه کرده است. 

بر این اساس تاباتا اعلام کرد که چند نفر دیگر به استخدام JP Games، استودیو جدید این بازیساز، درآمده‌اند با این حال اعضا کماکان در حال جستجو برای پیدا کردن یک فضای مناسب برای استودیو هستند. وی در ادامه گفت که JP Games هنوز اعضای بسیار کمی دارد اما به مرور زمان قطعا تعداد اعضا هم بیش‌تر خواهد شد. 

یکی از مواردی که این بازیساز تاکید زیادی روی آن داشت، مستقل بودن استودیو است؛ به این شکل که JP Games قرار نیست از پول سرمایه‌گذاران خارجی استفاده کند و همه هزینه‌هایش را خودش تامین خواهد کرد. اما با وجود مستقل بودن و تعداد کم اعضا، تاباتا قصد دارد در استودیو جدیدش بازی‌های بزرگ و با‌کیفیتی (AAA) بسازد که برای پلتفرم‌هایی چون موبایل، کنسول‌ها و پی‌سی منتشر خواهند شد. 

تاباتا همچنین در این لایو استریم اعلام کرد که قصد دارد در JP Games شیوه جدیدی از توسعه بازی را پیش بگیرد و برای این منظور از روش توسعه بازی مبتنی بر فضای ابری (Cloud Based) استفاده خواهد کرد که باعث می‌شود بسیاری از مشکلات موجود حل شوند. 

در نهایت تاباتا اشاره‌ای هم به دلایل جدا شدنش از اسکوئر انیکس داشت و تاکید کرد که این جدایی، صرفا حالت استعفا داشته و وی اخراج نشده است. علاوه بر این به‌گفته تاباتا روابط وی با اسکوئر انیکس در زمان توسعه بازی Final Fantasy XV کمی دچار مشکل شده بود اما در نهایت جدا شدن وی از این کمپانی و لغو شدن DLC‌های بازی، دو موضوع جدا از هم بوده‌اند و دلیل اصلی جدایی وی نه لغو شدن این DLC‌ها که صرفا هدفش برای تاسیس استودیویی جدید و مستقل بوده است. 


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده