نویسنده: آریا بهپور
// چهار شنبه, ۱۶ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۵۷

دنباله فیلم شب مردگان زنده توسط بعضی از عوامل نسخه اول ساخته می‌شود

سال‌ها بعد از اکران فیلم شب مردگان زنده و ساخته شدن فیلم‌هایی در ارتباط با این سری، دنباله مستقیم آن تهیه خواهد شد.

اول اکتبر سال ۱۹۶۸ فیلمی توسط جرج رومرو ساخته شد که توانست خیلی زود به یکی از آثار کلاسیک ژانر وحشت تبدیل شود و این سبک از فیلم‌های سینمایی را برای همیشه دستخوش تغییر و تحول کند؛ فیلم ترسناک شب مردگان زنده (Night of the Living Dead) با داستان جالب و کارگردانی مناسب رومرو به منبعی الهام‌بخش برای فیلم‌‌های سینمایی با محوریت زامبی‌‌ها تبدیل شد و اکنون بعد از گذشت ۵۰ سال از اکران آن، بعضی از عوامل فیلم قصد ساخت دنباله‌ای را برای آن دارند.

به گزارش Bloody Disgusting، نویسندگان شب مردگان زنده یعنی جرج رومرو و جان روسو از همان دوران قصد ساخت دنباله مستقیمی برای این فیلم را داشتند، ولی این موضوع به دلایلی به بن‌بست رسید. البته در سال‌های بعد پنج فیلم سینمایی با اسامی متفاوت از جمله اثر معروف طلوع مردگان (Dawn of the Dead، محصول ۱۹۷۸) در این زمینه ساخته شدند، ولی خبری از نسخه دوم شب مردگان زنده نبود تا اینکه بالاخره چند روز قبل اخباری در این زمینه منتشر شد و قرار است سال آینده شاهد نمایش قسمت دوم این اثر ماندگار باشیم؛ فیلمی که نویسنده و تهیه‌کننده نسخه اصلی روی آن کار می‌کنند.

هرچند جرج رومرو سال گذشته از دنیا رفت و طرفداران این کارگردان بزرگ از دیدن فیلم‌های سینمایی بیشتر از او محروم شدند، ولی تعدادی فیلمنامه استفاده نشده از او بر جای مانده است که شاید سازندگان فیلم جدید از آن‌ها هم استفاده کنند.

فیلم شب مردگان زنده ۵۰ سال قبل در منطقه‌ای خارج از پیتسبرگ فیلمبرداری شد؛ آن هم توسط عواملی که بعضی از آن‌ها تا آن روز کارنامه هنری خاصی نداشتند و این فیلم توانست به سکوی پرتابی برای رسیدن این افراد به جایگاهی بالا در هالیوود تبدیل شود؛ فیلمی مستقل که با بودجه ۱۱۴ هزار دلاری ساخته شد و در نهایت با فروش ۳۰ میلیون دلار توانست نام خود را در تاریخ سینمای وحشت ثبت کند.

داستان فیلم در مورد گروهی از افراد غریبه است که در خانه‌ای دور هم جمع می‌شوند و موجودات ترسناکی آن‌ها را تهدید می‌کنند که عبارت‌اند از انسان‌هایی که از گورهای خود برخاسته‌اند و تمایل زیادی به خوردن گوشت انسان دارند. هرچند داستان فیلم در نگاه اول تفاوت زیادی با ماجراهای کلیشه‌ای فیلم های ترسناک با محوریت موجوداتی مثل زامبی ها نداشت، ولی رومرو توانست حال و هوای آمریکا در سال‌های انتهایی دهه ۶۰ میلادی را به خوبی به این اثر منتقل کند و فیلمی بسازد که در کنار ویژگی‌های یک اثر ترسناک، به مستندی از وضعیت اجتماعی آن سال‌ها هم شباهت داشته باشد. انتخاب دوین جونز، هنرپیشه سیاه‌پوست به عنوان نقش اول فیلم هم از دیگر اقدامات جالب رومرو در آن زمان بود.

سال گذشته هم فرزند جرج رومرو، کامرون رومرو خبر از تولید پیش‌درآمدی بر شب مردگان زنده با نام خیزش مردگان زنده (Rise of the Living Dead) داده بود که مدت‌ها است خبر جدیدی از آن منتشر نشده است.


منبع Comingsoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده