// یکشنبه, ۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۳۳

معرفی بازی موبایل KLAC؛ ترکیب حروف

بازی موبایل KLAC اثر جدیدی در سبک پازل است که دوباره ذهن شما را با چالش حل کلمات همراه می‌کند و می‌تواند تا مدت‌ها سرگرم‌کننده باشد. با زومجی همراه شوید.

بازی موبایل KLAC در ادامه آثار پرشمار این روز‌های پلتفرم موبایل است که دوباره شما را با معمای حل کلمات و حروف‌چینی همراه می‌کند. استودیو Nonostante موفق شده است که یکی از بهترین‌های این سبک را ارائه و خلاقیت را به اثر خود وارد کند. این بازی اندروید و آیفون سیستم جدیدی از پازل کلمات برای‌تان به ارمغان آورده است و می‌تواند تا ساعت‌ها سرگرم‌کننده باشد.

مطابق معمول بازی‌هایی که مکانیسم جدیدی را ارائه می‌کنند، بازی KLAC هم در ابتدا یک‌سری مراحل آموزشی دارد و شما روند ساده‌ای را طی می‌کنید تا به سیستم معمایی بازی عادت کنید. این‌بار با کلمات سر و کار نداریم و بیش‌تر توجه بازیکنان باید روی حروف باشد. روند کار بدین شکل است که یک‌سری جعبه‌های حروف در اختیار کاربر قرار دارد و باید آن‌ها را طوری در جایگاه‌ها قرار دهند که این جعبه‌ها در گوشه بتوانند با جعبه‌های دیگر اشتراک داشته باشند. البته این تنها شروع کار است و در مراحل بعدی شاهد مکانیسم‌های جدیدی هم خواهید بود. مهم نیست که کدام حروف دارای اشتراک باشند؛ شما تنها باید سعی کنید که این اشتراک بین همه جعبه‌ها وجود داشته باشد تا موفق شوید مرحله را به پایان برسانید. هر کدام از این جعبه‌ها را می‌توانید بچرخانید و حروف را طوری داخل آن‌ها بچینید که استراتژی خاص خود را پیاده‌سازی کنید و بتوانید اشتراک برقرار کنید. این روند در ابتدای مراحل بسیار ساده به‌نظر می‌رسد و اصلا نیازی به تفکر ندارید، اما توجه داشته باشید که شما در حال آموزش هستید و چالش‌های اساسی بعدا برای‌تان ظاهر خواهند شد. حروفی که با آن‌ها اشتراک برقرار می‌کنید، به رنگ سیاه درمی‌آیند و نشان‌دهنده موفقیت شما هستند.

KLAC
KLAC
KLAC

گرافیک بازی و طراحی بصری که سازندگان مبدع آن بوده‌اند، بسیار ساده و مینیمال است. از سه رنگ مشکی، سفید و خاکستری برای بازی KLAC استفاده شده است و حتی در سیستم بازی هم از آن‌ها کمک گرفته می‌شود. انیمیشن‌های حالت گذری که برای مراحل و بخش‌های مختلف استفاده شده است، خلاقانه هستند و حالت مینیمال جذابی دارند. هرگاه که اشتراکی برقرار می‌کنید می‌توانید حرف سیاه‌شده را از جعبه‌ها خارج کنید و به‌نوعی دو جعبه موردنظر را به‌هم‌دیگر قفل کنید. با این کار یک نقطه توپر سیاه‌رنگ به‌ نشانه قفل شدن دو جعبه روی محیط بازی نقش می‌بندد. جعبه‌ها می‌توانند مربع-شکل، مستطیل یا به شکل خطوط میله‌ای باشند. همه این‌ جعبه‌ها قابل چرخش هستند و می‌توانید حروف را به دلخواه قرار دهید. رفته رفته مشاهده خواهید کرد که جایگاه‌های پیش‌فرض بازی چالش ‌سخت‌تری را برای‌تان ایجاد می‌کنند و باید با چندین بار آزمون و خطا به راه‌حل استراتژیک مدنظر برسید.

اخیرا مکانیسم‌های جدید و خلاقانه‌ای وارد سبک پازل شده‌اند و سازندگان آثار شگفت‌انگیزی را ارائه می‌کنند

کنترل‌های بازی اندروید و آیفون KLAC کمی مشکل دارند و سازندگان قول این را داده‌اند که در آینده بازی را روان‌تر کنند. در حالت فعلی کمی قرار دادن این جعبه‌ها روی جایگاه‌ها کار مشکلی است و بازیکنان را اذیت می‌کند، اما این سختی به حدی نیست که نشود بازی را ادامه داد. استراتژی و طرحی که شما برای حل مراحل در نظر می‌گیرید می‌توانند منحصربه‌فرد باشند. در ادامه خواهید دید که تقسیم این جعبه‌ها کار بسیار مهمی است و این‌که چه حروفی را برای اشتراک در نظر می‌گیرید برای ادامه کار شما حیاتی خواهند بود؛ به‌طور مثال باید حروفی را برای اشتراک در نظر بگیرید که امکان برقراری اشتراک برای دو جعبه بعدی وجود داشته باشد. هنگامی که حرف سیاه‌شده را از جایگاه خارج کردید، می‌توانید از آن‌ برای برقراری نقطه اتصال بین دیگر جعبه‌ها استفاده کنید و آن را در یک جعبه خاص دیگر جا دهید.

KLAC
KLAC
KLAC
رفته رفته مراحل بازی KLAC سخت‌تر می‌شود و حتما باید از طرح و استراتژی خاصی برای رسیدن به راه‌حل استفاده کنید

گاهی حروف ثابتی روی جایگاه‌ها مشخص می‌شوند که حتما باید جعبه‌ها را طوری بچرخانید که حرف موردنظر بعد از قرار گرفتن در جایگاه روی آن قرار بگیرد؛ بدین صورت دست شما برای حل پازل کمی بسته می‌شود و باید با محدودیتی که دارید یک طرح استراتژیک برای حل کامل مرحله پیدا کنید. مطمئن باشید که برای موفقیت حتما باید از شیوه آزمون و خطا، بارها در بازی KLAC استفاده کنید و ایده‌های جدیدی را برای مراحل بعد هم پیدا کنید. بالاخره این حقیقت در شاکله‌ بازی‌های حل کلمات وجود دارد و پس از مدتی یک ریتم ثابت برای حل پازل‌ها پیدا می‌شود و می‌توانید از آن پیروی کنید.

بازی KLAC المان‌های سرگرم‌کننده زیادی دارد، اما آن چیزی که باعث می‌شود شما با آن همراه شوید مکانیسم جدید معماهایش است و این‌بار سازنده سعی کرده است که شما را با حروف درگیر کند و کار کمی ساده‌تر باشد. همین سیستم ساده در ادامه‌ی مراحل سخت‌تر می‌شود و ذهن بازیکن کم کم با مشکل مواجه می‌شود. بالاخره رسالت اصلی یک اثر معمایی این است که بتواند بازیکنان را با تفکر همراه کند و ذهن‌شان را به‌کار بیندازد و این اثر دقیقا به بهترین شکل توانسته است این کار را انجام دهد. این بازی را می‌توانید از پلی‌استور و اپ‌استور برای سیستم عامل اندروید و iOS دریافت کنید.

دانلود بازی اندروید و آیفون KLAC


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده